Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «تعامل طلبکار و بدهکار بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع)» به‌همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسید.

به گزارش ایمنا، کتاب «تعامل طلبکار و بدهکار بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» اثر حسن شیرزاد کمانگر است که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به‌همت نشر این پژوهشگاه در ۷۷ صفحه منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشکده مذکور تلاش کرده است با پژوهشگران فرهیخته و بهره‌گیری از آموزه‌های نورانی قرآن و اهل بیت (ع) و تدوین فرهنگنامه سبک زندگی، کاربردی‌ترین اطلاعات موضوعات مرتبط با حوزه‌های گوناگون فردی، خانوادگی، اجتماعی و محیط زیست را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

در میان مدخل‌های این فرهنگ‌نامه، برخی موضوعات فرهنگی ویژه‌ای برخوردارند و عموم افراد جامعه به صورت گسترده با آن سروکار دارند. از این‌رو، به منظور ارتقا و تقویت سبک زندگی اسلامی، شایسته است آموزه‌های دینی مربوط به این‌گونه موضوعات علاوه بر ارائه در فرهن‌گنامه، به صورت کتابچه‌ای مستقل نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد؛ بر همین اساس، در اثر پیش‌رو شاخصه‌های مربوط به رفتار با دشمنان در آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) تهیه می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

ساختار کتاب:

در این اثر، پس از مفهوم شناسی سبک زندگی اسلامی و مبانی و گستره سبک زندگی، مفهوم شناسی و ارزش تعامل با بدهکار تبیین شده است.

نویسنده، در ادامه این اثر، آثار دنیوی و اخروی تعامل با بدهکار (آمرزش، اجابت دعا، بهره مندی از پاداش صدقه، بهره‌مندی از امنیت، بهشت و ثبات قدم) را تشریح کرده است.

سپس، «آداب تعامل با بدهکار» را تبیین کرده است که از جمله این آداب می‌توان به منت ننهادن، پرداخت سریع، مهلت دادن، خودداری از دریافت هدیه اشاره کرد.

«آداب تعامل با طلبکار» از دیگر مباحث این اثر است که در این راستا تلاش برای پرداخت بدهی، درخواست مهلت با خوشرویی، جلب رضایت طلبکار، پرداخت بهتر و بیشتر، کار به جای پرداخت بدهی، و خودداری از فرار برای قرض بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) توصیه شده است.

برشی از اثر:

آداب تعامل با بدهکار از موضوعات مهمی است که رعایت آنها می‌تواند بر رویش فضایل اخلاقی طلبکار و بهره‌مندی وی از آثار و پاداش‌های قرض دادن اثرگذار باشد؛ از این دو شایسته است به مجموع آیات و روایاتی که درباره آداب تعامل با بدهکار وارد شده، اشاره شود که عبارتند از: اخلاص، تکریم، حفظ آبرو، خوش اخلاقی، منت ننهادن، پرداخت سریع، مهلت دادن، بخشش بدهی، تنظیم اسناد، پرهیز از ربا، گواهی گرفتن، دریافت قرض از زکات، مانع فروش منزل و زمین زراعتی، خودداری از مهمانی، خودداری از دریافت هدیه.

برای خرید اینترنتی این کتاب به نشانی اینترنتیhttp://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنید.

کد خبر 585894

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طلبکار کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قرآن کریم سبک زندگی زکات تازه های نشر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت تعامل با بدهکار آداب تعامل سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳

در نخستین‌ماه سال ۱۴۰۳ حدود ۴ هزار و ۶۰۹ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف منتشر شده است که این عدد در فروردین‌ماه سال گذشته حدود ۳ هزار و ۸۹۵ عنوان بود که نشان‌دهنده بیش از ۱۵ درصد رشد در انتشار کتاب در مدت مشابه است.

نگاهی به آمار موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نشان می‌دهد که در میان کتاب‌های منتشر شده، ۳ هزار و ۴۷۰ عنوان تالیفی و هزار و ۲۰۲ عنوان ترجمه شده هستند، همچنین بیشترین سهم در اختیار حوزه ادبیات با ۸۵۹ عنوان کتاب و پس از آن حوزه‌های کودک و نوجوان با ۸۳۹ عنوان و کمک درسی با ۶۸۵ عنوان است. بر این اساس، کمترین آمار انتشار کتاب به حوزه زبان با ۴۵ کتاب و علوم طبیعی و ریاضیات با ۷۲ عنوان کتاب است.

همانند ماه‌های گذشته، استان تهران بیشترین آمار انتشار کتاب را با ۳ هزار و ۲۸۲ عنوان از آن خود کرده و سهم سایر استان‌ها هزار و ۳۲۷ عنوان بوده است؛ همچنین نگاهی به آمار کتاب‌های چاپ اول نشان می‌دهد که ۲ هزار و ۸۲۵ عنوان کتاب چاپ نخست و هزار و ۷۸۴ عنوان کتاب تجدید چاپی هستند.

براساس این آمار، شمارگان کل کتاب در فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ۵ میلیون و ۹۸۴ هزار نسخه و میانگین شمارگان نیز هزار و ۲۹۸ نسخه بوده است؛ همچنین میانگین قیمت کتاب در این ماه یک‌میلیون و ۷۵۴ هزار ریال بوده است.

طبق این آمار، در حوزه ادبیات، از میان ۸۵۹ عنوان کتاب حدود ۵۷۸ عنوان کتاب تالیفی و ۲۸۱ عنوان ترجمه شده هستند که از میان آنها ۵۴۸ عنوان چاپ نخست و آثار تجدید چاپی ۳۱۱ عنوان بوده است. در حوزه کودک و نوجوان از میان ۸۳۹ عنوان اثر منتشر شده نیز ۳۸۷ عنوان چاپ نخست و ۴۵۲ عنوان تجدید چاپ هستند.

منبع: ایبنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • ترجمه «آموزه‌های استفان کاوی» منتشر شد