Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-20@02:29:24 GMT

جزئیات انتصاب‌های جدید در وزارت امور خارجه

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۱۰۲۵

جزئیات انتصاب‌های جدید در وزارت امور خارجه

«امرودی» مشاور وزیر در امور فرهنگی، «فرهنگ» مشاور وزیر، «بنی‌اسدزاده» دستیار وزیر در امور اجرایی، «کاملی» دستیار وزیر و مدیرکل آمریکا و «فضلی» به عنوان دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه منصوب شدند.

به گزارش فارس، مراسم معارفه «ناصر کنعانی» سخنگو و رئیس جدید مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه و تقدیر از زحمات «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی پیشین این وزارتخانه بعدازظهر (یکشنبه) ۱۲ تیر ماه با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، معاونان و مدیران این وزارتخانه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین امیرعبداللهیان در این مراسم از زحمات و تلاش‌های ارزنده، مسؤولانه و توأم با پشتکار سعید خطیب‌زاده در دوره مسؤولیت سخنگویی و ریاست مرکز دیپلماسی عمومی قدردانی و برای او در مسؤولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است، سعید خطیب‌زاده به سمت مشاور وزیر امور خارجه منصوب شد. خطیب‌زاده نزدیک به دو سال (بیش از ۲۲ ماه) و از مرداد ۱۳۹۹ عهده‌دار سخنگویی وزارت خارجه و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه بود.

امیرعبداللهیان همچنین با تاکید بر سوابق و توانایی‌های بسیار خوب ناصر کنعانی در وزارت امور خارجه و در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از جمله به عنوان رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره، از وی برای قبول مسؤولیت در این حوزه تشکر و قدردانی کرد و افزود: وزارت امور خارجه توجه ویژه‌ای به دیپلماسی عمومی دارد و امیدوارم سخنگوی جدید در این مسؤولیت موفق باشد.

پس از سرمدی، محمدی، آصفی، حسینی، قشقاوی، مهمان‌پرست، عراقچی، افخم، جابری انصاری، قاسمی، موسوی و خطیب‌زاده، ناصر کنعانی به عنوان سیزدهمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی عهده‌دار این سمت شد.

کنعانی رئیس دفتر سابق حفاظت منافع ایران در قاهره، پیش از این نیز ریاست ستاد عراق وزارت امور خارجه را برعهده داشت. دبیر سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند (ازبکستان)، معاون اداره خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در امان (اردن)، کاردار سفارت ایران در اردن، کارشناس ارشد حوزه معاونت عربی و آفریقایی از دیگر سمت‌های کنعانی در دوران فعالیتش در وزارت امور خارجه است. او دارنده مدرک کارشناسی ارشد در رشته روابط بین‌الملل و مسلط به زبان‌های انگلیسی و عربی است.

امیرعبداللهیان همچنین در این مراسم برای پنج تن از مدیران جدید الانتصاب در انجام امور محوله آرزوی موفقیت کرد.

انتصاب‌های جدید هفته‌های اخیر در وزارت امور خارجه به شرح زیر است: حجت الاسلام و المسلمین «امرودی» به عنوان مشاور وزیر امور خارجه در امور فرهنگی، «موسی فرهنگ» به عنوان مشاور وزیر امور خارجه، «مجتبی بنی‌اسدزاده» به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در امور اجرایی، «عیسی کاملی» به عنوان دستیار وزیر و مدیرکل آمریکا و «محمدصادق فضلی» به عنوان دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا.

گفتنی است، بنی‌اسد‌زاده پیش از این رئیس دفتر معاونت عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC)، رئیس اداره مجامع پارلمانی مجلس شورای اسلامی و رایزن سیاسی جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های قطر و عمان بوده است.

در پایان این مراسم با اهدای یک جلد قرآن مجید و لوح تقدیر از سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه تقدیر شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وزارت خارجه انتصاب جمهوری اسلامی ایران دستیار وزیر و مدیرکل عنوان دستیار وزیر وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه مشاور وزیر خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات

آفتاب‌‌نیوز :

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان» وزیر امور خارجه امارات روز پنجشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند.

طبق گزارش خبرگزاری امارات، محور رایزنی ۲ وزیر رسیدگی به «تحولات خطرناک» اخیر در منطقه و پیامدهای آن بر صلح و امنیت منطقه‌ای بوده است.

وزیر خارجه ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل و دیدار با همتایان و دیگر مقام‌های بین‌المللی، هم‌اکنون در نیویورک حضور دارد.

در این گفت‌گو، وزیر خارجه امارات خواستار «خویشتن‌داری حداکثری و تلاش برای جلوگیری از چرخه تنش در منطقه» شده است.

او تاکید کرد :دیپلماسی و گفت‌وگو تنها مسیرهای حل‌وفصل تنازعات و تضمین امنیت ‌ ثبات منطقه است.

این گفت‌وگو در حالی انجام گرفته که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

در میانه تهدیدات رژیم صهیونیستی، ایران تاکید کرده به هرگونه ماجراجویی تل‌آویو پاسخ «فوری و حداکثری» خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • گفتگوی اختصاصی سی ان ان با وزیر امور خارجه ایران
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش