Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@17:47:38 GMT

عربستان افتضاح لاتاری حج را جبران می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۰۹۷۶

عربستان افتضاح لاتاری حج را جبران می‌کند

به گزارش ایران آنلاین،وزارت حج عربستان در تلاش برای جبران ناکارآمدی مفتضحانه سامانه مطوف، برای متقاضیان غربی که در لاتاری حج برنده شدند پروازهای جایگزین و صندلی‌های اضافه تدارک دید.

 فصل حج از ۷ ژوئیه (۱۶ تیر) آغاز می‌شود و این اولین بار از زمان آغاز شیوع کرونا در جهان است که مسلمانان از خارج عربستان نیز می‌توانند این فریضه دینی را به جا آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات عربستان اوایل ماه ژوئن در اقدامی غیرمنتظره اعلام کردند مسلمانان استرالیا، اروپا و آمریکا باید از خیر آژانس‌های مسافرتی گذشته و امسال از سامانه لاتاری مطوف برای حج اقدام کنند. اما متقاضیان شرکت در این لاتاری اجباری آنقدر با سامانه تازه تاسیس به مشکل برخوردند که صدای اعتراضشان بلند شد.

مسلمانان اروپایی، آمریکایی و استرالیایی به این مساله اعتراض داشتند که با گذشت روزها از ضرب الاجل تعیین شده وضعیت درخواستشان اعلام نشده بود، پرداخت ‌های آنها ناموفق می ماند، با وجود نهایی شدن پرداخت رزروها لغو می‌شد، قیمت‌ها و پکیج های مسافرتی با آنچه تبلیغ شده بود تفاوت می‌کرد و گوش شنوایی برای اعتراضاتشان وجود نداشت.

خود وزارت حج عربستان نیز تایید کرد که برخی از زائران در استفاده از این سامانه با مشکلات فنی روبه‌رو شده بودند. از طرف دیگر، به گفته این وزارتخانه ظرفیت پروازها محدود بود. حالا مقامات عربستانی در تلاشند پروازهای جایگزین و صندلی های اضافه برای زائرانی که تمایل دارند از انگلیس، آمریکا و کشورهای اروپایی به عربستان سفر کنند، فراهم کنند.

وزارت حج عربستان همچنین در تلاش است کاری کند تا ویزای عربستان فورا برای متقاضیان صادر شود. به گفته مقامات عربستانی هدف از این اقدام تضمین آن است که همه مسلمانان غربی که در لاتاری حج برنده شدند بتوانند این فریضه دینی را به جا آورند.

سفارت عربستان در انگلیس در همین راستا می‌گوید مقامات مربوطه به طور خستگی‌ناپذیر در تلاشند تا همه حجاج غربی بتوانند بلیت بگیرند.

به دنبال رویت هلال ماه، دادگاه عالی سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد حج امسال از ۷ ژوئیه (۱۶ تیر) آغاز می شود. ثبت نام برای زائران خارجی از ۱۰ تا ۱۳ ژوئن (۲۰ تا ۲۳ خرداد) انجام شد. اولین گروه از زائران اروپایی، آمریکایی و استرالیایی دیروز (شنبه، ۱۱ تیر) به خاک عربستان قدم گذاشتند. 

حجاجی که از خارج از خاک عربستان در مراسم حج امسال شرکت می‌کنند باید سه دز واکسن کرونا دریافت کرده و زیر ۶۵ سال سن داشته باشند.


انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جبران عقب‌ماندگی صنعت برق آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، مالک رحمتی امروز در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ارائه برنامه تحولی دستگاه های اجرایی جهت تحقق شعار سال در استان اختصاص داشت، افزود: به نظر می رسد دچار تنش کمبود برق در بخش تولید هستیم، بنابراین لازم است منابع مالی پروژه های برق کاملا تعریف شود و اجرای طرحها سرعت یابد.
وی با بیان اینکه معضل اصلی اقتصاد ما کمبود برق است، گفت: برای رفع مسئله ناترازی برق تبریز نیاز به تاسیس نیروگاه داریم و برای جلوگیری از مازوت سوزی، طرح تکمیلی نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز حتما باید اجرایی شود.

وی اضافه کرد: مجوز تاسیس نیروگاه های خورشیدی و تجدیدپذیر نیز اخذ شده که کارهای اجرایی آن باید به جد دنبال و ظرفیت های بخش خصوصی در این عرصه به کار گرفته شود.
رحمتی همچنین بر ضرورت حمایت از بخش صنعت برای تامین برق مورد نیاز خود از طریق احداث نیروگاه، تامین پست های برق و جابجایی تاسیسات زیرساختی شبکه توزیع برق تاکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعریف میزان 6.2 همت پروژه برای سال 1403 در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، چارچوب برنامه‌های این دستگاه را مطلوب ارزیابی و تشریح کرد: مشکل اصلی شبکه حمل و نقل این است که راننده محور بوده و لازم است با شرکت‌محور کردن شبکه حمل و نقل باری استان، به روزرسانی سامانه حمل و نقل به موقع انجام گیرد.
وی اولین مسئله استان در بخش آبی را تامین آب شرب پایدار در این شهرها و روستاها خواند و ارائه برنامه کمی جهت تامین آب مورد نیاز بخش‌های کشاورزی و صنعت تا پایان سال جاری را نیز ضروری دانست.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: سرعت بخشی به تکمیل طرح انتقال آب ارس به تبریز نیز بسیار مورد تاکید است و از هر گونه نوآوری و ابتکار عملی که این مهم را محقق کند، استقبال می کنیم.

 در این نشست برنامه های تحولی 13 دستگاه اجرایی استان در راستای تحقق شعار سال ارائه شد.

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • اسامی برندگان لاتاری در ایران | خاطرات برندگان لاتاری ایرانی
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • جذب اعتبارات جهت جبران خسارات سیل اخیر
  • لزوم جبران عقب‌ماندگی صنعت برق آذربایجان شرقی
  • نگرانی جدی بارسا: چمن برنابئو افتضاح است!
  • کمبود بارش‌ها ۱۵ درصدی شد