Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر عامل شرکت گاز استان البرز از افزایش مصرف گاز در سه ماهه نخست سال 1401 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
سید رضا غفاریان اعلام کرد:  مصرف گاز در استان البرز در سه ماهه نخست سال1401 نسبت به سال گذشته در مدت مشابه افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: میزان مصرف گاز طبیعی در سه ماهه نخست سال 1401 در استان البرز 6 هزار و 350 میلیون متر مکعب بوده، در حالیکه در سال گذشته  این میزان در این استان 6 هزار و 66 میلیون متر مکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: در ارزیابی انجام شده از ابتدای سال 1401 تا پایان اردیبهشت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش مصرف گاز در این استان مواجه بودیم به طوریکه مصرف این نعمت خدادادی در سال 1401 تا پایان اردیبهشت 516 میلیون متر مکعب بوده و این رقم در سال 1400 در مدت مشابه 615 میلیون متر مکعب بوده است.
غفاریان ادامه داد: شهروندان در استان البرز با توجه فرا رسیدن روزهای گرم سال همچنان گاز را به صورت بهینه استفاده کرده و در مصرف این نعمت خدادادی صرفه جویی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: شرکت گاز استان البرز در سالی که به نام « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است 15 کیلومتر به شبکه شهری گاز در این استان اضافه کرده که مجموع آن از ابتدای فعالیت تا پایان سه ماهه نخست سال 1401 به 5 هزار و 124 کیلومتر رسیده و در روستاهای البرز نیز این عدد به 38 کیلومتر رسیده که مجموع آن از ابتدای فعالیت تا پایان خرداد 1401 هزار و 785 کیلومتر است.               
مدیر عامل شرکت گاز استان البرز افزود: در سال 1401 در مجموع 53 کیلومتر به شبکه گاز البرز اضافه شده که از ابتدای فعالیت شرکت گاز در این استان تا پایان سه ماهه نخست سال 1401 به عدد 6 هزار و 909 کیلومتر می رسد.

انتهای پیام/


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: البرز شرکت گاز البرز میلیون متر مکعب بوده شرکت گاز استان البرز سه ماهه نخست سال 1401 سه ماهه نخست سال مصرف گاز سال گذشته مدت مشابه تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محبوب‌ترین وام میان خانوارها

سهم خانوار از تسهیلات پرداخت شده طی 1402 در مقایسه با 1401 حدود 3 درصد افزایش یافته و تغییراتی نیز در هدف از دریافت وام رقم خورده است.

 در سال گذشته کل وام‌های پرداختی شبکه بانکی حدود ۲۷ درصد رشد کرده است اما در این میان، رشد بیش از ۵۰ درصدی اعتبارات دریافتی خانوار، منجر به افزایش ۳ درصدی سهم تسهیلات دریافتی خانوار از کل وام‌های پرداخت شده در ۱۴۰۲ شده است.

علاوه بر این موضوع قابل مشاهده است اهداف خانوار از دریافت تسهیلات نیز با تغییراتی مواجه بوده است.

سهم ۱۸.۳ درصدی خانوار از کل تسهیلات پرداختی در ۱۴۰۲

بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ مجموعا ۵ هزار و ۶۴۶ همت تسهیلات در کل کشور به پرداخت رسیده است.

به گزارش اکوایران، در این میان سهم خانوار حدود هزار و ۳۴ همت معادل ۱۸.۳ درصد از کل مبلغ پرداختی اعلام شده است.

این درحالیست که در سال ۱۴۰۱ رقم کل وام‌های پرداخت شده به مصرف کننده نهایی یا همان خانوار، حدود ۶۸۶ همت بوده که بالغ بر ۱۵.۴ درصد ارزش تمامی تسهیلات توزیع شده بنظر می‌رسد.

بنابراین قابل مشاهده است سهم خانوار از کل وام‌های دریافتی در سال ۱۴۰۲ حدود ۳ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و از نظر ارزش نیز حدودا ۳۴۷ همت رشد پیدا کرده است.

وام خرید کالای شخصی و ضروری، محبوب‌ترین وام میان خانوار

علاوه بر افزایش سهم خانوار از تسهیلات، نسبت توزیع تسهیلات متعلق به خانوار در میان اهداف دریافتی نیز در مقایسه با ۱۴۰۱ دچار تغییراتی شده است.

آمارها نشان می‌دهد وام‌های توزیع شده میان خانوار با هدف خرید کالای شخصی که اصلی‌ترین هدف دریافت وام خانوار است، بیش از ۴۴.۱ درصد تسهیلات خانوار در ۱۴۰۱ را تشکیل داده بود اما در سال گذشته این نسبت به ۴۱.۷ درصد کاهش یافت.

در مقابل تسهیلات قرض الحسنه ضروری خانوار که دومین هدف مهم خانوار برای دریافت وام است، از نسبت ۱۷.۹ درصد در ۱۴۰۱ به ۲۲.۸ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

همچنین بنظر می‌رسد سهم وام‌های دریافتی بابت ازدواج، خرید خودرو و تعمیرات از کل تسهیلات خانوار کمتر از ۱۴۰۱ شده و در عوض، سهم وام‌های پرداختی بابت مسکن و فرزندآوری، افزایش پیدا کرده است.

به‌طور کلی سیستم توزیع وام در هر جامعه‌ای عموما یکی از ابزارهای تصمیم‌گیری برای مدیریت جامعه است و نتایج آن بیانگر آن است که اهتمام یک جامعه در کدام سمت و سو قرار گرفته است.

آمارها نشان می‌دهد عموما بیش از ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی در ایران به صاحبان کسب و کار تخصیص می‌یابد اما قابل توجه است که در سال گذشته سهم خانوار از وام‌های پرداخت شده افزایش یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • با وجود بارش های اخیر؛ البرز همچنان عطش دارد
  • البرزهم چنان عطش دارد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۳ اردیبهشت
  • محبوب‌ترین وام میان خانوارها
  • افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ریلی میان چین و اروپا طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴
  • سانحه دلخراش سقوط خودرو به رودخانه چالوس و مفقودی یک نفر
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین
  • حملات داس رکورد جدید زدند