Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایی گفت: عملیات اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی به پایان رسید و آخرین پرواز حجاج ایرانی در فرودگاه جده به زمین نشست.

 

رئیس ستاد مکه مکرمه گفت: اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی که از روز ۲۲ خرداد از ۱۸ ایستگاه پروازی به فرودگاه‌های مدینه و جده آغاز شده بود، شامگاه یکشنبه، ۱۲ تیر به پایان رسید.

او افزود: آخرین پرواز زائران ایرانی در فرودگاه جده به زمین نشست و تمام زائران در مکه مکرمه حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زائران مدینه قبل نیز اکثرا وارد مکه مکرمه شده اند و تا چند روز دیگر تمام زائران، عازم مشاعر مقدسه می‌شوند.

اکبر رضایی گفت: در مجموع با ۱۶۲ پرواز، ۳۹ هزار و ۶۰۰ حاجی ایرانی به سرزمین وحی عزیمت کردند.

به گفته او مرحله برگشت پرواز‌ها نیز از بیست و سوم تیر از فرودگاه جده آغاز و تا هفتم مرداد ادامه خواهد داشت. آخرین پرواز زائران نیز از فرودگاه مدینه منوره انجام می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایرانی به سرزمین وحی حجاج ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد + تاریخ اعزام و تعداد زائران

مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام بیش از ۸۷۰۰۰ زائر در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: زائران خانه خدا در قالب گروه‌های مدینه قبل و بعد از تاریخ ۲۴ اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا ۱۸ خرداد ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمدحسین آجیلیان با بیان اینکه زائران خانه خدا در قالب گروه‌های مدینه قبل و بعد از تاریخ بیست‌وچهارم اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا هجدهم خرداد ادامه دارد، اظهار کرد: در عملیات حج تمتع ۸۷۵۵۰ زائر خانه خدا از ایران راهی کشور عربستان می‌شوند و این عملیات در حالی انجام می‌شود که ۵۸۶۲۱ زائر از طریق فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران معین عملیات حج تمتع هستند، افزود: فرودگاه‌های اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان به‌عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های حضرت امام خمینی (ره)، قشم و چابهار به‌عنوان فرودگاه‌های غیر مالکیت شرکت فرودگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا خواهند بود.

مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیر ماه خواهد بود، گفت: زائران استان‌های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی، کرمانشاه و شهرستان کاشان از طریق فرودگاه امام خمینی (ره)، زائران استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شیراز، زائران استان خراسان شمالی از طریق فرودگاه مشهد، زائران استان چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه اصفهان و زائران استان کردستان از طریق فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی خواهند شد.

آجیلیان با اعلام خبر اعزام زائران عمره‌گزار در اردیبهشت امسال گفت: با اعلام سازمان حج و زیارت، تعداد محدودی از این زائران پیش از آغاز عملیات حج تمتع در سفری ۱۰ روزه راهی مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند شد.

وی با اشاره به آمادگی فرودگاه‌های معین حج تمتع برای برگزاری هرچه بهتر این عملیات، خاطرنشان‌کرد: زائران با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی معراج عازم عربستان می‌شوند و فرودگاه‌ها موظف هستند تا پیش از عملیات حج تمتع هرگونه نواقص و عوامل موجب ایستایی زائران را برطرف کرده و با آمادگی کامل به استقبال این عملیات بزرگ بروند. این در حالی است که نمایندگان سازمان حج و زیارت و شرکت‌های هواپیمایی حامل زائران در فرودگاه‌ها حضور خواهند داشت.

کد خبر 745034

دیگر خبرها

  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳
  • زمان اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشخص شد
  • اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام بيش از 87 هزار زائر در عمليات حج تمتع/ 18 فرودگاه معين حج هستند
  • جزئیات حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد + تاریخ اعزام و تعداد زائران
  • اعزام بیش ۳ هزار یزدی به سرزمین وحی
  • اعزام بیش سه هزار یزدی به سرزمین وحی
  • زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند
  • ضرورت احراز استطاعت زائران حج ۱۴۰۳