Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در سال ۱۳۹۹ با ثبت ۹۰۰ فقره سرقت مبلغی بالغ بر ۳ و نیم میلیارد تومان خسارت به تاسیسات ما وارد شد که این عدد در سال گذشته به عدد ۴ هزار فقره و مبلغی بیش از ۱۵ میلیارد رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ مدیران عامل صنعت برق و آب استان قزوین با توجه به قرار گیری در فصل گرما و افزایش مصرف برق و آب در جهت آگاه سازی و هشدارهای توصیه‌ای در مصرف بهینه انرژی، نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

داراب بیرانوندی در این جلسه با اشاره به بهره برداری فاز اول پروژه آبرسانی شرق قزوین در تابستان امسال اظهار کرد: تکمیل این پروژه با اعتبار ۸۰ میلیاردی سفر اخیر ریاست جمهوری به استان انجام خواهد شد.

آب قزوین سلامت است

وی با اشاره به نگرانی‌ شهروندان در خصوص سلامت آب استان افزود: سختی آب استان قزوین زیر عدد ۳۰۰ است و این بیانگر استاندارد و سلامتی آب آن می‌باشد، بنابراین مردم هیچ نگرانی در این باره نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از به کارگیری ۴ مورد از شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت انجام عملیات تصفیه آب و سایر اقدامات در حوزه آب خبر داد و گفت: دو مورد از این شرکت‌ها به دلیل فعالیت ویژه‌ای که با شرکت آب استان داشتند مجوز دانش بنیان دریافت کردند و درخصوص مابقی شرکت‌هایی که موفق به همکاری با آنها نشدیم بحث داوری مطرح بوده است.

وقوع بیش از ۴ هزار فقره سرقت از تاسیسات برق استان در سال گذشته

مسعود خواجه وند نیز در این نشست با اشاره به افزایش سرقت از تاسیسات برق اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ با ثبت ۹۰۰ فقره سرقت مبلغی بالغ بر ۳ و نیم میلیارد تومان خسارت به تاسیسات ما وارد شد که این عدد در سال گذشته به عدد ۴ هزار فقره و مبلغی بیش از ۱۵ میلیارد رسید.

وی افزود: متاسفانه شرایط سخت اقتصادی باعث شده است که شبکه عریض و طویل توزیع برق در معرض خطر قرار بگیرد و این شبکه طولانی را نمی‌توان با چند مامور برای جلوگیری از سرقت پوشش داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: اکنون درحالی که هرشب بیش از ۹ مامور نیروی انتظامی در کوچه‌ و خیابان قزوین گشت زنی می‌کنند اما باز هم شاهد سرقت از کابل‌های برق شهر هستیم.

این مسئول از نصب کابل در ارتفاع ۴ متری خبر داد و بیان کرد: با انجام بعضی از اقدامات پیشگیرانه سعی در کاهش سرقت‌ها داریم و در این راستا سارقین و مال خرها شناسایی می‌شوند.

خواجه وند درخصوص خسارت وارد شده به وسایل برقی شهروندان ناشی از سرقت تصریح کرد: قطعا خسارت‌های ایجاد شده ناشی از عملیات اکیپ فنی شرکت توزیع برق پرداخت خواهد شد اما در خصوص سرقت، خود شرکت هم آسیب دیده و متضرر شده است.

اعتراض اهالی روستای مهدی آباد مربوط به حوزه جهاد کشاورزی بود

یدالله ملکی هم در این جلسه با اشاره به اعتراض اهالی روستای مهدی آباد درخصوص تقسیم ناعادلانه حق آبه اظهار کرد: توزیع آب در کانال‌های آبیاری دشت قزوین بر اساس اسناد سازمان جهاد کشاورزی است و اعتراضات کشاورزان روستای مهدی آباد مربوط به اسناد جهاد کشاورزی است و به نحوه توزیع آب ارتباطی ندارد.

وی افزود: کشاورزان این روستا به میزان سهمیه خود در طرح‌ کشت صادر شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی اعتراض داشتند که این مسئله در حیطه وظایف شرکت آب منطقه‌ای نبود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به تغییر سیستم آبیاری گفت: هدف از اجرای این طرح باید صرفه جویی باشد و در آن به دنبال توسعه نیستیم بنابراین به این نتیجه رسیده‌ایم‌ که با کنترل هوشمند و کاهش مصارف متناسب با ظرفیت آب این برنامه را عملیاتی کنیم.

در زمستان ناچار به استفاده از مازوت هستیم

ابوالفضل موتاب‌ها نیز در ادامه نشست با اشاره به ظرفیت ۳۲ هزار و ۴۳ مگاواتی نیروگاه شهید رجایی اظهار کرد: این نیروگاه در بعضی از مواقع مانند زمستان که با کمبود گاز مواجه هستیم ناچار به استفاده از مازوت می‌شود.

وی افزود: بدون شک ما هیچ علاقه‌ای به مصرف سوخت مازوت نداریم زیرا اصالت ما تولید پایدار و مستمر انرژی الکتریکی با رعایت موارد زیست محیطی است.

مدیر نیروگاه شهید رجایی از انتخاب این نیروگاه به عنوان نیروگاه سبز کشور خبر داد و گفت: هیچ عقل سلیمی به مصرف سوخت مازوت اعتقاد ندارد زیرا با مصرف این سوخت هزینه‌های ناشی از تعمیرات افزایش پیدا می‌کند.

موتاب‌ها با تاکید بر سهم اندک نیروگاه در آلایندگی‌های آبیک و قزوین تاکید کرد: هیچ یافته‌ علمی مبنی بر تغییرات اقلیمی توسط نیروگاه وجود ندارد و سهم ماشین‌های بنزینی و دیزلی در آلودگی استان بیشتر است.

تفکیک شرکت‌ توزیع برق زنجان و قزوین به آسانی اتفاق نمی‌افتد

علی خلجی نیز با اشاره به وجود ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای در کشور اظهار کرد: بیشتر شرکت‌های برق کشور به صورت دو یا سه آستانه اداره می‌شوند.

وی افزود: عملکرد زنجان نشان‌دهنده عملکرد خوب ما در استان قزوین بوده و اکنون دو و نیم برابر بار مصرفی ظرفیت سازی کرده‌ایم‌.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: جدایی شرکت‌ توزیع برق زنجان و قزوین به آسانی رخ نمی‌دهد زیرا این یک شبکه به هم پیوسته است و تجدید ساختار آن به راحتی نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت جهاد کشاورزی استان قزوین توزیع برق آب استان منطقه ای شرکت آب شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای باند خانوادگی سرقت در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ مرسلی با تأکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری‌های اجتماعی، عزم همگانی را می‌طلبد، گفت: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آن ها و از طرفی ارتقاء سطح آگاهی عمومی موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

وی افزود: مأموران حین گشت زنی فعال در خیابان‌ها به خودرویی مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی زنجان ادامه داد: حین بررسی خودروی مذکور چند دستگاه گوشی موبایل کشف شد که برابر تحقیقات فنی، متهمان در استانی دیگر تحت پوشش خانواده برای سرقت آن ها اقدام کرده بودند.


سرهنگ مرسلی گفت: متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.


وی  با بیان اینکه مشارکت و همکاری مردم با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری است، تصریح کرد: با رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدار‌های پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

دیگر خبرها

  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گر‌های سیار در نفت و گاز گچساران
  • برداشت ۷۵۰ هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی در اولین تجربه حضور در ورزشگاه
  • دستگیری اعضای باند خانوادگی سرقت در زنجان
  • دستگیری سارقان صدر با هوشمندی و ابزار پلیس
  • قطع تلفن ثابت ۴ هزار مشترک در زنجان
  • خسارت باد و باران به ۶۲ اصله پایه شبکه برق سیستان وبلوچستان
  • باد و باران به ۶۲ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد
  • قطع ارتباط تلفنی ۴ هزار مشترک زنجانی به دلیل خسارت کابل
  • دستگیری باند ۵ نفره سارقان و ۴ مالخر تجهیزات داخل خودرو در اصفهان