Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@17:56:10 GMT

پکن به دنبال اعمال حاکمیت بر دریای جنوبی چین است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۰۹۳۹

پکن به دنبال اعمال حاکمیت بر دریای جنوبی چین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای‌نیوز، «ریچارد مارلز»، وزیر دفاع استرالیا مدعی شد دولت چین به دنبال حاکمیت بر «دریای جنوبی چین» است، که این اقدام در تضاد کامل با «کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره حقوق دریا» است، اما استرالیا شهامت و شجاعت دفاع از منافع ملی خود را دارد.

مارلز که این اظهارات را در گفتگو با شبکه اسکای‌نیوز بیان کرده، در این باره افزود: پکن و به خصوص اقداماتش در رابطه با دریای جنوبی چین تهدیدی مستقیم علیه استرالیا و همچنین علیه «نظمِ قانون‌محورِ جهانی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزیر دفاع استرالیا یک‌سوم جریان کشتیرانی جهان از منطقه‌ای عبور می‌کند که پکن خواهان کنترل بر آن است.

وی در ادامه افزود: فکر می‌کنم چین به دنبال تغییر معادلات جهانی حول این منطقه است، به شیوه‌ای که ما پیش از آن تجربه نکرده‌ایم. این اقدام پکن مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند. مهم و لازم به ذکر است که در روابط با چین، هنگامی که اقدامات و تحرکات چین در تضاد با منافع ملی ما قرار می‌گیرد، ما شهامت بیان دفاع از منافع خود را داریم. این شهامت را نشان داده‌ایم و در ادامه هم ادامه خواهیم داد.

منطقه دریای جنوبی چین از این نظر برای استرالیا حائز اهمیت است که مسیر عبور کشتی‌های دو کشور از پنج کشوری است که «کانبرا» بیشترین مراوده تجاری را با آن‌ها دارد.

آمریکا به همراه متحدانش از جمله استرالیا در ماه‌ها و سال‌های اخیر تلاش‌های خود را برای مقابله با قدرت روزافزون چین در منطقه عظیم آسیا-اقیانوسیه افزایش داده‌اند.

استرالیا سپتامبر پارسال یک پیمان نظامی سه‌جانبه جنجالی با آمریکا و انگلیس امضا کرد که با مخالفت شدید دولت چین روبرو شد. بر اساس این پیمان، واشنگتن و لندن متعهد شده‌اند که زیردریایی‌های هسته‌ای برای استرالیا بسازند.

کد خبر 5530132

منبع: مهر

کلیدواژه: پکن چین استرالیا آسیا اقیانوسیه دریای جنوبی چین روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا ناتو فلسطین سوریه عراق مسکو ایران ترکیه جو بایدن عربستان سعودی لبنان دریای جنوبی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ بایدن با تکرار برخی ادعاها افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفتگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بیشتر بخوانید؛ بایدن ممنوعیت ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را تمدید کرد

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد».

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1227611 برچسب‌ها جوبایدن

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه: حمله ایران {به رژیم اسرائیل} کاملاً ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت/ دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته/ باید رژیم اسرائیل وادار گردد از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • انصارالله: به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • نخست وزیر انگلیس: تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • سوناک: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست