Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن جلیلوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تداوم کشت ذرت علوفه ای در مزارع قزوین، افزود:تاکنون ۱۰ هزار هکتار از مزارع قزوین به زیر کشت ذرت علوفه ای رفته است و کشاورزان معمولا تا اواخر تیرماه به کار کشت این محصول ادامه می دهند.

وی اظهار داشت:پیش بینی می شود امسال در مجموع ۲۴ هزار هکتار از اراضی استان قزوین به زیر کشت این محصول به عنوان مهم ترین غله علوفه ای مورد نیاز دامداران برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلوند گفت: میزان بذر مصرفی کشاورزان استان قزوین برای کشت ذرت علوفه ای ۳۸۴ تن می باشد که تامین شده است.

این مسوول گفت: ۷۰۴ و بی سی ۶۷۸ از جمله عمده ارقام کشت شده ذرت علوفه ای در مزارع استان قزوین به شمار می روند.

وی یادآور شد: در سال زراعی جاری آبیاری تیپ مزارع ذرت علوفه ای در سطح هزار و ۴۰۰ هکتار انجام شده است و همچنین ۲۱۴ هکتار نیز مزرعه الگویی مربوط به این محصول با استفاده از انواع ریز مغذی ها ایجاد شده و نتایج آن برای ارتقای عملکرد محصول و بهره وری در حوزه کاشت، داشت و برداشت در اختیار کشاورزان ذرت کار قرار خواهد گرفت.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین اظهار داشت: سه هزار و ۳۶۰ هکتار از مزارع ذرت علوفه ای نیز به روش کشاورزی حفاظتی کشت شده اند.

وی یادآور شد: ذرت علوفه ای از محصولات مهم کشاورزی به شمار می رود چرا که نقش مهمی در کمک به تامین خوراک دام دارد و در چرخه تامین امنیت غذایی به ایفای نقش می پردازد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب‌ها برداشت محصول کشاورزی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت محصول کشاورزی استان قزوین برداشت محصول کشاورزی استان قزوین ذرت علوفه ای استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صالح محمدی با اشاره به اهمیت رعایت تقویم زراعی برنج در افزایش کیفیت محصول و کاهش خسارت‌ها افزود: تا کنون شالیکاران گیلانی ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع خود را با آب‌های سنتی و سطحی شخم زده اند که باید کشاورزان باید هرچه سریعتر مزارع خود را برای کشت برنج آماده کنند. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده گفت: ضدعفونی و جوانه دار کردن بذر، آماده سازی و خزانه گیری برنج، ایجاد زهکش در زمان وزش باد و بارندگی، هوادهی و کنترل دمای خزانه برنج به ویژه در ساعات گرم روز‌های آفتابی از مهمترین اقداماتی است که کشاورزان باید توجه داشته باشند. 
وی اضافه کرد: تعریض و ترمیم مرز کرت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها، ترمیم کانال‌های آبرسان و سردهنه‌ها باید در اولویت قرار گیرد. 
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر