Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-19@23:28:49 GMT

چرا عفونت گوش‌ها در تابستان شایع‌تر است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۰۶۰۹

چرا عفونت گوش‌ها در تابستان شایع‌تر است؟

عفونت گوش در تابستان شایع تر است و استفاده از هدفون و شستن گوش با صابون از دلایل اصلی عفونت گوش می باشند، البته روش هایی برای جلوگیری و درمان عفونت گوش تابستانی وجود دارد.

به گزارش جنوب نیوز، به نظر می رسد عفونت گوش در فصل تابستان رواج بیشتری داشته باشد و احتمالاً علت آن نتیجه آب و هوا است که هم دارای رطوبت و هم گرماست و در نتیجه افراد نیز بیشتر به ورزش های آبی رو می آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عموماً عفونت گوش رایج ترین عفونت در فصل زمستان است.

انواع عفونت گوش

دو نوع اصلی عفونت گوش وجود دارد. عفونت زمستانی که معمولاً سیستم تنفسی فوقانی با آن در ارتباط است و سرماخوردگی و آنفولانزا را ایجاد می کند. این عفونت در گوش میانی وارد می شود و باعث درد و دیگر علائم می گردد. این عفونت گوش همچنین به عفونت اتیتیس هم معروف است.

عفونت های گوش باکتریایی و قارچی که اغلب در ماه های تابستان اتفاق می افتد که به آن ها اکسترنال اتیتیس نیز گفته می شود. این عفونت التهابی به دلیل آب و رطوبت در گوش خارجی ایجاد می گردد که به آن گوش شناگر گفته می شود. زمانی که کانال گوش مرطوب بماند، محل مناسبی برای رشد باکتری ها خواهد شد.

۲.۴ میلیون کودک، نوجوان و جوان به دلیل عفونت های گوش به پزشک مراجعه می کنند که این عفونت ها کودکان را بیشتر از بزرگسالان درگیر می کند.

اگرچه بزرگسالانی که زمان زیادی در آب هستند، مانند افراد شناگر بیش از بقیه در معرض ابتلا به عفونت گوش قرار می گیرند زیرا کانال گوش آن ها فرصت کافی برای خشک شدن ندارد.

علل اصلی عفونت گوش

 پوست ظریف که داخل گوش قرار دارد، به راحتی می تواند به دلیل عفونت ها آسیب ببیند. بعضی از علل رایج شامل موارد زیر هستند :

خشک نکردن کردن گوش به اندازه کافی بعد از شنا
استفاده از هدفون
شستن گوش با صابون و شامپو
استفاده از گوش پاک کن ها به اندازه خیلی زیاد
خاراندن زیاد گوش
نبود جرم Crime گوش
عفونت های گلو و سینوس ها و یا عفونت بینی
عفونت لوزه سوم
سرماخوردگی

علاوه بر آن افرادی که آلرژی دارند و یا از سمعک استفاده می کنند هم در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت گوش هستند. در نهایت باید مراقب شامپوهایی که استفاده می کنید، باشید تا به گوش شما برخورد نکند.

علائم و درمان عفونت گوش تابستانی

اگر متوجه شدید که موادی در گوش خودتان یا فرزندتان جمع شده و مدام گریه می کند و کلافه است، ممکن است علائم عفونت گوش باشد.

تب کردن نیز یکی دیگر از علائم عفونت گوش است.

آکادمی درمانی آمریکا پیشنهادات مختلفی برای درمان این مشکل دارد. به جای این که سریعاً آنتی بیوتیک استفاده کنند، این افراد را تحت تأثیر نظر قرار می دهند.

درمانگران به دلیل عوارض جانبی آنتی بیوتیک کم تر از آن استفاده می کنند. علت این است که نوع باکتری عامل ایجاد عفونت گوش، ممکن است به استفاده از آنتی بیوتیک مقاومت نشان دهد.

حتی شاید درمانگر به شما بگوید که از قطره مخصوص گوش یا پماد استفاده کنید. احتمالا ۴۸ ساعت بعد علائم بهبود پیدا می کند. اگر هیچ بهبودی حاصل نشد، دوباره به متخصص مراجعه کنید.

جلوگیری از عفونت تابستانی گوش

اگر کودک شما در معرض آب قرار گرفته است، باید اجازه دهید تا گوش به طور کامل خشک شود. بعد از دوش گرفتن و حمام باید همین کار را انجام دهید. کودک شما باید کمی سرش را خم کند تا آب اضافی از داخل گوش او بعد از استخر و یا حمام بیرون بیاید.

زمانی که در استخر است، می توانید از گوشی گیرهای مخصوص استفاده کنید یا حتی با سشوار موهای او را خشک کنید تا آب موها وارد گوش نشود.

با توجه کافی می توانید از فعالیت های زمستانی لذت ببرید و به این عفونت دچار نشوید.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: عفونت گوش عفونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه گفت: آنتروتوکسمی یا قلوه نرمی بیماری است که بیشتر در فصل پاییز و بهار و مواقعی که جیره دام در حال تغییر است بروز می‌کند و این بیماری که غالبا در بین دام‌هایی نظیر گوسفند و بز شیوع پیدا می‌کند و در شرایط حاد می‌تواند باعث تلفات در دام شود.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: علائم این بیماری بسته به شدت آن متفاوت بوده و همچنین علایم این بیماری ارتباط مستقیمی با سن گوسفندان دارد که در موارد فوق حاد با مرگ ناگهانی دام و در موارد با شدت کمتر، علائم شامل اسهال، زمین‌گیری، تب و لرز، بی اشتهایی، بی قراری، گیجی، نفس نفس زدن، تشنج و ترشح زیاد بزاق و در نهایت مرگ دام است.

وی، با بیان اینکه واکسن پیشگیری از این بیماری با هزینه آزاد و توسط بخش غیر دولتی در مراکز مایه کوبی دامپزشکی عرضه می‌شود،گفت: بهترین راه برای  مبتلا نشدن دام به این بیماری، پیشگیری است و از دامداران منطقه درخواست می‌شود تا نسبت به تهیه و تزریق واکسن تا قبل ازجابجایی و یا ابتلا گله‌ها به بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • (عکس) دیدار علی دایی با رپر مشهور در رستوران لاکچری محله فرشته
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • عفونت گوش در کودکان + فیلم
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!