Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه با همکاری معاونت پژوهش جامعه الزاهرا سلام الله علیها و حوزه نرجس سلام الله علیها کرسی علمی ترویجی «الگوی نام‌بری از زنان در قرآن کریم» را برگزار می‌کند.

در این نشست حجت الاسلام دکتر خان‌محمدی عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم علیه السلام به عنوان ارائه دهنده و خانم روح اللهی امیری عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم علیه السلام در جایگاه ناقد به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان برگزاری سه شنبه ۱۴ تیرماه ساعت ۱۰ صبح است.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 5530060 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن کریم دانشگاه باقرالعلوم نشست علمی زنان جامعه الزهرا س فعالیت های قرآنی قرآن کریم قرآن انقلاب اسلامی ایران سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب نشست علمی ماه ذی الحجة شورای عالی قرآن جهاد تبیین آیت الله مصباح یزدی عید غدیر خم حج تمتع معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای ترویج تدبر در قرآن

نشست هم‌اندیشی استادان تدبر در قرآن پیرامون فعالیت ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست هم‌اندیشی استادان تدبر در قرآن پیرامون فعالیت ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم، با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجج‌الاسلام علیرضا پناهیان، علی صبوحی، قاسمیان، عابدینی در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست طی سخنانی گفت: اگر نخبگان اهل تدبر در قرآن شوند، غوغایی به پا می‌شود، اما تدبر برای آحاد مردم هم لازم است و می‌طلبد جمعی از اساتید بیایند به امر تدبر اهتمام داشته باشند که می‌تواند فهم تدبر را برای عموم مردم تسهیل و تمهید کند.

قمی خاطرنشان کرد: در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات در پیش بردن مسئله تدبر در قرآن کریم است و ستاد تدبر در قرآن، اگر بخواهد متمرکز شود و در حاکمیت متولی داشته باشد، باید دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی این کار را به عهده گیرد و با قوت و اهتمام ویژه پیش ببرد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری پنج مرحله را برای قرآنی شدن جامعه شامل قرائت، حفظ، انس، تدبر و عمل به قرآن ملاک قرار دادند، گفت: آن نکته‌ای که ایشان خیلی روی آن تأکید دارند، همگانی بودن فهم قرآن است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان دیگر سخنران این نشست به وجود یک آسیب بسیار مهم سر راه قرآنی شدن کشور به ویژه در تدبر که انحصار دادن قرآن و فهمش به علما است، اشاره کرد و گفت: طبق فرمایشات آیت‌الله جوادی آملی و علامه طباطبایی، هذا بیان للناس را اگر سرلوحه قرار دهیم، برای فهم قرآن به هیچ دانشی احتیاج نیست و خود قرآن کمک می‌کند به فهم قرآن و اگر این امر به مردم منتقل شود، این آسیب برطرف می‌شود.

 

نمایشگاه قرآن فرصتی برای اجرای مطالبات رهبر انقلاب است

 

در ادامه حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نقش تدبر در قرآن در زمانه ما، می‌تواند یک روش‌شناسی برای حل مسائل حکمرانی کشور باشد. ما مسئله‌های زمین مانده حکمرانی بسیاری داریم و می‌توانیم برای حل این مسائل از قرآن استفاده کنیم.

قاسمیان، از اساتید مطرح حوزه و دانشگاه گفت: بسیاری از مردم مسائل دینی و اعتقادی خود را از منبرها و جلسات تبلیغی اخذ می‌کنند که ضرورت ویژه وجود دارد، بحث تدبر در قرآن کریم در حوزه‌های علمیه و در بین مبلغان جامعه به صورت جدی دنبال شود.

علی صبوحی، از اساتید تدبر در قرآن کریم در این نشست گفت: تدبر در قرآن همگانی هست. این جمله در مقابل اختصاصی بودن تدبر است نه در مقابل تخصصی بودنش. همه حق دارند تدبر کنند ولی باید تخصص آن را نیز فراگیرند. البته این هم مراحلی دارد که در سطوح بالای علمی تا سطوح عموم مردم وسعت دارد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عابدینی از اساتید حوزه و دانشگاه طی سخنانی گفت: قرآن نازل شده تا به آن عمل شود. زندگی با مفاهیم قرآنی، قرآنی بودن نیست. مفاهیم قرآنی لازم است، اما متوقف نباید شویم. تدبر، با قلب نسبت پیدا می‌کند که با نظام عمل نسبت دارد. رابطه تدبر، به سرعت به عمل کشیده شدن است. یعنی نگاهمان به تدبر این باشد که قرآن به صحنه زندگی کشیده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش برای ترویج تدبر در قرآن
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در هیئت الزهرا(س) دانشگاه صنعتی شریف
  • چرا شب قدر از هزار ماه با ارزش‌تر است / چه کار کنیم حقیقت لَیلَةُ ٱلقَدرِ را درک کنیم؟
  • پیامبر (ص) الگوی انسان قرآنی است + فیلم
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • بعضی مفسران نظر خود را بر ترجمه تفسیری قرآن تحمیل می‌کنند
  • گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • آیا الگوی سوم قابلیت توجیه علمی دارد؟
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود