Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام- بسطامی، نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: به زودی سد گدار خوش ایلام با اعتبار ۲۶ هزار میلیارد ریالی اجرایی می‌شود.

علی اکبر بسطامی اظهار مرد: مبلغ ۱۰۹ میلیارد تومان برای انجام کار‌های مقدماتی سد گدارخوش اختصاص خواهد یافته است.

وی، احداث سد گدارخوش به عنوان دومین سد بزرگ مخزنی در استان را بسیار با اهمیت خواند و اظهار داشت: پس از رایزنی‌ها و پیگیری مداوم از طریق وزارت نیرو و دیگر مبادی ذیربط و در دیدار با معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، طرح احداث سد گدارخوش از میان بیش از ۲۰ سد در کشور نهایی و دستورات لازم برای تخصیص ردیف اعتبار ملی و تامین بودجه کافی صادر شد که امید داریم با مساعدت وزارت نیرو و دیگر دستگاه‌های مربوطه، به زودی شاهد کلنگ زنی این پروژه با حضور وزیر نیرو در سطح استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بسطامی گفت: به اذعان صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه‌های آب، نیرو و کشاورزی، سدگدارخوش با ظرفیت ۶۵.۹ میلیون مترمکعب در سال از نگاه اکوسیستمی، کشاورزی و ایجاد اشتغال مولد چهره استان را دگرگون خواهد کرد و با افتتاح این سد، شش هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های پایین دست سد که تحت پوشش سامانه گرمسیری قرار ندارند، تحت آبیاری سد قرار خواهند گرفت.

نماینده مردم ایلام، همچنین مهار و استحصال آب‌های سطحی و اختصاص آن به امر کشاورزی، افزایش کمی تولیدات کشاورزی، توسعه کمی تولیدات کشاورزی، توسعه کشاورزی منطقه در قالب استفاده بهینه از منابع آب و خاک، افزایش درآمد مردم منطقه و افزایش ارزش افزوده در سطح جامعه، رشد اقتصادی از طریق افزایش تولیدات اقتصادی، ایجاد اشتغال، تامین درآمد مطمئن و فراهم کردن محیط مناسب برای توزیع متعادل درآمد‌ها را از مهم‌ترین مزایای ایجاد این سد برشمرد.

وی گفت: طبق زمان‌بندی مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان، مناقصه احداث سد گدارخوش در آینده بسیار نزدیک با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برگزار خواهد شد.


/ بازار

برچسب ها: سد گدار خوش ، ایلام ، مجلس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Rmf

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سد گدار خوش ایلام مجلس سد گدارخوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، بارندگی شدید دو روز اخیر، بیش از پنج هزار میلیارد ریال به تأسیسات و زیربناهای بخش کشاورزی، مرغداری‌ها، باغات و مزارع، بندسارها و آب‌بندها خسارت زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، عیسی قاضی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه، بارندگی شدید دو روز اخیر، بیش از پنج هزار میلیارد ریال به تأسیسات و زیربناهای بخش کشاورزی، مرغداری‌ها، باغات و مزارع، بند سارها و آب‌بندها خسارت زد.

وی ادامه داد: سیلاب به سه هزار هکتار اراضی دیم زیر کشت سورگوم و ماش، پنج واحد مرغداری با ۸۰ هزار قطعه مرغ و جوجه، بیش از ۶۰۰ بندسار و ۱۰ آب بند آسیب جدی وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کنارک تصریح کرد: با توجه به سرریزشدن سد کهیر و آب‌گرفتگی، مسدود شدن راه‌های روستایی و هجوم سیلاب به باغات میوه‌های گرمسیری و واحدهای دامداری سبک و سنگین، احتمال افزایش میزان خسارت وارده وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اداره جهاد کشاورزی با تمام امکانات، آماده خدمت‌رسانی به بهره‌برداران است.

کد خبر 745507

دیگر خبرها

  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • رد رشوه ۱۱۰ میلیون ریالی ماموران وظیفه شناس در هلیلان
  • رد رشوه ۱۱۰ میلیون ریالی ماموران وظیفه شناس در هلیلان 
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است