Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،سید علی احمدزاده در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر که با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و به موضوع بازسازی شهر زلزله‌زده سی‌سخت اختصاص داشت، گفت: در زلزله ۵.۶ ریشتری ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت ۳ هزار و ۴۶ واحد مسکونی آسیب دید که از این تعداد یک هزار و ۵۶۲ واحد کاملا تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از مجموع یک هزار و ۵۶۲ واحدی که به طور کامل تخریب شدند ۹۰۰ واحد شهری و ۶۶۲ واحد روستایی است که یک هزار و ۳۶۶ واحد به طور کامل بازسازی و تحویل مردم داده شد.

وی ادامه داد: ۱۹۶ واحد در مرحله سقف و نازک‌کاری است. برای سایر واحدها چون از متراژی که پیش‌بینی شده بیشتر است منتظر تسهیلات هستیم که نیاز است بانک‌ها به این کار سرعت ببخشند.

در ادامه اکبر نیکزاد پیرامون پرداخت تسهیلات تکمیلی گفت: پرداخت تسهیلات تکمیلی در استان کهگیلویه و بویراحمد به کندی پیش می‌رفت که استاندار ورود پیدا کرد بانک‌های عامل هم همراهی کردند و تسهیلات در اختیار قرار گرفت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: پیگیر اختصاص تسهیلات تکمیلی برای ۲۰۰ واحد باقی‌مانده هستیم اما برخی‌ واحدهایی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند نتوانستند تسهیلات تکمیلی دریافت کنند که طبق رایزنی‌های صورت گرفته قرار شد هم از طریق نهادهای حمایتی هم حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) کمک شود تا واحدها سریعتر تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس واحدهای مسکونی شهر سی سخت رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در البرز احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی بعدازظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز برگزار شد، گفت: بنیاد مسکن نخستین نهادی بود که ۹ روز پس از روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران به فرمان تاریخی امام راحل تأسیس شد و عمده کار آن در حوزه مسکن محرومان و حساب ۱۰۰ بود.

وی افزود: به مرور زمان با توجه به موفقیت‌های بنیاد مسکن، فعالیت‌های عدیده ای را در دستورکار خود قرار داد که بازسازی واحدهای آسیب دیده از جمله آنهاست. در سال ۱۳۸۴ پس از زلزله بم طرحی تحت عنوان مقاوم سازی یا احداث مسکن‌های روستایی کلید خورد. حدود ۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد که بنیاد مسکن ۶۰ درصد آنها را مقاوم سازی کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم انجام شده که تا افق ۱۴۰۷ این آمار را به ۷۵ درصد برسانیم و تا پایان سال ۱۴۱۰ صددرصد مسکن‌های روستایی مقاوم سازی شده باشند، عنوان کرد: بیش از ۵۷ هزار روستا در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۳۸ هزار روستا دارای بیش از ۲۰ خانوار هستند.

محمدی با اشاره به تهیه و تدوین سند توسعه یا مطالعه طرح هادی در حدود ۹۷ درصد روستاهای کشور مطرح کرد: طرح هادی یک سند توسعه برای افق ۱۰ ساله است که هرگونه بارگذاری ساخت و ساز، توسعه و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی متناسب با شرایط کالبد و بافت روستاها با توجه به نرخ رشد جمعیت در آن تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان البرز وجود دارد که در این میان رسماً ۲۵۰ نقطه آبادی داریم که قابلیت تهیه طرح هادی داشتند. از این تعداد طرح هادی در ۲۴۷ روستا اجرا و در حدود ۱۸۹ روستا بازنگری شده است؛ در این راستا ۱۴۵ روستا حداقل یک بار بازنگری شده و ۳۸ روستا در مرحله دوم و ۶ روستا نیز در دوره سوم قرار دارند.

تأمین اعتبار برای بازنگری طرح هادی در ۳۲ روستا

محمدی با اشاره به اینکه امسال ۴۹ روستا در این استان نیاز به بازنگری دارند که برای ۳۲ روستا تأمین اعتبار شده است، بیان کرد: یکی از الزامات و نیازها برای بازنگری طرح هادی، تأمین فضاهای خدماتی، سرانه‌ها و نیازهای توسعه آتی روستاهاست. بخشی از تقاضاهای مردم برای الحاق، تغییر کاربری، اصلاح معابر و ضوابط ساخت و ساز و … نیز مانده بود که به روز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز از اجرای حداقل یک فاز از طرح هادی در بالغ بر ۲۱۱ روستای استان یعنی ۸۹ درصد روستاهای البرز خبر داد و عنوان کرد: در این راستا عملیات اجرایی حدود ۶۱۹ پروژه در سطح روستاهای استان انجام شده است. سال گذشته منابع اعتباری اختصاص یافته به روستاها حدود ۲۸۹ میلیارد تومان بود که عملیاتی شد.

وی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر را دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز دانست و مطرح کرد: البرز ۱۰۰ درصد تکالیف خود را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در زمینه مسکن مهر از جمله آماده سازی، فروش اقساطی و بهره برداری از پروژه‌ها انجام داده است. حدود ۶۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در البرز داریم که تاکنون ۳۲ هزار واحد مقاوم سازی شده‌اند.

محمدی از راه اندازی سامانه نظام فنی روستایی خبر داد و بیان کرد: هرگونه ساخت و ساز و صدور جواز واحدهای مسکونی روستایی از مراحل تهیه نقشه و استعلام تا زمان ساخت و بهره برداری با نظارت ناظران این حوزه انجام می‌شود. در سطح روستاهای البرز زمین موردنیاز برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی احصا شده که پس از تأیید شورای برنامه ریزی استان عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز با بیان اینکه پروژه متمرکزی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با ظرفیت ۱۶۰ واحد در چهارباغ آغاز شده است، عنوان کرد: برنامه ریزی های لازم در حال انجام است تا بر اساس تفاهم نامه فی مابین بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی، حدود یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکن محرومان در سطح شهرها و روستاهای البرز پس از تأمین زمین احداث شود.

کد خبر 6082075

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • ۱۸۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در البرز احداث می‌شود
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال توفیقات فراوانی داشته است
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • ۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود