Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور اوکراین در دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که ۸۹ ورزشکار و مربی در جریان حمله روسیه به این کشور جان خود را از دست داده‌اند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در دیدار با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، از او به دلیل موضع IOC در تعلیق ورزش روسیه و بلاروس تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که سرگئی بوبکا رئیس کمیته المپیک اوکراین نیز حضور داشت، زلنسکی به باخ عنوان کرد که حمله روسیه چگونه باعث از بین رفتن ورزش در کشورش شده است. وی گفت: بیش از صدها هزار ورزشکار اوکراینی فرصت تمرین ندارند. صدها مرکز ورزشی ویران شده است.

به گفته رئیس جمهور اوکراین، بسیاری از ورزشکاران اوکراینی برای دفاع از کشورشان به جمع نیروهای مسلح پیوسته‌اند. زلنسکی همچنین مدعی شد که تاکنون 89 ورزشکار و مربی در نتیجه این جنگ، جان خود را از دست داده‌ و 13 نفر نیز به اسارت روسیه درآمده‌اند.

زلنسکی در ادامه این دیدار که در شهر کیف برگزار شد، عنوان کرد: نمی‌توان اجازه داد که یک کشور از ورزش برای ترویج منافع سیاسی و تبلیغاتی خود استفاده کند. در حالی که روسیه در تلاش برای نابودی مردم اوکراین و تسخیر سایر کشورهای اروپایی است، نمایندگان آن نباید جایی در جامعه ورزشی دنیا داشته باشند. من از رئیس IOC به دلیل موضعی که در تعلیق ورزشکاران روسیه و بلاروس داشت، تشکر می‌کنم.

همچنین توماس باخ با بیان اینکه تعلیق ورزشکاران روسیه و بلاروس ادامه خواهد داشت، گفت: هنوز زمان رفع چنین ممنوعیتی فرا نرسیده است. اوکراینی‌ها با گرفتاری‌های خود تنها نیستند و ما در کنارشان هستیم. ما به گونه‌ای از ورزشکاران اوکراین حمایت می‌کنیم که بتوانیم یک کاروان قوی و موفق را در بازی‌های المپیک تابستانی 2024 پاریس و المپیک زمستانی 2026 ایتالیا ببینیم. همچنین قرار است 7.5 میلیون دلار برای کمک به 3 هزار ورزشکار اوکراینی در داخل و خارج از این کشور کمک شود.

انتظار ایران از IOC درباره جودو

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته بین المللی المپیک IOC المپیک اخبار روسیه ورزش کمیته بین المللی المپیک IOC المپیک اخبار روسیه ورزش رئیس جمهور اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه کمک امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل تصویب شد + جزئیات | این کمک باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند

به گزارش همشهری آنلاین، پس از کش‌وقوس‌های فراوان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و اختلافات بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مجلس نمایندگان آمریکا بالاخره کمک امنیتی و بسته کمکی آمریکا به رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک امنیتی ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا امروز شنبه همچنین بسته کمکی به اوکراین را به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار تصویب کرد.

این لایحه برای تبدیل‌شدن به قانون باید به تصویب سنا هم برسد. در این صورت و پس از امضای رئیس‌جمهور به قانون تبدیل می‌شود.

کاخ سفید اعلام کرد بایدن از مجلس سنا می‌خواهد قانون کمک‌های اوکراین ـ اسرائیل را برای امضا به دفتر او ارسال کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: ما از تصویب بسته کمکی به اسرائیل و اوکراین توسط مجلس نمایندگان آمریکا استقبال می کنیم.

کاخ کرملین اعلام کرد کمک های آمریکا به کی‌یف، باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از غرب خواست تا در جنگ اوکراین دخالت و از کی‌یف همانند تل‌آویو محافظت کند.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش ۶۱ میلیارد دلار که در ماه اکتبر توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا رونمایی شد، مخالفت کرده بودند.

جمهوری خواهان تاکید داشتند این مبالغ می‌تواند خرج مصارف داخلی کشور شود و مسئله عبور مهاجران غیرقانونی از مرز با مکزیک اولویت بالاتری نسبت به جنگ اوکراین دارد.



کد خبر 845882 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین آمریکا و اسرائیل ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • زلنسکی به معنای واقعی کلمه اوکراینی‌ها را می‌کشد
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • ورزش و سیاست یگانه در واقعیت، بیگانه در کلمات!
  • لایحه کمک امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل تصویب شد + جزئیات | این کمک باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند