Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@19:18:52 GMT

سنگریزه حریف مریخ نورد استقامت نشد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۰۶۲۰

سنگریزه حریف مریخ نورد استقامت نشد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، مریخ نورد استقامت در فوریه 2021 با حمل یک ایستگاه هواشناسی به نام تحلیلگر دینامیک محیطی مریخ (MEDA) بر روی سیاره سرخ فرود آمد. این ابزار شامل دو حسگر باد است که سرعت و جهت باد را اندازه‌گیری می‌کنند. چندین حسگر دیگر نیز رطوبت، تابش و دمای هوا را بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنگریزه هایی که به علت وقوع تندبادهای شدید مریخ از سطح این سیاره اوج می گیرند اخیراً به یکی از حسگرهای باد مریخ نورد استقامت آسیب رساندند، اما این مریخ نورد هنوز هم می تواند ردیابی باد را در منطقه فرود خود در دهانه Jezero، هرچند با کاهش حساسیت، ادامه دهد.

رودریگز مانفردی، دانشمند مرکز اخترشناسی مادرید، در این مورد گفته است: «در حال حاضر، قابلیت های این حسگر کاهش یافته است، اما هنوز هم میزان سرعت و جهت باد را نشان می دهد. محققان اکنون در حال تنظیم مجدد این حسگر برای افزایش دقت آن در سطح قبل از آسیب دیدگی هستند.»

مریخ‌نورد استقامت که به بزرگی یک اتومبیل سواری است با هفت ابزار علمی برای مطالعهٔ سطح مریخ در حال فعالیت است. مریخ‌نورد مذکور در مجموع  دارای ۲۳ دوربین و دو میکروفون است. این مریخ‌نورد همچنین دارای یک پهباد کوچک به نام نبوغ است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مریخ نورد استقامت پهپاد سنگریزه حسگر مریخ نورد استقامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس عجیب تماشاگران حریف ایران! (عکس)

به گزارش “ورزش سه”،  دیدار تیم‌های ایرلن و ترکمنستان در استادیوم پر از تماشاگر عشق‌آباد و در حالی برگزار شد که تعداد زیادی از هواداران تیم میزبان لباس یکدست بر تن داشتند. 

از ترکمنستان که از کشورهای بسته آسیای مرکزی محسوب می‌شود، معمولا اطلاعات خاصی به بیرون درز نمی‌کند و این رویدادهای ورزشی باعث می‌شود تا اهالی فوتبال بیشتر با آنها رودررو شوند. 

در این بازی تعداد زیادی از آنها سوییشرت سفید و ابی بر تن کرده بودند تا سکوهای سبز این ورزشگاه را به شکلی عجیب به تسخیر خود در بیاورند.

دیگر خبرها

  • گلکسی M۵۵ رونمایی شد؛ دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، شارژ ۴۵ وات و نمایشگر ۱۲۰ هرتز
  • لباس عجیب تماشاگران حریف ایران! (عکس)
  • ساخت حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب
  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • (عکس) اوکراین با تلفن‌ همراه با پهپاد‌های انتحاری روسیه مقابله می‌کند!
  • تغییر چهره شدید هومن برق‌ نورد
  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو پلاس + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۸ فروردین)
  • عکس | لاغری شدید هومن برق‌نورد خبرساز شد؛ دلیل لاغری هومن برق نورد چیست؟
  • عکس| تصویری از تغییر چهره شدید هومن برق‌نورد
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز(۷ فروردین) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung