Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@14:31:45 GMT

اعطای سهام عدالت به ۴ میلیون بازمانده

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۱۵۱۰

اعطای سهام عدالت به ۴ میلیون بازمانده

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق تکلیف قانون بودجه امسال، قرار است سهام عدالت به ۴ میلیون نفر از بازماندگان دو دهک کمیته امداد امام خمینی (ره) ‌ و سازمان بهزیستی اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در یکی از شبکهای تلویزیونی اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ جاماندگان سهام عدالت از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند که تا کنون ۴ میلیون نفر شناسایی شده که باید سهام عدالت در فاز اول شناسایی بازماندگان، به آنها اختصاص پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:‌ بخش دوم از بازماندگان کسانی از دهک‌های بعدی تا دهک ششم درآمدی هستند که سهام عدالت به آنها اختصاص پیدا نکرده است و همین طور بر اساس اولویت این طرح به جلو می‌رود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌با همکاری دولت تا کنون مجموع دارایی‌های دولت در بورس به میزان ۱۸۵ هزار میلیارد تومان شناسایی شده در شرکت‌های غیربورسی هم منابعی وجود دارد، البته باید فرآیند پذیرش این شرکت‌ها در بورس تسریع شود که این مراحل در حال نهایی شدن است.

پورابراهیمی گفت:‌دارایی‌های بورسی و غیربورسی دولت توسط سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد شناسایی شده و ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.

وی گفت:‌در کمیسیون اقتصادی دولت قرار است در جلسه‌ای که به زودی برگزار می‌شود، برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم درآمدی و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین بازماندگان سهام عدالت تا ۶ دهک کم درآمدی تصمیم‌گیری و جمع‌بندی شود.

نماینده کرمان در مجلس گفت:‌ محاسبات برای شناسایی افراد جامانده سهام عدالت انجام شده و قرار است طبق تکلیف قانون بودجه تا پایان تابستان امسال، سهام عدالت به جاماندگان اختصاص پیدا کند در مرحله بعدی هم باید کارگران فصلی، بازنشستگان، شناسایی شده و کسانی که از سهام عدالت جا مانده‌اند، به آنها اختصاص یابد.

وی همچنین گفت:‌ نگاه ما به سهام عدالت این است که باید مدیریت و مالکیت به خود مردم واگذار شود و مردم حق رأی داشته باشند، اما اینکه سهام بدهیم و اجازه پرداخت سود سهام یا انتقال سهام و یا مدیریت آن در اختیار مردم نباشد، به ویژه در روش مستقیم این قابل پذیرش نیست و هنوز تکلیف بخش شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت مشخص نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به اعتقاد ما باید امور سهام عدالت به خود مردم محول شود از ساختار دولتی هم باید جدا شود و مدیریت به مردم داده شود ساز و کاری باید طراحی شود که سهامداران عدالت بتوانند در مجامع، شرکت‌ها مشارکت کنند، از طرفی باید مراقبت شود که افرادی با خرید و فروش سهام در ایام مجامع بر این سهام مسلط نشوند و جایگزین دولت نشوند.

وی افزود: هم دولتی ماندن سهام عدالت قابل قبول نیست و هم اینکه افرادی بخواهند از خلاء اطلاعاتی مردم سوء استفاده کنند و سهام عدالت را به دست بگیرند، قابل پذیرش نیست.

پورابراهیمی گفت: پیشنهادی مطرح شد که سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی که بیشترین افراد سهام عدالت تحت پوشش آنها قرار دارند، به نمایندگی از صاحبان سهام عدالت بتوانند مدیریت این سهام را بر عهده بگیرند.

وی گفت: البته سهام در مالکیت مردم قرار دارد اما می‌توان مدیریت آن را از طرف آنها توسط سازمان‌های حمایتی انجام داد تا به این وسیله مشکل معیشت و اشتغال دارندگان سهام عدالت برطرف شود و از طرفی با تجمیع سهام و اینکه عمده سهام عدالت در بازار شناور است، بتوان مدیریت حرفه‌ای انجام داد.

وی همچنین گفت:‌ رزمندگان معسر مجموعه‌ای تشکیل دهند و با کمک بهزیستی یا کمیته امداد مدیریت مردمی سهام عدالت را به آنها واگذار شود، بنابراین نباید اداره سهام عدالت ماهیت دولتی داشته باشد. تا کنون سهام عدالت به نام مردم و به کام دولت بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه بهزیستی سهام عدالت کمیته امداد امام خمینی کمیسیون اقتصادی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس سهام عدالت کمیته امداد اختصاص پیدا شناسایی شده مجلس گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظم صدیقی محاکمه نشد، شفاف سازی هم نکرد، اما حالا طلبکار شده است /خلوت‌ترین نمازجمعه بعد از انقلاب انجام شد و برخی فرادا نماز خواندند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تداوم برخی رفتارهای سیاسی و فرهنگی با نگاه از بالا به پایین، جامعه را آزرده و درگیر سؤالاتی کرده است؛ رفتارهایی چون اقامه نماز جمعه به امامت کاظم صدیقی بعد از افشای تخلفات مالی او گرفته تا استاندارد دوگانه حاکمیت در برخورد با چهره‌ای چون علیرضا پناهیان بعد از توهین به پیامبر و حتی حضور سعید طوسی، قاری قرآن پرحاشیه در مسابقات قرآنی عراق.

بنابر روایت رویداد ۲۴، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، فعال سیاسی اعتدالگرا، در گفتگویی در این رابطه تاکید کرد: این رفتارها به منزله «لجاجت با مردم» است که نه تنها موجب عدالت و وحدت نمی‌شود بلکه به شکاف بین مردم و حاکمیت هم دامن خواهد زد.

مشروح گفت‌وگوی جعفرزاده ایمن‌آبادی را در ادامه می‌خوانید؛

حضور آقای صدیقی در نماز جمعه تهران این هفته با چه ایده‌ای صورت گرفت؟ آیا عده‌ای دنبال لجبازی با جامعه‌اند یا تصور می‌کنند برگزاری نماز جمعه با حضور صدیقی کار درستی است؟

کشور اینقدر قحط‌ الرجال نیست که آقای صدیقی فقط برای امامت جمعه تهران باقی مانده باشد. او شخصاً نسبت به اتفاقات اخیر اعتراف و عذرخواهی کرده. رهبری در سخنرانی اخیر به وحدت ملی و عدالت اجتماعی اشاره کردند. لجاجت با مردم در این بین اصلاً منطقی نیست و موجب عدالت و وحدت نمی‌شود. من نمی‌گویم هر چه اکثریت گفت درست است، اما سه شرط عقلانیت و منطق و مشروعیت اگر در خواست عمومی باشد، نباید با آن لجاجت کرد.

به نظر شما تداوم اینگونه رفتارها که با نارضایتی بخش قابل توجهی از جامعه روبروست، در میان‌مدت چه نتایجی به دنبال خواهد داشت؟

شکاف بین حاکمیت و مردم با تداوم این رفتارها خیلی زیادتر می‌شود. آقای صدیقی محاکمه نشد و شفاف‌سازی هم نکرد، اما حالا طلبکار شده است. دشمنان کجا به مردم توهین کردند؟ اگر آقای صدیقی نماز جمعه نمی‌آمد چه اشکالی بر اسلام وارد می‌شد؟ آقای پناهیان بعد از اینکه به پیامبر و حضرت علی توهین کرد در کنار رئیس جمهور نشست. می‌گوید حسودان می‌گویند، خب شما بیخود کردید که درست نمی‌توانید درباره پیامبر صحبت کنید.

سعید طوسی به مسابقات قرآن اعزام می‌شود که تلویزیون عراق هم ما را مسخره کند، چرا اینگونه رفتارها را انجام می‌دهند؟ چرا مجدد می‌خواهند گشت ارشاد راه بیندازند؟ عده‌ای نگاه می‌کنند چه چیزهایی مردم را آزار می‌دهد، همان را انجام می‌دهند. اگر شما درست رفتار کنید، مردم هم شما را تأیید می‌کنند، ۸۰ میلیون نفر که اشتباه نمی‌کنند.

به نظر شما حضور کاظم صدیقی در نماز جمعه تهران، چه پیام سیاسی داشت؟ به طور کلی نتایج سیاسی این انتخاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خلوت‌ترین نمازجمعه بعد از انقلاب انجام شد و برخی فرادا نماز خواندند. بالاخره آقای صدیقی خطا کرده است، اینکه اطرافیان گولش‌زده‌اند بحث دیگری است، اما خطا کرده است و چرا حالا باید نماز جمعه بخواند؟ این رفتارها چگونه وحدت ایجاد می‌کند؟ این همه آدم با تقوا و فیلسوف در روحانیت داریم، آقای ابوترابی و اکبری و... وجود داشتند، اما چرا آدمی که مردم روی او حساس هستند را امام جمعه می‌گذارید؟ اقدامات اخیر اصلاً قابل دفاع نیست و به وحدت ملی و انسجام ملی ضربه می‌زند و جایگاه عدالت اجتماعی را تضعیف می‌کند. ما در اجرا قانون نباید تعارف داشته باشیم. ما نباید خودی و غیرخودی کنیم.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894667

دیگر خبرها

  • ماجرای شکوائیه‌نویسان تهران و ضرب و شتم دادخواهان | نخستین صندوق‌ عدالت کی راه‌اندازی شد؟
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • راه‌های نجات سرمایه از باتلاق ریسک
  • «وعده صادق» محقق شد؛ اما وعده ساخت «بازمانده‌ها» خیر!
  • نگاه می‌کنند چه چیزی مردم را آزار می‌دهد تا انجامش دهند | کاظم صدیقی محاکمه نشد، حالا طلبکار شده
  • اجرای عدالت عامل جذب مردم به نظام است/تقدیر از عملیات وعده صادق
  • کاظم صدیقی محاکمه نشد، شفاف سازی هم نکرد، اما حالا طلبکار شده است /خلوت‌ترین نمازجمعه بعد از انقلاب انجام شد و برخی فرادا نماز خواندند
  • اقدام تنبیهی ایران بیانگر توجه به عدالت بین‌المللی است
  • اعطای اعتبار نامه منتخب مردم در مجلس دوازدهم شورای اسلامی
  • فروردین سود سهام عدالت واریز می‌شود؟