Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه به خبرگزاری « تاس» گفت که غرب و ترکیه اعضای گروه تروریستی داعش را به اوکراین اعزام می‌کنند.

وی اظهار داشت: ما تعجب نمی‌کنیم که ایالات متحده، غرب و ترکیه شبه‌نظامیانی از سازمان‌های تروریستی داعش و جبهه‌النصره را از ادلب به اوکراین می‌فرستند زیرا این گروه‌ها اگرچه به گونه‌ای متفاوت نامیده می‌شوند، اما ابزاری هستند که غرب علیه مردم صلح‌طلب استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات سوری افزود «اینگونه آن‌ها اوکراین را به مرکز تروریست‌ها و مزدوران تبدیل می‌کنند، بدون اینکه متوجه عواقب منفی چنین سیاستی برای امنیت جهانی شوند».

پیش از این، «سرگئی ایوانف» رئیس سرویس مطبوعاتی اطلاعات خارجی روسیه گفته بود که ایالات متحده فعالانه عناصر داعش را برای مشارکت در درگیری‌ها در اوکراین به عنوان مزدور استخدام می‌کند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» هم اخیراً به نقل از یک منبع نوشت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در حال جذب عناصر داعش برای اعزام آن‌ها به اوکراین است. منبع مذکور گفت: «طبق اطلاعات موجود، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به صورت پویا در حال جذب نیروهای داعشی زندانی در زندان‌ها و اردوگاه‌های تحت کنترل کُردهای سوریه در شمال شرق این کشور است».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین داعش مزدور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد.

به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است».

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۳۷ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم گفت او همچنان اوکراین را مظنون هم‌دستی در حملات تروریستی اخیر در روسیه می‌داند اما در حال حاضر به دنبال پیدا کسی است که دستور این کار را داده است.

او گفت آمریکا و متحدان در تلاش برای حفاظت از گروه‌های نیابتی خود در اوکراین بوده و می‌گویند که کی‌یف هیچ نقشی در این حملات تروریستی نداشته و داعش مسئول این حملات است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است
  • شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟