Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@11:27:19 GMT

قدردانی بلینکن از قطر برای میزبانی مذاکرات برجامی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۱۰۸۲

قدردانی بلینکن از قطر برای میزبانی مذاکرات برجامی

به گزارش ایسنا، وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امروز با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر گفت‌وگو کرد. بلینکن و همتای قطری‌اش درباره شراکت آمریکا با قطر گفت‌وگو کرده و بر روی فرصت‌های همکاری بزرگ‌تری در زمینه مسائل منطقه‌ای تمرکز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه از وزیر خارجه قطر بابت اعلام کردن تخصیص ۶۰ میلیون دلار دیگر در حمایت از نیروهای مسلح لبنان تمجید کرده و از قطر به خاطر کمک‌های دیپلماتیک به افغانستان قدردانی کرد.

بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا می‌افزاید: وزیر امور خارجه همچنین از تلاش‌های قطر برای کمک به رسیدن به بازگشتی دوجانبه به اجرای کامل برجام[تواقق هسته‌ای] و به ویژه میزبانی مذاکرات غیرمستقیم با ایران در دوحه تشکر کرد.

قطر اخیرا میزبان مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در زمینه احیای توافق هسته‌ای با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا بوده است.

انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات درباره مذاکرات برجامی غیرمستقیم در صفحه توییترش نوشت: دو روز مذاکرات نزدیک در دوحه بر سر برجام داشتیم. متاسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده نسبت به حصول آن امیدوار بودند، به دست نیامده است. ما به کار با ضرورت بیشتر برای بازگرداندن ثبات منطقه‌ای و توافق کلیدی عدم اشاعه هسته‌ای به مسیر خود ادامه خواهیم داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اخیرا در گفت‌وگویی با همتای قطری‌اش درباره مذاکرات ضمن تشکر از حسن میزبانی قطر اظهار داشت: ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت می باشد. 

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: تاکید می کنم که ما برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و در صورت واقع بینی آمریکا، توافق دست یافتنی است. 

امیرعبداللهیان در ادامه اظهار داشت: مذاکره کننده ارشد ما همواره با ابتکار عمل و در مسیر تحقق توافقی قابل قبول گام بر می دارد و ما بر ادامه مذاکره تا رسیدن به توافق مبتنی بر واقع بینی مصمم هستیم.

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خروج هیات اسرائیلی از قطر تکذیب شد؟

به گزارش قدس آنلاین، در پی انتشار اخباری مبنی بر خروج هیأت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی از دوحه، سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز (سه‌شنبه) با تکذیب این خبر از ادامه مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

«ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در این باره اعلام کرد: گفت‌وگوها میان طرفین در سطح تیم‌های فنی ادامه دارد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، او گفت: جدول زمانی مشخصی برای مذاکرات وجود ندارد، اما با شرکای خود به تلاش‌های میانجی‌گری ادامه می‌دهیم.

الانصاری ادامه داد: مشکلات میدانی در زمینه مذاکرات وجود دارد، اما دیدارها همچنان در دوحه ادامه دارد.

او درباره تصویب قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در نشست دوشنبه شورای امنیت نیز تاکید کرد: امیدواریم تصمیم شورای امنیت بر مذاکرات آتش‌بس منعکس شود.

این مقام قطری همچنین اضافه کرد: هیأت اسرائیل از دوحه خارج نشده و بخشی از هیأت همچنان در دوحه حضور دارد.


 

دیگر خبرها

  • قدردانی سخنگوی وزات خارجه از نیروی دریایی پاکستان
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی
  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • خبر خروج هیات اسرائیلی از قطر تکذیب شد؟
  • استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس