Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای بزرگداشت عید سعید غدیر خم امسال برنامه رونمایی از هفت نقاشی فاخر با مضامین مذهبی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای بزرگداشت عید سعید غدیر خم امسال برنامه رونمایی از هفت نقاشی فاخر با مضامین مذهبی را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر آثار بزرگانی چون علی بحرینی، مصطفی گودرزی، حسن جعفری‌نیا، حسن روح‌الامین و... با مضامین غدیر خم، اهل‌ بیت(ع) و امیرالمؤمنین(ع) برگزیده شده‌اند و هنرمندان سرگرم بازآفرینی این تابلوها روی هفت جداره بزرگراه امام علی(ع) هستند تا همزمان با عید غدیر رونمایی شوند.

سهم روح‌الامین که با آفریدن صحنه‌های عاشورایی و تابلوهای مذهبی بین هنردوستان شناخته می‌شود، از دیوارهای بزرگراه امام علی(ع) دو تابلو به نام‌‌های «فاتح خیبر» و «دیدار تو با فاطمه در عرش اعلا»ست. این هنرمند جوان «فاتح خیبر» را سال ۹۷ کشید و از نقاشی دوم سال گذشته در دوران کرونا در فضای مجازی رونمایی کرد. از میان انبوه کارهای مذهبی روح‌الامین، دو تابلو که بیشترین تناسب و هماهنگی را با عید بزرگ مسلمانان به ویژه شیعیان داشت برگزیده شد و حدود دو هفته دیگر نسخه بزرگ‌تر و بازآفرینی‌شده آنها روی دو جداره بزرگراه امام علی(ع) به نمایش درمی‌آید.

روح‌الامین درباره دلیل پرداختن به مضامین مذهبی و اهل بیت علیهم‌السلام در نقاشی‌های خود به همشهری چنین گفته است: «بر اساس اعتقاد و علاقه شخصی این مضامین را انتخاب می‌کنم و معتقدم هر چه دارم از اهل بیت(ع) است. از این رو، نقاشی‌ها را با حس درونی‌ام می‌کشم و شاید به همین دلیل است که مخاطب را مجذوب می‌کند. باورم این است که در حوزه نقاشی به اهل بیت(ع) کمتر توجه شده و بدهکاریم و من تلاش می‌کنم در حد توانم دین خودم را ادا کنم. چون هدفم ادای دین و نقاشی‌هایم کار دلی و اعتقادی است، از این کار لذت می‌برم و هرگز به جایزه و برنده شدن فکر نمی‌کنم.»

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بزرگراه امام علی ع روح الامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت اشتباهی که درد کمر را افزایش می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

احمد فاتح، متخصص طب فیزیکی، در شبکه دو سیما گفت: معمولا از اقدامات اولیه در مواجهه با تنگی کانال‌هایی که شدت زیادی دارند، اقدامات تهاجمی مانند جراحی است. روند درمانی می‌تواند در دو قالب تهاجمی و غیر تهاجمی و تدریجی صورت بگیرد. 

وی افزود: هرگاه فشاری بر بدن ما وارد شود، بدن واکنشی تحت عنوان درد از خود نشان می‌دهد. این فشار‌ها می‌تواند از هر نوع روانی یا جسمانی باشد. به همین دلیل مشکلات اسکلتی و عضلاتی اجتناب‌ناپذیر هستند. 

فاتح اظهار کرد: مشکل این است که در مواجهه با درد‌های اسکلتی و عضلانی، بسیاری متوجه منشا و دلیل آن نیستند. وقتی از آن‌ها دلیل پرسیده می‌شود، می‌گویند که هیچ فعالیت جسمانی سنگینی نداشته‌اند، اما حقیقت این است که مسائلی که بر روان و اعصاب ما اثرگذارند خود منبع مهمی برای درد‌های عضلانی و تنگی کانال هستند. 

وی افزود: ما باید این را در نظر داشته باشیم که سبک زندگی تاثیری مستقیم و مهم در سلامت ما دارند. اگر ما ورزش منظم و مرتب را به زندگی خود وارد کنیم، تغذیه خود را به نحو درستی تغییر دهیم و خواب کافی داشته باشیم، از بروز بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها جلوگیری می‌کنیم. 

فاتح اظهار کرد: افرادی که به واسطه شغلشان باید زمان زیادی از روز را بنشینند، بیشتر از بقیه در معرض مشکلات عضلانی و اسکلتی قرار دارند. نشستن بیش از حد، فشار بر روی ریسک زیاد می‌شود و آب آن زیاد می‌شود که منجر به سیاهی دیسک و درد شدید می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جان‌ باختن راننده پرشیا در بزرگراه امام علی (ع) + تصاویر
  • رونمایی از تقویم جشنواره های زرند همزمان با عید فطر
  • تصاویر | رونمایی از کیک ۲ تنی و ۲۰۰ متری تولد امام حسن در تهران
  • تصاوی | رونمایی از کیک ۲ تنی و ۲۰۰ متری تولد امام حسن در تهران
  • رونمایی از کیک ۲ تنی تولد امام حسن در تهران
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس
  • عادت اشتباهی که درد کمر را افزایش می‌دهد
  • پهن شدن سفره افطاری ۶ کیلومتری در مشهد
  • برپایی ۱۰ ایستگاه مذهبی در کرمانشاه به مناسبت میلاد امام حسن(ع)
  • تلاقی صخره و رودخانه در درّۀ رؤیایی «شیرز»