Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@01:16:53 GMT

چین دوباره به قرنطینه شدن برمی‌گردد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۰۸۸۱

چین دوباره به قرنطینه شدن برمی‌گردد؟

شهرهای شرقی چین با ظهور سویه‌های جدید، محدودیت‌های کووید را تشدید می‌کنند.

به گزارش خبرگزارس برنا، شهرهای شرق چین روز یکشنبه (۳ جولای) با ظهور سویه‌های جدید ویروس کرونا محدودیت‌های کووید-۱۹ را تشدید کردند و تهدید جدیدی برای بهبود اقتصادی چین تحت سیاست سختگیرانه دولت در برابر کووید صفر است.

ووشی در شرق چین، فعالیت در بسیاری از مکان‌های عمومی زیر زمینی، از جمله مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها را متوقف کرد و خدمات صرف غذا در رستوران‌ها به حالت تعلیق درآمد و دولت به مردم توصیه کرد از خانه کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گزارش ۴۲ مورد جدید بدون علامت در روز شنبه، مقامات شهری از ساکنان خواستند تا ووشی را مگر در موارد ضروری ترک نکنند.

بخش سیشان که بخش عمده‌ای از عفونت ها تا در موج اخیر داشته، ۷۶۰ هزار ساکن خود را قرنطینه کرده و ترافیک عمومی را به حالت تعلیق درآورده است.

چین به عنوان بخشی از رویکرد سختگیرانه اتخاذ شده در کشوری که اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ ویروس کرونا در آن شناسایی شد، به تلاش برای از بین‌بردن عفونت‌های جدید ادامه می‌دهد اما قرنطینه‌ها و سایر اقدامات تلفات سنگینی بر دومین اقتصاد بزرگ جهان وارد کرده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز یکشنبه اعلام کرد ۴۷۳ مورد جدید کووید-۱۹ ثبت شده است که از این تعداد ۱۰۴ مورد علامتی و ۳۶۹ مورد بدون علامت بودند. این در مقایسه با ۲۶۸ مورد جدید یک روز قبل است که ۷۲ عفونت علامت‌دار و ۱۹۶ عفونت بدون علامت بودند.

مقامات در یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند که شانگهای، پرجمعیت‌ترین شهر و مرکز مالی چین، یک مورد مثبت در خارج از مناطق قرنطینه در این شهر گزارش کرده است. این شهر در اول ژوئن پس از دو ماه تعطیلی که به تولید و مخارج مصرف‌کننده ضربه زد، قرنطینه را لغو کرد.

تولید صنعتی چین در ماه آوریل نسبت به سال قبل ۲.۹ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد ترافیک چین درآمد دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواری پدیده بارسلونا: بالاخره برمی‌گردیم

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته در چارچوب دیدار برگشت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف پاری سن ژرمن رفت و این بازی در پایان 90 دقیقه با نتیجه 1-4 به سود شاگردان لوئیس انریکه به پایان رسید. 

بارسا امیدوار بود که بتواند پیروزی بازی رفت که با نتیجه 2-3 در پارک دو پرنس به دست آمده بود را حفظ کند و گل زودهنگامی که به ثمر رساند هم این امید را افزایش داد اما شرایط مطابق خواسته و پیش‌بینی آنها پیش نرفت و اخراج رونالد آرائوخو در نیمه اول همه معادلات را برای آنها برهم زد. 

یامال هم که از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفته بود، به نوعی قربانی این اخراج و 10 نفره شدن تیمش شد و در فاصله چهار دقیقه پس از خروج آرائوخو از زمین بود که او هم با تصمیم ژاوی تعویض شد و جایش را به اینیگو مارتینز داد تا تغییراتی در سبک بازی بارسا ایجاد شود اما این اتفاق هم کمکی به آنها نکرد. 

یامال که پس از پایان این بازی بسیار ناراحت و مغموم به نظر می‎‌رسید، در صفحه رسمی اینستاگرامش نوشت:« همیشه دیدارهای دوباره‌ای در فوتبال وجود خواهند داشت. ما بازخواهیم گشت.»

دیگر خبرها

  • جایگاه مردان و زنان در بی‌آرتی‌های تهران تغییر کرد
  • جایگاه مردان در اتوبوس‌های بی آرتی به وضع گذشته برمی‌گردد
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • امیدواری پدیده بارسلونا: بالاخره برمی‌گردیم
  • جادو در فوتبال؛ وقتی در دقایق پایانی ورق برمی‌گردد / فیلم
  • کودتا در پورتو؛ طارمی به ترکیب برمی‌گردد؟
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • صدور ۱۲۹ فقره پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان سمنان
  • رقابت یونایتد و یوونتوس: کونته برمی‌گردد