Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بویین‌زهرا و آوج در مجلس گفت: وضعیت درآمدی اهالی جنوب استان قزوین کفاف پذیرش در بیمارستان‌های خصوصی را نمی‌دهد. - اخبار استانها -

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره با اختصاص اعتبارات چندصد میلیاردی به بخش‌های درمانی شهرستان قزوین در سفر ریاست‌جمهوری اظهار داشت: اگرچه توسعه زیرساخت‌های درمانی و بیمارستانی در مرکز استان برای کل استان مفید است، اما با توجه به هزینه‌های سنگین تردد و اقامت باید به توسعه بیمارستان در شهرهایی مثل آوج و بویین‌زهرا توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بنابراین با توجه به کمبود شدید زیرساخت‌های درمانی در شهرستان‌های بویین‌زهرا و آوج باید بودجه‌های درمانی در استان قزوین عادلانه توزیع شود. در این حوزه به ویژه شهرستان آوج که محروم‌ترین شهرستان استان قزوین است، به بیمارستان و مراکز درمانی مستقلی نیاز دارد. چرا که اهالی این شهرستان از نظر درآمدی در سطحی نیستند که به مرکز استان مراجعه کنند.

عباس‌پور با اشاره به نقش دانشگاه علوم پزشکی در جذب و توزیع اعتبارات بهداشت و درمان استان قزوین گفت: امیدواریم مسئولان دانشگاه بیشتر به توسعه کمی و کیفی مراکز درمانی در جنوب استان توجه کنند و برای احداث بیمارستان دولتی در این حوزه اقدام کنند. چرا که وضعیت درآمدی اهالی جنوب استان کفاف پذیرش در بیمارستان‌های خصوصی را نمی‌دهد.

وی با اشاره به سکونت 170 هزار نفر در بویین‌زهرا و آوج تصریح کرد: در ضمن باید در حوزه توزیع امکانات بیمارستانی و درمانی به سرانه جمعیتی هم توجه شود و این شهرستان‌ها بتوانند به نسبت جمعیت خود از سرانه تخت بیمارستانی بهره‌مند شوند که متاسفانه این مهم در دولت قبل مغفول مانده و در دولت سیزدهم امیدوار به رفع این نواقص هستیم.

بیمارستان‌های استان قزوین فرسوده شده‌اند80 درصد از امکانات پزشکی استان قزوین فرسوده استعضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: 70 درصد بیمارستان‌های استان قزوین فرسوده است

لزوم احداث صنایع مرتبط با کشاورزی در بویین‌زهرا

نماینده مردم بویین‌زهرا و آوج در مجلس در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه کشاورزی شاکله اقتصادی بویین‌زهرا و آوج را شکل می‌دهد، گفت: امروز شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در حوزه احداث ماشین‌آلات کشاورزی در شهرک‌های صنعتی بویین‌زهرا و‌ آوج فعال شوند و برای این منظور مطالباتی هم از وزیر صنعت داشتیم.

عباسپور افزود: باید به این سمت حرکت کنیم که صنایع مرتبط با بخش کشاورزی در شهرهایی توسعه داده شوند که از اقتصادی کشاورزی غنی برخوردارند. نخستین فایده چنین طرحی می‌تواند توزیع ماشین‌آلات مدرن با قیمت مناسب در شهری باشد که این صنایع در آن قرار دارند و استان قزوین باید از چنین مزیتی استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی مجلس بهداشت و درمان استانداری قزوین کشاورزی مجلس بهداشت و درمان استانداری قزوین بویین زهرا و آوج استان قزوین جنوب استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد

افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که  در نهایت به تصویب رسید و در دفترچه های آزمون سراسری اعمال شد. در این میان مسئله مهم این است که آیا زیرساخت های لازم برای افزایش تعداد دانشجویان فراهم شده اند یا نه؟

کلاس های پزشکی به امکانات زیادی از جمله بیمارستان آموزشی برای یادگیری دانشجویان این رشته نیازمند هستند.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در زمینه افزایش ظرفیت اعلام آمادگی کرده و در این راستا گفته بود: در خصوص افزایش ظرفیت ما به تعهد خودمان در این زمینه عمل می‌کنیم و سال گذشته قرار بود ۲۰ درصد افزایش ظرفیت داشته باشیم، اما ما ۲۷ درصد افزایش دادیم. در واقع ما بیش از تعهدمان عمل کردیم. در این خصوص فصل‌الخطاب چیزی است که شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرده است.

در این میان محمد رئیس‌زاده٬ رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصدی ظرفیت پذیرش رشته پزشکی اظهار کرد: درحالی‌که ظرفیت یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ۲۵ دانشجو برنامه‌ریزی شده بود، اما ۱۲۵ دانشجوی پزشکی به آن اضافه شده است. همچنین ۲۸۰ دانشجوی پزشکی برای بیمارستانی با ۱۸۰ تخت پذیرش شدند و به همراه یک استاد ۵۰ دانشجو بر بالین بیمار حاضر می‌شوند.

وی ادامه  داد: هنگامی که تعداد دانشجویان بدون فراهم شدن امکانات لازم در مراکز درمانی افزایش یابد، مشخص است که تعداد زیادی از دانشجویان خارج از بالین بیمار قرار می‌گیرند. با این روش آموزش پزشکی دچار عقب‌گرد می‌شود.

رئیس زاده گفت: از دوستانم در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی که شبانه روزی زحمت می‌کشند و با مشکلات فراوانی در حوزه مدیریتی خود روبرو هستند٬ انتظار دارم که تبعات ٬ مشکلات و مسائلی که افزایش ظرفیت بی‌رویه پزشکی کشور در همین یک سال تحصیلی ایجاد کرده است را گزارش دهند.

وی اضافه کرد: می‌خواهم که وضعیت را به مسئولان اعلام و درخواست کنند تا حرف‌های دلسوزان و کارشناسان شنیده شود و در موضوع افزایش ظرفیت پزشکی تجدید نظر عاجل انجام شود.

افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی عمدتا با هدف رفع کمبود متخصص در مناطق کم برخوردار و محروم انجام شده است تا سرانجام و نتیجه خوبی داشته باشد و آسیبی به بیماران  وارد نشده و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی به بهترین نحو ممکن انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است
  • نمایشگاه طرح صدرا در بویین زهرا برپا می‌شود
  • افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد