Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-29@01:06:53 GMT

◄ خسارت ۵۰ میلیاردی زلزله به راه‌های هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۰۵۹۶

◄ خسارت ۵۰ میلیاردی زلزله به راه‌های هرمزگان

تین نیوز

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از برآورد اولیه ۵۰ میلیاردی خسارات وارد شده به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی هرمزگان در پی زلزله اخیر خبر داد و گفت: همه راه‌های این استان بازگشایی شدند.

به گزارش تین نیوز، خداداد مقبلی اظهار کرد: استان هرمزگان در حاشیه نوار ساحلی قرار دارد و به همین دلیل در مسیرهای ارتباطی‌مان در نوار ساحلی پل‌های بزرگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زلزله نگرانی‌مان این بود که این ابنیه فنی خسارت جدی دیده و مسیرهای شریانی ما را مسدود کرده باشد. به همین سبب سفری به استان کردیم تا از محورهای ارتباطی و ابنیه فنی بازدید کنیم.

وی افزود: در این محدوده در راه‌های اصلی مانند محور بندرعباس به بندر لنگه ریزش‌هایی داشتیم که باعث انسداد مسیرهایی شده بود اما اداره کل راهئاری استان با امکانات در اختیار خودش و بسیج امکانات در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بازگشایی این مسیرها اقدام کرده است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  با بیان اینکه با وجود بازگشایی راهداران همچنان در محورهای آسیب‌دیده در حال ریزش برداری کامل و مشغول کار هستند، ادامه داد: از سوی دیگر روز گذشته از ابنیه فنی مانند پل‌های بزرگ ارتباطی به ویژه در محور بندرعباس و بندر لنگه بازدید شد. زلزله اخیر خساراتی به ابنیه فنی وارد کرده که هر چه سریعتر باید برای تعمیر و ترمیم این ابنیه تامین اعتبار شود چرا که زیر ترافیک سنگینی قرار دارد.

مقبلی گفت: بر اساس برآورد اولیه‌ای که راهداری استان انجام داده است، ۵۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های اصلی،  فرعی، روستایی و ابنیه فنی وارد شده که البته ممکن است در ادامه با بازدیدها و محاسبات دقیق‌تر این عدد تغییر کند اما این گزارش و برآورد اولیه از سوی دفتر مدیریت بحران هم در حال ارسال به دفتر مدیریت بحران  استانداری است.

وی اعلام کرد:  در حال حاضر هه محورهای ارتباطی باز است و کمک‌هایی هم به روستائیان کردیم و آماده امدادرسانی بیشتر به ویژه به مناطق روستایی هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر لنگه ترافیک مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای زلزله هرمزگان راه های هرمزگان ابنیه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از خدمت رسانی به مسافران نوروزی در عوارضی قم_تهران

وزیر کشور امروز در سفر به قم،به همراه استاندار قم از خدمات دستگاه های امدادی و انتظامی استان به مسافران نوروزی در عوارضی قم - تهران بازدید کرد.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز امروز به صورت سرزده با سفر به قم از مراکز ارائه خدمات به زائران و مسافران ، پایگاه سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم و بیمارستان شهید بهشتی بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰ میلیاردی سیل اخیر در الیگودرز
  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • بازدید وزیر کشور از خدمت رسانی به مسافران نوروزی در عوارضی قم_تهران
  • آسفالت معابر فرعی پر‌تردد در دستور کار شهرداری کرمان
  • خسارت‌های سیل  به مناطق روستایی بخش پادنای سمیرم + فیلم
  • راهنمایان گردشگری کاشان دست از کار کشیدند | پای یک مسئول در میان است؟
  • خسارت‌های سیل شب گذشته به روستایی بخش پادنا شهرستان سمیرم + فیلم
  • تمام راه های شریانی اصلی و فرعی آذربایجان شرقی باز است
  • علت غیبت راهنمایان گردشگری در کاشان چیست؟
  • توقیف خودرو میلیاردی قاچاق در هرمزگان