Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی استاندار سمنان صبح امروز در مراسم تجلیل از خیران، فعالان و کنشگران ازدواج رویدار استانی وصل که در سالن کتابخانه عمومی استان سمنان برگزار شد، ضمن تشکر از مجموعه خیران فعال در حوزه ازدواج اظهار کرد: استان سمنان مرکز خیر و احسان است.

وی همچنین ضمن تشکر از مردم استان سمنان افزود: مردم استان سمنان در حوزه فرهنگ بزرگ و بلند احسان و نیکوکاری سرآمد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریواده ادامه داد: از مسائل و مشکلات جوان می‌توان به مسئله اشتغال؛ مسئله کاروفعالیت در این حوزه، مسئله مسکن و مسئله ازدواج نام برد که این سه مقوله اجتماعی و اقتصادی و معیشتی؛ که باهم مرتبط هستند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین سرمایه هر کشور سرمایه انسانی آن کشور است، ابراز کرد: در دولت مردمی حال حاضر، استفاده از ظرفیت‌های مردم و سپردن کار به مردم یکی از مهم‌ترین رویکردهایی است که در تحول‌خواهی دولت موردتوجه قرارگرفته است.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری سمنان در ادامه بیان کرد: در حوزه ازدواج؛ سه رویکرد مهم ازدواج آسان، ازدواج آگاهانه و ازدواج پایدار مورد تأکید است که خوشبختانه با ابلاغ قانون جوانی جمعیت این موضوع در دستور کاراست.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان یکی از استان‌هایی است که مهم‌ترین راهبرد آن موضوع جمعیت بوده اظهار کرد: لازم است در این حوزه اقدامات مؤثری توسط گروه‌های مرجع، فعالان اجتماعی و مردم استان شکل بگیرد.

ریواده گفت: در استان سمنان حدود ۲۴ تشکل مردمی و ۵۰ موسسه خیریه فعال در حوزه ازدواج داریم که لازم است از این ظرفیت‌های ارتباطات در عصر جدید به‌درستی استفاده کنیم.

معاون سیاسی استاندار سمنان افزود: امیدواریم مجمع خیرین ازدواج در استان به‌زودی شکل بگیرد تا همه فعالان در این مجمع بتوانند سیاست‌گذار و کمک‌حال خوبی برای استان باشند تا در این حوزه اقدامات مؤثری صورت گیرد.

وی ابراز کرد: برای پایداری در ازدواج نیاز است که با حضور و مشارکت دوستان در این حوزه؛ طرح باشگاه و شبکهٔ مهارت جوانان در استان تقویت و پیگیری شود تا به یک سرانجامی برسد.

انتهای پیام/2568/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون سیاسی استاندار سمنان حوزه ازدواج استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید

  آقای محمدرضا زارع برزشی در گفتگو با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما فعال کردن تعاونی‌ها و مجموعه‌های صادراتی را بهترین روش برای مشارکت‌پذیری مردم در تولید عنوان کرد.    وی مشارکت مردم در تولید را منوط به فراهم شدن اقتصاد شفاف، شرایط مساعد و امنیت اقتصادی دانست و افزود: برای تحقق این امر مردم بایستی فضای امن کسب و کار را به طور ملموس حس کنند و بدانند در صورت ورود به اقتصاد سرمایه‌ی خود را از دست نمی‌دهند.    بُرزشی به وظیفه مرکز صنایع خلاق و فرش ایران برای تحقق شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های مهمی با رویکرد افزایش مشارکت مردم و اشتغال و در نتیجه جهش تولید در سال ۱۴۰۳ در این مرکز هدفگذاری شده است.    وی با اشاره به لزوم بهره مندی از خلاقیت و نوآوری در پیشبرد صنایع گفت: عنصر خلاقیت در جهت تقویت صنایع و ایجاد کسب کار و تولید محصولات نوین با استفاده حداکثری از علم و دانش، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و خلق ثروت همچون جوامع صنعتی دیگر جز در سایه تعامل جدی و موثر دستگاه‌های مربوطه اعم از دانشگاه ها، مراکز علمی، واحد‌های صنعتی و دانش بنیان و دستگاه‌های متولی سیاستگذاری و حمایت کننده و قانون گذار میسر نخواهد بود.   رونمایی از برنامه راهبردی هنرصنعت فرش دستباف به زودی    ­سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران به اقدامات و برنامه‌های دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: برنامه راهبردی در حوزه تخصصی اسباب بازی و سرگرمی، برنامه راهبردی در حوزه تخصصی طلا، نقره و جواهر و برنامه راهبردی در حوزه تخصصی البسه و تجهیزات ورزشی با برگزاری جلسات و اخذ نظرات کارشناسان مرتبط در بخش دولتی، خصوصی و انجمن‌ها سال گذشته تدوین شد و برنامه راهبردی هنر صنعت فرش دستباف نیز به زودی رونمایی خواهد شد.   وی همچنین به برنامه‌ها و اقدامات این مرکز در سال ۱۴۰۳ برای رشد تولید و مبارزه با کالای تقلبی و قاچاق در حوزه اسباب‌بازی، فلزات گرانبها و جواهرات، تجهیزات و البسه ورزشی و فرش دستباف اشاره کرد و افزود: ساماندهی کد تعرفه و آیسیک (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) این مرکز در رشته فعالیت‌های تعریف شده، پیگیری جدی طرح درج کد شناسه و رهگیری بر روی محصولات، کنترل صادرات و واردات به وسیله وضع قوانین تشویقی در کشور برنامه ریزی شده است.    براساس اعلام سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران؛ آمار واحد‌های تولیدی در رشته فعالیت‌های مختلف این مرکز در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل از آن افزایش داشته است که براین اساس در رشته فعالیت طلا، نقره، جواهر و بدلیجات با ۷ درصد افزایش، اسباب بازی و سرگرمی ۱۰ درصد افزایش، در رشته فعالیت تجهیزات و البسه ورزشی در سه بخش تجهیزات ورزشی ۷ درصد افزایش، توپ‌های ورزشی ۱۱ درصد افزایش و چمن مصنوعی ۵۰ درصد افزایش و در حوزه فرش دستباف با ۱۱ درصد رشد تولید روبرو بوده ایم.

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی
  • دستورالعمل ساترا برای تبلیغات بازرگانی در شبکه نمایش خانگی
  • کمک مؤسسه خیریه محبان ام البنین کبیر یزد به آزادی یک زندانی