Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تولید را یکی از راهبردی‌ترین مسائل کشور دانست و گفت: نگاه ما در دولت سیزدهم به مسئله تولید، یک نگاه کاملاً راهبردی است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نشست تخصصی «نقش کارآفرینان پیشرو در اقتصاد کشور» با هدف مشارکت موثر کارآفرینان در فرآیند بررسی مسائل راهبردی بخش اقتصاد، روز گذشته در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه کارآفرینان پیشرو کشور هر یک در سخنانی به بیان پیشنهادات و دغدغه‌های خود در عرصه‌های تولید، کارآفرینی و صادرات پرداختند و خواستار رفع مشکلات در این عرصه‌ها با هم‌فکری مرکز بررسی‌های استراتژیک شدند.

«تصویب قوانین ضدونقیض و دست و پاگیر در کشور»، «عدم مشورت با فعالان اقتصادی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی در دولت»، «مشکلات نظام مالیاتی و فقدان مرجعی برای بررسی راهکارهای توسعه صادرات» از جمله معضلاتی بود که توسط کارآفرینان و تولیدکنندگان حاضر در این نشست عنوان شد.

کارآفرینان پیشرو کشور در این جلسه همچنین بر «ضرورت اعتماد دولت به بخش خصوصی»، «اهمیت جلوگیری از واردات محصولات مشابه داخلی»، «ضرورت رفع موانع از پیش ‌پای تولیدکنندگان»، «ساماندهی مجوزهای مختل‌کننده نظام تولید و صادرات»، «ضرورت بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در عرصه‌های صنعتی و تولیدی» و «اهمیت توجه دولت به امر سرمایه‌گذاری به خصوص سرمایه‌گذاری خارجی» تاکید کردند.

«هم‌فکری بیشتر دولت با انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف»، «جلوگیری از مهاجرت نخبگان» و «داشتن استراتژی مناسب برای حمایت از تولید» نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست بر آن تأکید شد.

در ادامه این نشست نیز محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در سخنانی توسعه شبکه نخبگانی را از ماموریت‌های این مرکز خواند و اظهار کرد: برخی شاید این ماموریت را صرفا شامل نخبگان علمی و دانشگاهی بدانند اما تعریفی که ما به آن اعتقاد داریم، وسیع‌تر از نخبگان علمی است. در این تعریف صاحبان تجربه، نخبگان بخش‌های مختلف اعم از صنعتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و کارآفرینان در طبقه نخبگانی قرار می‌گیرند.

وی افزود: هدف ما در مرکز این است که با توسعه ارتباطات با این طیف‌ها، شبکه‌سازی گسترده‌ای انجام دهیم و ضمن احصای چالش‌های موجود بر سر راه کارآفرینان و نخبگان عرصه اقتصاد، به راهبردهای مشخصی برای حل این چالش‌ها برسیم و آن را به رئیس‌جمهور انتقال دهیم. این جلسه نیز در همین راستا برگزار شده است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، تولید را یکی از راهبردی‌ترین مسائل کشور دانست و گفت: نگاه ما در دولت سیزدهم به مسئله تولید، یک نگاه کاملاً راهبردی است. تولید یکی از پایه‌های مهم اقتصاد است به طوری که سال‌ها شعار سال در راستای تولید انتخاب شده است.

خیاطیان تولیدکنندگان و کارآفرینان را سرداران عرصه اقتصاد توصیف کرد و اظهار داشت: تاکید ویژه مقام معظم رهبری به بحث تولید در چند سال گذشته نشان از اهمیت بالای این مسئله دارد و تحقق اهداف این نامگذاری در گروی کنشگری موثر کارآفرینان و اصحاب تولید و صنعت است.

وی ضمن اعلام آمادگی این مرکز برای تداوم این‌گونه جلسات، پیشنهاد کرد جلسه بعدی این نشست با موضوع بررسی چالش‌های صادراتی تولیدکنندگان برگزار شود.

خیاطیان گفت: یکی از موضوعات و دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه موضوع صادرات بود که خوب است محور جلسه آینده قرار گیرد تا نظام‌مسائل آن را احصا و راهبردهایی را ارائه و آن را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع استراتژی توسعه صنعتی کشور در دستورکار دولت قرار دارد، گفت: در جلسات بعدی با کارآفرینان می‌توانیم این موضوع را نیز بررسی کنیم و نقطه نظرات شما کارآفرینان را اخذ و به یک راهبرد مشخص در این زمینه برسیم.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری فعالان عرصه تولید را افرادی دلسوز کشور عنوان کرد و گفت: دولت نیز باید از این افراد حمایت کند. اگر باب گفت‌و‌گو باز شود و دو طرف کنار یکدیگر قرار گیرند، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود و اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود. ما در مرکز بررسی‌های استراتژیک گوش شنوایی برای شنیدن صحبت‌های کارشناسی داریم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت سیزدهم دولت سیزدهم رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالزی بر ضرورت پیگیری تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها بین تهران و کوالالامپور در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، آموزشی، علمی و فناوری، امنیت غذایی و سایر حوزه‌ها تاکید کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و محمد حسن وزیر امور خارجه مالزی بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه در تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات در روابط دوجانبه و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به نخست وزیر مالزی، تاکید کرد: رژیم اسرائیل جهت رهایی خود از باتلاق جنگ غزه، با حمله به سفارت ایران در دمشق به دنبال نوعی فرافکنی و انحراف در قضیه بود.

وزیر امور خارجه با اظهار تاسف از اینکه با مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه، شورای امنیت حتی یک بیانیه حداقلی در محکومیت رژیم صهیونیستی صادر نکرد، عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با یک اقدام حساب شده و در یک عملیات مشخص علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی علیه سفارت کشورمان در دمشق از آنجا صورت گرفته بود، این رژیم را در چارچوب دفاع مشروع تنبیه کند.

محمد حسن وزیر خارجه مالزی نیز ضمن ابراز نگرانی از روند تحولات در منطقه، حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده قربانیان این حادثه ابراز داشت.

وی همچنین حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل دانست.

محمد حسن با بیان این که مالزی اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله علیه ساختمان کنسولی خود در دمشق که بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام شده را درک می‌کند، از همه طرف‌ها در منطقه خواست که نهایت دقت و احتیاط را بعمل آورده و وضعیت پیچیده فعلی را پُر تنش‌تر نکنند.

وی گفت: مالزی حملات بی‌رحمانه علیه مردم فلسطین را محکوم می‌کند.

دیگر خبرها

  • تولید نخستین آنتن ۶۰ گیگاهرتزی جهان/ مسیر توسعه «سیکس جی» هموار شد
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • شعار سال چگونه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق می‌شود؟
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»
  • تروریست‌های اجاره‌ای تلاش می‌کنند سد راه توسعه سیستان و بلوچستان شوند
  • واکنش وزیر کشور به حملات تروریستی در سیستان و بلوچستان
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی توسط مرکز هوش مصنوعی