Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه، چندین ماه است جلساتی برای مجوز صادرات دام برگزار می‌شود اما هنوز هیچ خبری از صادرات دام نیست، گفت: شرایط فعلی صنعت دام به نحوی است که دام و دامدار بر لبه تیغ قرار گرفته و صنعت دام در آستانه فروپاشی است.

منصور پوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: صنعت دام کشور از حالت اقتصادی خارج شده و حتی معیشت سرمایه گذاران و فعالان این صنعت نیز تأمین نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه در استان‌های گرم همچون خوزستان، ایلام، کرمانشاه، فارس و… که با مشکل خشکسالی، بی آبی، گرانی نهاده، نبود مرتع سبز و همچنین گرمای طاقت‌فرسا رو به رو هستند، دام و دامدار بر لبه تیغ قرار گرفته و صنعت دام در آستانه فروپاشی است.

وی افزود: در چنین شرایطی، دامداری به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد به طوری که براساس گزارش معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، بخش زیادی از دام موجود در کشور کاملاً ضعیف شده است که اگر نر باشد ضریب گوشتی بسیار کمی داشته و دام ماده نیز علاوه بر کاهش ضریب گوشتی، توان تولید مثل را نیز نخواهد داشت.

رئیس شورای تأمین دام کشور گفت: نگهداری این دام‌ها اکنون به صرفه نیست و نمی‌توان از آن برای جلوگیری از تشنج در بازار گوشت استفاده کرد زیرا این دام گوشت چندانی ندارد که کشتار آن میزان قابل توجهی از گوشت را تأمین کند. بنابراین در جلساتی که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد پیشنهاد شد که این دام صادر شود.

شرکت پشتیبانی امور دام، دام ضعیف را نمی‌خرد

پوریان اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام عملاً دام را می‌خرد تا گوشت ذخیره کند بنابراین دام ضعیف یا همان دام نیم گوشت را خریداری نمی‌کند و به دنبال دام پروار شده است. طرح خرید حمایتی و تضمینی این شرکت فقط دام‌های پرواری و مازاد را پوشش می‌دهد. مشکل فعلی دامداران دام‌های ضعیف است که بهترین روش مدیریت آن صادرات است. چندین ماه است جلساتی برای مجوز صادرات دام برگزار می‌شود اما هنوز هیچ خبری از صادرات دام نیست.

وی تصریح کرد: به عنوان یک کارشناس و فعال در بخش گوشت کشور معتقدم با توجه به کاهش مصرف گوشت در شش ماه ابتدایی سال، صدور مجوز صادرات دام در این مدت مشکلی برای بازار داخل ایجاد نخواهد کرد.

رئیس شورای تأمین دام کشور خاطرنشان کرد: برای مدیریت بازار گوشت مجوزی برای واردات ۱۰ هزار تن گوشت گوسفندی صادر شد که برابر ۶۰۰ هزار رأس دام است. از وزارت جهاد کشاورزی درخواست داریم حداقل مجوز صادرات پنج هزار رأس دام را به ویژه در استان‌های در حال اضطرار را صادر کند. اما تا کنون هنوز اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است.

کد خبر 585859

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صنعت دامپروري دامداری دامداران اعتراض دامداران دامداري سنتي دامدار کارت مشکلات دامداران صادرات دام صادرات دام زنده صادرات دام سبک آزادسازی صادرات دام زنده صادرات دام سبک و سنگین عوارض صادرات دام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجوز صادرات دام دام کشور صنعت دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، سامانه جامع تجارت ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالاهای حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تغییرات زیر در خصوص درخواست‌های تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات خود و غیر» اعمال شده است:

مطابق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ لذا در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

بنابراین کلیه درخواست‌های تأمین ارز از محل‌های «صادرات خود و صادرات دیگران» که مربوط به کالاهای حوزه جهاد کشاورزی باشند (سازمان مجوزدهنده ارزی «وزارت جهاد-تخصیص ارز» باشد) پس از ثبت، در وضعیت «منتظر استعلام مجوز» قرار گرفته و جهت استعلام مطابقت کالای ثبت سفارش با کالای صادراتی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

پس از بررسی قواعد توسط وزارت‌خانه مذکور، در صورتی که کالاها منطبق باشد ادامه فرآیند طی شده و در غیر این صورت، درخواست به وضعیت «رد شده بر اساس ضوابط» تغییر یافته و خاتمه می‌یابد.

تذکر مهم: کلیه قواعد مربوط به انطباق گروه‌های کالاهایی، در مرحله تأمین ارز و پس از ثبت درخواست تأمین ارز صورت گرفته و در مراحل قبل (از جمله فرایندهای ثبت سفارش و تخصیص ارز) کنترلی بابت این موضوع صورت نمی‌گیرد. لذا ضروری است واردکنندگان کالاهای مذکور پیش از اقدام برای ثبت سفارش و خرید ارز حاصل از صادرات، از انطباق گروه کالایی پروانه صادراتی با کالای ثبت سفارش اطمینان حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان