Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@00:37:16 GMT

۱۲ هکتار از اراضی ملی شهرستان بیجار رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۰۹۷۸

۱۲ هکتار از اراضی ملی شهرستان بیجار رفع تصرف شد

رئیس‌کل دادگستری کردستان از ورود دستگاه قضایی برای جلوگیری از تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی در استان خبر داد و گفت: ۱۲ هکتار از اراضی ملی شهرستان بیجار رفع تصرف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران از ورود دستگاه قضایی برای جلوگیری از تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی در استان خبر داد و اظهار داشت: در همین راستا 12 هکتار از مراتع شهرستان بیجار با اقدام علی‌الراس دادستانی این شهرستان، شناسایی و دیوارکشی اطراف این اراضی در کنار کمربندی منطقه «چنگیز قلعه» تخریب و برای متصرف پرونده قضایی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خصوص همین موضوع، علیه رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بیجار پرونده قضایی «ترک فعل» تشکیل شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان: دستگاه قضایی استان تمامی اقدامات متصرفان و متجاوزان به بیت‌المال را رصد کرده و با قاطعانه‌ترین شکل ممکن برخورد لازم را انجام خواهد داد.

5 هزار مترمربع از اراضی ملی استان گلستان رفع تصرف شدنظارت ها در دخل و تصرف اراضی دولتی استان خراسان جنوبی تشدید می‌شود

حسینی گفت: این اقدام با حضور میدانی دادستان شهرستان بیجار و عوامل انتظامی، نمایندگان ادارات منابع طبیعی و جهادکشاورزی این شهرستان صورت گرفته و برای متصرف در دادگستری بیجار پرونده قضایی تشکیل شد.

انتهای پیام/481/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان بیجار منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان

مهدی بخشی گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سوی افراد سودجو و زمین خوار اقدام به تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی اراضی واقع در کوهپایه شده بود که با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف شد و به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟