Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امروز با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر گفت‌وگو کرد. بلینکن و همتای قطری‌اش درباره شراکت آمریکا با قطر گفت‌وگو کرده و بر روی فرصت‌های همکاری بزرگ‌تری در زمینه مسائل منطقه‌ای تمرکز کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه از وزیر خارجه قطر بابت اعلام کردن تخصیص ۶۰ میلیون دلار دیگر در حمایت از نیروهای مسلح لبنان تمجید کرده و از قطر به خاطر کمک‌های دیپلماتیک به افغانستان قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا می‌افزاید: وزیر امور خارجه همچنین از تلاش‌های قطر برای کمک به رسیدن به بازگشتی دوجانبه به اجرای کامل برجام[تواقق هسته‌ای] و به ویژه میزبانی مذاکرات غیرمستقیم با ایران در دوحه تشکر کرد.

قطر اخیرا میزبان مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در زمینه احیای توافق هسته‌ای با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا بوده است.

انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات درباره مذاکرات برجامی غیرمستقیم در صفحه توییترش نوشت: دو روز مذاکرات نزدیک در دوحه بر سر برجام داشتیم. متاسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده نسبت به حصول آن امیدوار بودند، به دست نیامده است. ما به کار با ضرورت بیشتر برای بازگرداندن ثبات منطقه‌ای و توافق کلیدی عدم اشاعه هسته‌ای به مسیر خود ادامه خواهیم داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اخیرا در گفت‌وگویی با همتای قطری‌اش درباره مذاکرات ضمن تشکر از حسن میزبانی قطر اظهار داشت: ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت می باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: تاکید می کنم که ما برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و در صورت واقع بینی آمریکا، توافق دست یافتنی است.

امیرعبداللهیان در ادامه اظهار داشت: مذاکره کننده ارشد ما همواره با ابتکار عمل و در مسیر تحقق توافقی قابل قبول گام بر می دارد و ما بر ادامه مذاکره تا رسیدن به توافق مبتنی بر واقع بینی مصمم هستیم.

311311

کد خبر 1647771

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آنتونی بلینکن قطر وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۴ روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

این در حالی است که ۲ روز پیش شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده بود واشنگتن در هفته جاری برای وزیر امور خارجه ایران و هیأت همراه وی در نیویورک محدودیت‌هایی اعمال خواهد کرد.

کد خبر 845345 منبع: ایرنا برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه سازمان ملل - شورای امنیت سخنگوی وزارت خارجه

دیگر خبرها

  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است