Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-18@02:06:08 GMT

رشد ۲۳۸ درصدی قیمت مسکن در مدت ۵ سال

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۰۶۱۲

رشد ۲۳۸ درصدی قیمت مسکن در مدت ۵ سال

برآوردهای مرکز آمار نشان می دهد متوسط هر متر مربع اجاره بهای مسکن در تهران طی پاییز ۱۳۹۶ تا پاییز ۱۴۰۰ رشد ۲۳۷.۹ درصدی داشته است.

به گزارش ایران اکونومیست، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط اجاره بهای هر متر مربع واحد مسکونی به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای هر متر مربع مسکن در شهر تهران، ۸۶ هزار و ۹۶۵ تومان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بیشترین رقم اجاره مسکن در پایتخت طی پاییز سال گذشته، متری ۷۹۳ هزار و ۲۹۳ تومان بوده است. کمترین اجاره مسکن پرداختی هم متری ۵ هزار و ۸۹۱ تومان بوده است.

با این حال در پاییز ۱۳۹۶ متوسط اجاره بهای هر متر مربع واحد مسکونی ۲۵ هزار و ۷۳۴ تومان و بیشترین رقم اجاره مسکن متری ۱۰۴ هزار و ۴۲۸ و کمترین آن هم متری ۲ هزار و ۴۱۳ تومان بود.

به عبارت دیگر در بازه زمانی ۵ ساله که تقریباً بخش اعظم آن در دولت دوازدهم قرار داشته اجاره بها ۲۳۷.۹ درصد افزایش داشته است.

 

این در حالی است که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی متوسط اجاره بهای هر متر مربع واحد مسکونی در تهران طی اردیبهشت امسال را ۱۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان عنوان کرده بود که نشان می‌دهد متوسط اجاره بهای مسکن در پایتخت در اردیبهشت امسال نسبت به پاییز سال گذشته ۴۵.۹ درصد رشد داشته است.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: اجاره بها ، رهن و اجاره مسکن ، بازار مسکن ، قیمت مسکن ، مرکز آمار ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اجاره بها رهن و اجاره مسکن بازار مسکن قیمت مسکن مرکز آمار ایران متوسط اجاره بهای متر مربع اجاره مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه اعلام شد

آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای نیم‌سال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،اداره خوابگاه‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای نیم‌سال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خوابگاه‌های دانشگاه را اعلام کرد.

بر این اساس دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه در نیم‌سال جاری اقدام کنند.

بدیهی است، درخواست و ثبت‌نام خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی برای نیم‌سال اول ۱۴۰۴_۱۴۰۳ منوط به پرداخت اجاره‌بهای نیم‌سال قبل خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رقم باورنکردنی کرایه‌خانه در تهران ۱۳۳۷ (+عکس)
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • رقم باورنکردنی کرایه‌خانه در تهران ۱۳۳۷
  • (تصویر) رقم باورنکردنی کرایه‌خانه در تهران ۱۳۳۷
  • یکه‌تازی صاحبان مجتمع‌های تجاری در بازار اجاره‌بها
  • موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • تحقق ۸۸ درصدی بودجه عمرانی و روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه اعلام شد
  • قیمت رهن و اجاره مسکن در ابوذر +جدول