Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمارهای دریافتی فروش خودرو‌های جدیدآمریکا در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است. گفته شده، کاهش  فروش خودرو به دلیل کمبود جهانی تراشه نیمه هادی‌ است.

به گزارش wspa، موسسه خدماتی آماری جی دی پاور تخمین می‌زند که میانگین قیمت فروش خودرو برای شش ماه اول سال به ۴۵هزار دلار نزدیک خواهد شد، که این افزایش قیمت، ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد بیشتر سال گذشته است.

 شرکت خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز (General Motors) کاهش فروش ۱۵ درصدی خوروهای خود را گزارش کرد. کاهش فروش خودرو که به دلیل کمبود تراشه و سایر قطعات است، این شرکت را مجبور به ساخت ۹۵هزار وسیله نقلیه بدون یک قطعه یا چندین قطعه کرده است. با توجه به اطلاعات در دسترس پیش بینی شده است، خودرو‌های ناقص تا پایان سال تکمیل و فروخته خواهند شد.

جک هالیس، رئیس فروش تویوتا در آمریکای شمالی، می‌گوید: آنطور که شرکت پیش‌بینی کرده بود کمبود تراشه در نیمه اول سال بهبود پیدا نکرده، از این رو  این مشکل تا اواخر تابستان برطرف نخواهد شد.

با توجه به اطلاعات دریافتی، شرکت خودروسازی  Stellantis N.V با کاهش ۱۶ درصدی فروش خودرو همراه بوده، هوندا در سه ماهه دوم سال کاهش فروش بیش از ۵۰ درصدی داشت، فروش نیسان نزدیک به ۳۹ درصد کاهش یافت و هیوندای نیز با کاهش فروش ۲۳ درصدی همراه بود. جسیکا کالدول، تحلیلگر ادموندز، می‌گوید اکثر مصرف کنندگانی که در این شرایط وسایل نقلیه می‌خرند، وضعیت مالی مناسبی دارند یا از روی ضرورت اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

رندی پارکر، رئیس بخش فروش هیوندای موتور آمریکا، می‌گوید: انتظار دارد کمبود تراشه به تدریج در سال جاری بهتر و تولیدات خودرو نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یابد. به گفته پارکر، خودروی برقی Ioniq ۵ این شرکت، با فروش  نزدیک به ۷۵۰۰ دستگاه در سه ماهه دوم به بازار عرضه شده است.

بیشتر بخوانید

تراشه‌ای که دو میلیارد تصویر در ثانیه را پردازش می‌کند باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تراشه های الکترونیکی کمبود تراشه خودروسازی کمبود تراشه فروش خودرو کاهش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

پس از کاهش ۱۹ درصدی فروش آیفون در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ در چین، اپل حالا از نظر سهم بازار به جایگاه سوم رسیده است.

به گزارش دیجیاتو، آیفون بدترین عملکرد فروش را در چین از سال ۲۰۲۰ به نام خود ثبت کرده است. براساس داده‌های کانترپوینت، رقبای چینی همچون ویوو و آنر توانستند در سه‌ماهه اول سال جاری از اپل پیشی بگیرند. اپل این سه‌ماهه را با ۱۵.۷ درصد از سهم بازار به پایان رساند. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار فروش آیفون در بازار چین ۱۹.۷ درصد بود.

برخلاف اپل، فروش هواوی به‌شدت افزایش پیدا کرد

برخلاف کاهش شدید فروش آیفون در چین، فروش هواوی تقریباً ۷۰ درصد در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. «ایوان لام»، تحلیلگر شرکت کانترپوینت، در یادداشتی گفت که افزایش فروش هواوی مستقیماً بر فروش آیفون در چین تأثیر گذاشته است. او اضافه کرد که اپل همچنین به‌دلیل اینکه برخی کاربران تمایل کمتری به جایگزین‌کردن موبایل‌های خود دارند، ضربه خورده است.

در کنار فروش ناامیدکننده آیفون ۱۵ و ممنوعیت‌های دولتی در چین، رشد هواوی نیز باعث دردسر جدید «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، شده است. تیم کوک در ماه مارس به چین رفت تا از جدیدترین فروشگاه اپل در شانگ‌های بازدید و در مجمع توسعه چین در پکن شرکت کند.

هواوی اخیراً سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند به نام Pura ۷۰ را عرضه کرده که دارای سیستم دوربین پیشرفته‌ای شبیه به لنز‌های سه‌گانه آیفون پرو است.

گوشی‌های جدید با قیمت پایه ۷۶۰ دلار، فرصت جدیدی را برای هواوی فراهم می‌کنند تا مشتریان چینی اپل را جذب کند. سال گذشته، این شرکت سری میت ۶۰ پرو را با هدف قراردادن خریداران آیفون ۱۵ عرضه کرد.

دیگر خبرها

  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد