Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان امروز دوشنبه _سیزدهم تیرماه_ در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۸۱ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان امروز دوشنبه _سیزدهم تیرماه _در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۸۱ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های خرازی با شاخص ۲۴۱ در وضعیت هوای بسیار ناسالم برای عموم (بنفش) قرار دارد.

ایستگاه احمدآباد با شاخص ۱۵۹، استانداری با شاخص ۱۷۴، باهنر با شاخص ۱۷۵، جی با شاخص ۱۷۶، رودکی با شاخص ۱۸۷، فرشادی با شاخص ۱۷۲، فیض با شاخص ۱۷۶، ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۷۳ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

درحال‌حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان به جز شهر اصفهان، شاهین‌شهر، مبارکه و سجزی است که شاخص کیفی هوای سجزی با قرار گرفتن روی عدد ۲۱۶ بسیار ناسالم (بنفش) و مبارکه با عدد ۱۸۴ و شاهین‌شهر با شاخص ۱۶۸ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شد.

همچنین کارگروه اضطرار آلودگی هوا ساعت ۲۲ شب گذشته _ دوازدهم تیرماه_ برگزار شد و طبق مصوبات این کارگروه تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی و آموزشی در فضای باز به ویژه در شهرستان‌های اصفهان، هرند، کوهپایه، ورزنه، جرقویه، نائین، خورو بیابانک، فلاورجان، اردستان، نجف‌آباد، برخوار، شاهین‌شهر و میمه و خمینی‌شهر لغو شده و علاوه بر موارد ذکر شده لازم است فعالیت‌های عمرانی صنعتی و معدنی توأم با ایجاد گردوغبار (آسیاب، سنگ‌کوبی، برداشت، حمل و نقل، ریزش و… و.) در مناطق یاد شده متوقف شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است.

کد خبر 585876

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وضعیت هوای اصفهان وضعیت هوای اصفهان در ایستگاه های مختلف پیش بینی وضعیت هوای اصفهان کیفیت هوای سجزی و شاهین شهر وضعیت هوای شاهین شهر و سجزی کیفیت هوای سجزی در اصفهان آلودگی هوای اصفهان علت آلودگی هوای اصفهان شاخص آلودگی هوای اصفهان سیاهه آلودگی هوای اصفهان مازوت و آلودگی هوای اصفهان تداوم آلودگی هوای اصفهان وضعیت بسیار ناسالم وضعیت ناسالم هوای اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وضعیت هوای ناسالم برای عموم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوا، امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه نیوساید اهواز ۸۴، ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۷۳، ایستگاه حفاری اهواز ۶۲، ایستگاه اندیمشک ۷۱، ایستگاه مسجدسلیمان ۷۷، سوسنگرد ۵۹، ایستگاه خرمشهر ۶۴، ایستگاه ماهشهر ۶۹ و ایستگاه هندیجان ۶۲ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهر‌ها در وضعیت «قابل قبول» بوده است.

در این مدت هوای هیچکدام از شهر‌های خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای اصفهان آلوده شد
  • هوای اصفهان آلوده است
  • هوای اصفهان بر مدار سبز و زرد
  • وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز ‌سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان قابل قبول است
  • هوای ۵ شهر اصفهان قابل قبول است