Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:52:06 GMT

خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در نقاط مختلف کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۱۲۶۹

خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و رعد و برق در نواحی مختلف کشور، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک به همراه کاهش کیفیت هوا در برخی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طبق آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۳ تیرماه) در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد همچنین در نیمه جنوبی سیستان‌وبلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این روز دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در بعضی ساعات سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه (۱۴ تیرماه) در جنوب سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعداز ظهر رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق انتظار می‌رود و در مناطقی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور وزش باد ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های مرزی ایلام، خوزستان، بوشهر و جنوب فارس نیز وزش باد همراه با گردوغبار پدیده‌ حاکم خواهد بود. در نیمه شرقی سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز واقع در تهران، سمنان و در شمال شرق کشور نیز روند کاهش نسبی دما حاکم است.

وی افزود: چهارشنبه و پنجشنبه ( ۱۵ و ۱۶ تیرماه) نیز در غالب مناطق کشور، جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما استقرار می‌یابد و فقط در جنوب سیستان‌وبلوچستان برخی نقاط هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وزش باد شدید در بعضی ساعات همراه با گردوخاک در شرق، جنوب شرق و مناطقی از مرکز کشور ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه (۱۷ تیرماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و آسمان در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور غبارآلود پیش‌بینی می‌شود همچنین وزش باد در جنوب خوزستان، بوشهر و شمال خلیج فارس افزایش می‌یابد.

به گفته ضیاییان تا اواسط امروز دریای خزر و تا پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ تیرماه) صاف و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۲ و روز چهارشنبه (۱۵تیرماه) آسمان صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ تیرماه) اهواز با دمای ۴۵ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل و زنجان با دمای ۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وضعیت جوی امروز استان تهران وزش باد شدید خیزش گرد و خاک کاهش کیفیت هوا رگبار و رعد و برق خیزش گردوخاک وزش باد شدید رخ می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و وزش باد شدید در استان‌های درگیر سیل

به گزارش «تابناک» به نقل از سازمان هواشناسی، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری درباره شرایط جوی، امروز (۳۰ فروردین) در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی وقوع رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین جمعه (۳۱ فروردین) در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وضعیت جوی هفته آینده

برهمین اساس وضعیت جوی اوایل هفته آتی، شنبه (اول اردیبهشت) در غرب سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان و مناطقی از اصفهان و یزد وقوع رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بعداز ظهر یکشنبه (۲ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب به‌تدریج بارش باران در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز می‌شود همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

دوشنبه (۳ اردیبهشت) با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکز کشور، رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکزی کشور، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد در آسمان تهران

آسمان تهران فردا (۳۱ فروردین) صاف، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / خیزش گرد و خاک در این استان ها
  • رگبار باران و وزش باد شدید در استان‌های درگیر سیل
  • رگبار و وزش باد شدید در ۴ استان کشور
  • رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا