Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اولین یادواره شهدای هواپیمایی ایرباس و سومین یادواره شهدای شهرستان اوز به مناسبت روز افشای حقوق بشر آمریکائی  یکشنبه شب با حضور خانواده های شهدا  ومردم ، جمعی از مسوولین شهرستانهای اوز ، خنج ، گراش ، لار و جویم  در مسجد مصلی شهر اوز برگزار شد.

در این یادواره ، خاطره  ۱۲ شهید شهرستان اوز که در پرواز ۶۵۵ هواپیمای مسافربری ایرباس جان خود را از دست دادند با حضور خانواده معظم شهدا ،ائمه جمعه و جماعات ، روحانیون ، فرمانداران ،  فرماندهان نیروهای نظامی وانتظامی شهرستان های اوز ، خنج   جویم ، گر اش و لارستان در مسجد مصلای شهر اوز گرامی داشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینا آقایاری فرزند یکی از شهدای پرواز ۶۵۵ و معاون فرمانداری شهرستان اوز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت :برای شهرستان اوز افتخار است که میزبان نخستین دوره یاد واره شهدای هواپیمای ایرباس  شهرستان های اوز، جویم ،گراش و لار باشد.

  وی به عنوان یکی از اعضای خانواده ۲۵ نفری شهدای واقعه شلیک ناو آمریکایی  از سه  شهرستان  اوز ، جویم و گراش از مسئولان درخواست کرد تا پرچم وحدت منطقه بویژه وحدت شیعه وسنی جنوب فارس پیوسته افراشته دارند.

سردار عبدالفتاح اهوازیان همرزم شهید سلیمانی و رزمنده دفاع مقدس نیز  در این آئین با تجلیل از شهدای شهرستان های جنوب فارس گفت : درماندگی آمریکا باعث شد تا آمریکا در کمال بی شرمی  پرواز۶۵۵ مسافربری را برفراز خلیج فارس سرنگون کند، مردم اوز با گرامیداشت یاد شهدا افتخار آفریدند ، این شهرستان پرورش دهنده شهید بهرام مبارکی شهید شاخص استان فارس است که عملیات مرصاد با شجاعت شهید مبارکی اهل اوز و فرماندهی شهید صیاد شیرازی پیروز شد.

  درپایان لوح تقدیر و شاخه گل به خانواده معظم شهدای هواپیمائی ایرباس مسافربری ایران که تو سط آمریکا نا جوانمردانه ساقط گردید و باعث شهادت ۲۹۰ مسافر و سرنشین شد ، از شهرستان های اوز ، جویم وگراش اهدا شد.

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر از تهران به مقصد دوبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷  پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک یک موشک از ناو یو اس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل  ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال بودند به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها خنج شیراز پرواز ۶۵۵ خلیج فارس هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خنج شیراز پرواز ۶۵۵ خنج شیراز پرواز ۶۵۵ خلیج فارس هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران فارس شهرستان اوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای اداری چرام با دستورکار یادواره شهدای این شهرستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرماندارشهرستان چرام دراین نشست گفت: شهید کسی است که جان خود را در راه وطن و آرمان‌های نظام ازدست می‌دهد و به علو درجات درمیان بهشتیان دست می‌یابد و این وعده‌ی خداوند است که فرمود شهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می‌گیرند.
توفیقیان افزود: شهیدان ریشه در قلب و یاد مردم ایران دارند و هیچ وقت از خاطرات ما دور نمی‌مانند و فرهنگ ایثار و شهادت همیشه در ایران اسلامی جای داشته است و همین باعث شده که پرچم ایران همیشه در سراسر جهان برافراشته باشد.

دیگر خبرها

  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • نشست شورای اداری چرام با دستورکار یادواره شهدای این شهرستان
  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در بردسکن
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری یادواره ۸ شهید هنرمند شهرستان بوانات