Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیلات خودگردان فلسطین از دیوان کیفری بین المللی خواست حکم جلب مجرمان جنگی رژیم صهیونیستی را صادر کند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما جنایت شنیع قتل کامل عبدالله علاونه، جوان فلسطینی از شهرک جبع در جنوب جنین را محکوم می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنایت بخشی از جنایت‌های روزانه نیروهای اسرائیلی علیه شهروندان فلسطینی است که از اوایل سال میلادی به ۷۸ شهید رسیده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین دولت اسرائیل را مسئول مستقیم این جنایت‌ها و نتایج آن و پیامدهایش دانست و از دیوان کیفری بین المللی خواست از سکوت خود خارج شده و حکم جلب جنایتکاران جنگی اسرائیلی را صادر کند به ویژه اینکه مقامات اسرائیلی جنایت‌هایشان را در حق ملت فلسطین و مقدسات آن شدت بخشیده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تشکیلات خودگردان فلسطین ، اسراییل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین اسراییل تشکیلات خودگردان فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی اختاپوس، بازی مرکب با هدف حذف بازنده

«بازی اختاپوس» ریشه‌های این افسانه که صهیونیست‌ها زمین‌ فلسطینی‌ها را خریدند مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. نکاتی که لازم است در آثار نمایشی و مستندگونه ما وجود داشته باشد تا نسل امروز جامعه بهتر بتوانند درباره حقایق جنایات اسرائیلی‌ها قضاوت کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مجموعه مستند «بازی اختاپوس» با نگاهی به موضوع شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان الاقصی، روی آنتن شبکه یک سیما رفت. این مستند به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد فیاضی روایتی متفاوت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است که در 10 قسمت تولید شده و وحید رونقی روایت آن را بر عهده داشت.

مستندها و آثار نمایشی که ضرورت دارد برای بالا رفتن شناخت نسل جوان امروز نسبت به جنایت‌های اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها و مظلومیت فلسطینی‌ها و نبرد جریان‌های مقاومت ساخته شوند. البته مستندهایی از جمله «بازی اختاپوس» ساخته شده‌اند اما لازم است صدا و سیما، سینما و جریان‌های رسانه‌ای دیگر هرچه زودتر کار تولید سریال یا فیلمی با این مضامین را در دستور کار خود قرار دهند. 

اما در «بازی اختاپوس» چه گذشت؟

در هر بازی، یک طرف بازنده و طرف دیگر برنده خواهد شد. اما در بازی اختاپوس، هیچ‌کس برنده نیست. بازی اختاپوس، بازی جنایت و مرگ است. در این بازی، هدف، نسل‌کشی است و طراح آن رژیم صهیونیستی که البته هم داور است و هم بازیکن. به همین دلیل، همیشه خود را در این بازی، برنده اعلام می‌کند و البته به خود حق می‌دهد  بازنده را با فجیع ترین و بی رحمانه ترین شکل بکشد. این بازی جنایتکارانه توسط دولت آمریکا و بسیاری از دولت‌های اروپایی مدافع حقوق بشر حمایت می‌شود. فلسطینی‌ها بویژه زنان و کودکان، هدف آسانی برای رژیم در این بازی هستند.

آغاز این بازی، به سال‌ها پیش از تأسیس رژیم جعلی باز می‌گردد. در آن زمان یک گروه تروریستی به نام هاگانا، افراد را برای کشتن فلسطینی‌ها آموزش می‌داد و هدف اصلی استفاده از بمب‌گذاری و ترور برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از خانه و وطن خودشان بود. باروخ تیروش از اعضای گروه ضربت هاگانا در مصاحبه‌ای اذعان کرد، «من به شخصه این طور آموزش دیدم که فقط تیرم را به هدف بزنم. هر شلیک باید به هدف اصابت می‌کرد.».

سرانجام این گروه‌های تروریستی پس از فروپاشی عثمانی توانستند با کمک انگلیس البته در ازای دریافت پول از ثروتمندان یهودی توانستند پایه‌های این رژیم جعلی را در مناطق فلسطینی بنیان‌گذاری کنند و با ناآرام کردن شرایط برای یهودیان سراسر جهان، آنها را به سمت این منطقه سوق می‌دادند. در آن زمان، اروپا در التهاب جنگ جهانی دوم به سر می‌برد و دست‌هایی در پشت پرده، یهودیان را به سمت فلسطین سوق می‌دادند. در بخش دیگری از مستند بازی اختاپوس آمده است: «با پایان جنگ، کشتی‌های مهاجران غیرقانونی، گروه گروه وارد فلسطین شدند.»

در بازی اختاپوس همچنین ریشه‌های این افسانه که صهیونیست‌ها، زمین فلسطینی‌ها را خریدند، بررسی می‌کند.  براساس اسناد، فقط بخش بسیار کوچکی از زمین‌های فلسطینی با تطمیع و تهدید به فروش رفته و بقیه آن، به زور از دست صاحبانش گرفته شده است. در اولین کنگره صهیونیستی، یک ریاضیدان یهودی اهل لیتوانی به نام هرمان شاپیرا پیشنهاد تشکیل صندوقی برای کمک به یهودیان با هدف خرید زمین در فلسطین را ارائه داد. 

«وعده صادق» محقق شد؛ اما وعده ساخت «بازمانده‌ها» خیر!

یوناس لوینسون، برق اوکراین هم ریاست آن را برعهده گرفت. یک سرمایه‌دار صهیونیسم روس به نام اسحاق گلدبرگ، یک مزرعه زیتون را در فلسطین خرید و آن را به این بنیاد داد و صندوق ملی یهود این‌گونه تأسیس شد. همچنین انجمن استعمار یهود یکی دیگر از بنیادهای صهیونیستی بود که هدفش خارج کردن زمین از دست فلسطینیان بود. این انجمن را موریس د هرش تاسیس کرده بود؛ همان فردی که انجمن استعمار یهود را در آرژانتین به وجود آورده بود، اما طرحش شکست خورد.

خاندان روچیلد، از ثروتمندان یهودی اروپایی بودند که 15 میلیون فرانک فرانسه به خرید زمین در فلسطین اختصاص داد. روچیلد در ازای پرداخت پول به انگلیس برای بازسازی کشور جنگ زده، از بالفور وعده اعلام تاسیس رژیم جعلی را به آنها بدهد. دولت انگلیس با این معامله موافقت کرد.

در زمان تأسیس رژیم صهیونیستی، با وجود همه حمایت‌های مالی و اقدامات در سایر کشورها برای سوق دادن یهودیان برای خروج از کشورهای خودشان، باز هم فقط یک سوم جمعیت فلسطین، یهودی بودند.

فرزندان و نوادگان اعضای تروریستی هاگان و  یهودیانی که از اروپا اخراج شده بودند، سربازان ارتش رژیم جعلی را به وجود آوردند که بیش از هفتاد سال هدف قرار دادن فلسطینی‌ها از زن و مرد و کودک و پیر  وجوان در پوست و خون‌شان ریشه دوانده است. گیل هیلل، یک عضو سابق ارتش اسرائیل در بخشی از مستند بازی اختاپوس می‌گوید، وقتی عضو ارتش شدم فکر می‌کردم بتوانم یک برخورد انسانی در ماموریتم داشته باشم، اما من در ارتش به یک هیولا تبدیل شدم.

زیرسوال بردن تاریخ با "حشاشین"، تلنگر جدی به سریال‌سازان

اما در آن سوی بازی، محور مقاومت قرار دارد که این بازی را غیرعادلانه و غیرانسانی می داند و مانع آن می شود. هفتم اکتبر 2023، یک بار دیگر، حماس به عنوان مخالفان بازی اختاپوسی رژیم صهیونیستی، صحنه بازی که همان کیبوتس رعیم بود را به جهنم اختاپوس تبدیل کردند. چرا که رعیم، نماد و سمبل جنایت‌های صد ساله رژیم صهیونیستی بود. 

مجموعه مستند بازی اختاپوس با همکاری موسسه شهید آوینی به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد فیاضی، با نگاهی متفاوت به موضوع شکل گیری رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان الاقصی پرداخت. این امیدواری وجود دارد شاهد ساخت و پخش سریال‌هایی باشیم که خیلی تأثیرگذارانه حقایق این نبرد چندین ساله و جنایت‌های صهیونیست‌ها را به دور از هرگونه تحریفی که بارها اسرائیلی‌ها با ساخت و حمایت از فیلم‌ها و سریال‌هایی در دستور کار قرار دادند وارد میدان شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  • آمریکا به دشمنان اسرائیل کمک می کند | اموال تشکیلات خودگردان باید توقیف شود!
  • بن گویر: باید همه اموال تشکیلات خودگردان توقیف شود
  • بازی اختاپوس، بازی مرکب با هدف حذف بازنده
  • حمله محمود عباس به آمریکا
  • اسرائیل بهای جنایت علیه فلسطینیان را خواهد پرداخت
  • محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم
  • هجمه محمود عباس به آمریکا