Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رجبی گفت: حضرت امام خمینی (ره) در زمانی که گفته می‌شد دین به پایان رسیده، آمدند و نظام ضددین را سرنگون کردند و دین را دوباره در جامعه رواج دادند. بعدتر گفتند این نظام سست است و تا چند ماه دیگر سرنگون خواهد شد. بعدتر جنگ تحمیلی را راه انداختند، باز هم اثری نداشت. جلوتر آمدند و جنگ اقتصادی را راه انداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تاکنون نتوانستند با هیچ کدام از این راه‌ها به قصد سوء شان برسند.

به گفته رییس موسسه امام خمینی (ره)، اما از ابتدای انقلاب تاکنون دشمن همواره دنبال ایجاد مخاطرات فرهنگی بوده و هست، برای اینکه مردم را از نظامی که مبتنی بر دین است جدا کند. این خطر، خطر فکری، خطر فرهنگی، خطر دینی، خطری است که اگر دشمن موفق شود، تمام خطرات دیگر در مقابل آن هیچ است. خطر اصلی، خطر جدایی از اسلام است که مهمترین قسمت آن مبانی دینی است، اگر از بین رفت دیگر احکام اهمیتی پیدا نمی‌کنند و اعتقادات معنایی نخواهند داشت. بر همین مبنا بود که علامه مصباح یزدی (ره) طرح ولایت را پایه‌گذاری کردند. این طرح خنثی‌کننده این توطئه‌ها و خطرات است و مقام معظم رهبری (مدظله) هم فرمودند که هر قدر در این طرح سرمایه‌گذاری بشود زیاد نیست، این طرح طرحی بنیانی است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلفامی هم گفت: امام خمینی (ره) در راس تمام تئوریسین‌های انقلاب قرار داشتند و در کنار ایشان علمایی، چون شهید استاد مطهری (ره) و علامه مصباح یزدی (ره) قرار داشتند که عنوان نظریه پردازان انقلاب را به دوش می‌کشیدند.در طی حدود دو صده اخیر با نحله‌های فکری متفاوتی رو به رو بودیم، در ابتدا جریان غربگرا در دوران قاجار و مشروطه قرار داشتند، بعدتر جریان نواندیش در دوران پهلوی پدید آمد که در مقابله با تفکرات پهلوی فعالیت خودش را شروع کرد. نهضت امام به همراه حلقه‌ای چند نفره از افرادی، چون شهید بهشتی، شهید مطهری، علامه مصباح و مقام معظم رهبری بودند که بعنوان پشتوانه فکری، خط امام را به انقلاب مبدل کردند.

به گفته اسماعیلی، علامه مصباح یزدی (ره) در دهه پنجاه و شصت در مقابل جریانات انحرافی منافقین و امثالهم با همان استقامت پیش از انقلاب جلوی این‌ها ایستادند، بعدتر در دهه هفتاد در دوره استیلای فکری جریان واپسگرای غربگرا آغاز شد و امروز بخش مهمی از خدمتگزاران دست آموز همین دوره‌های طرح ولایت هستند که آغازش از همان دهه بود.توصیه من به شما برادران و خوهران این است، خط امام را دنبال کنید، مسیر‌های پشت سر گذاشته را دنبال کنید و نگذارید از بین بروند و مبنای این حرکت عظیم [انقلاب اسلامی]از بین برود. از سیره ایت الله مصباح یزدی (ره) چراغی بسازید به سوی آینده و در این جهت حرکت کنید.

دوره طرح ولایت ویژه معلمین و فعالین فرهنگی روز جمعه  آغاز شد و این دوره از طرح ولایت که ویژه معلمین و فعالین فرهنگی است با بیش از ۱۸۰۰۰ نفر متقاضی رو به رو بود که بعد از انجام گزینش و مصاحبه ۲۰۰۰ نفر از واجدین شرایط برادر و خواهر به دوره راه یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دین ولایت اندیشه اسلامی علامه مصباح مصباح یزدی طرح ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی به برکت وجود نعمت ولایت امروز کشوری مقتدر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان بعد از ظهر یکشنبه در نشست بصیرتی و روشنگری توسط پایگاه کوثر سپاه ناحیه کرمانشاه اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و وجود نعمت ولایت ما امروز کشوری مقتدر هستیم که هیچ ابرقدرتی جرأت تعرض و نگاه چپ به ایران را ندارد.

وی افزود: چنانچه هر کشوری قصد تعرض داشته باشد با پاسخ محکم مردم و نیروهای نظامی مواجه خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه تصریح کرد: اگر سران کشورهای عربی بر اساس آیات و روایات و اهل بیت (ع) به دشمن شناسی توجه می‌نمودند امروز شاهد جنایات اسرائیل غاصب و کودک کش در قتل و عام کودکان و زنان و مسلمانان نبودیم.

وی ادامه داد: به فضل خدا و برکت وجود رهبر حکیم و فرزانه و مردمی بصیر و وظیفه شناس و نیروهای مسلح مقتدر شاهد عزت و اقتدار روز افزون ملت ایران و ذلت و خواری دشمنان به خصوص آمریکا و اسرائیل هستیم.

کد خبر 6084632

دیگر خبرها

  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است
  • انقلاب اسلامی به برکت وجود نعمت ولایت امروز کشوری مقتدر است