Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه کودکان حکیم سبزواری، به عنوان نخستین دانشگاه کودکان در ایران راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، امین کوشکی، رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری در آیین افتتاح دانشگاه کودکان، گفت: راه‌اندازی دانشگاه کودکان حاصل ماه‌ها ایده پردازی و کار اجرایی اساتید و همکاران در دانشگاه حکیم سبزواری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کوشکی با اشاره به اینکه آینده کشور در دست دانش آموزان است، اظهار کرد: برآنیم در قالب دانشگاه کودک، دانش آموزان امروز و آینده سازان فردا را با فضا‌های علمی و پژوهشی آشنا و زمینه و انگیزه‌ای برای تلاش و کوشش و جستجوگری در کودکان ایجاد کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه با تشریح پتانسیل‌ها و افتخارات دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار داشت: هم اکنون این دانشگاه به عنوان قطب علمی شمال شرق کشور در مجامع علمی می‌درخشد.

زهرا قلیچی‌پور، رئیس دانشکده جغرافیا و علوم محیطی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم گفت: باعث افتخار مجموعه دانشگاه حکیم سبزواری است که نخستین دانشگاه کودکان در ایران، در این دانشگاه ایجاد شد.

قلیچی‌پور با اشاره به اینکه در دنیا دانشگاه‌های کودکان زیادی وجود دارد، اما در ایران دانشگاه کودکان حکیم سبزواری نخستین نمونه است، اظهار داشت: طی جلسات هماهنگی جهت راه‌اندازی دانشگاه کودکان، سعی و تلاش ما بر بومی‌سازی این ایده بود.

وی افزود: بحث دانشگاه کودکان، بحث کلاس تقویتی، مدرک و رقابت نیست، بلکه دانشگاه کودکان با هدف ایجاد تفکر درست در کودکان ما که آینده سازان فردای کشور هستند راه اندازی شده است.

قلیچی‌پور ادامه داد: همچنین در این دوره کودکان حضور بی واسطه در فضای آموزشی و پژوهشی دانشگاهی را تجربه می‌کنند، با بعضی از رشته‌های دانشگاهی که می‌تواند برخی مسائل و مشکلاتی که جامعه با آن دست به گریبان است را حل کند، آشنا شده و با تقویت حس جستجوگری کودکانه به دنبال راهکار‌های علمی و پژوهشی برمی‌آیند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه حکیم سبزواری دانشگاه کودکان ارتباط دانشگاه و جامعه دانشگاه حکیم سبزواری دانشگاه کودکان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۴ بازیکن سبزواری در پنجمین اردوی تیم ملی هندبال جوانان

.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سبزوار گفت: شریف مومن مصری، سرمربی تیم ملی هندبال جوانان، ۲۱ بازیکن را به این اردو دعوت کرده است که در این اردو آقایان امیرحسین مسعودنیا و مهدی دارینی بازیکنان سبزواری این تیم هستند که به دعوت شریف مومن به این اردو دعوت شده‌اند. شهابی افزود: همچنین حمید ربانی کیا (مربی) و رضا سرسنگی از سبزوار تیم ملی هندبال جوانان ایران را همراهی می‌کنند. وی گفت: تیم ملی خود را برای حضور در هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا آماده می‌کند.  

دیگر خبرها

  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • مدرس دانشگاه حکیم سبزواری مربی تیم ملی دارت شد
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • حضور ۴ بازیکن سبزواری در پنجمین اردوی تیم ملی هندبال جوانان
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان