Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور مصر اعلام کرد، اولین گفتگوی ملی در دوره ریاست خود با حضور تمامی گروه‌ها و احزاب به استثنای گروه اخوان المسلمین آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در گفتگویی با رسانه‌های داخلی این کشور همزمان با سوم ژوئیه ۲۰۱۳ که محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر برکنار شد، در اظهاراتی با اشاره ضمنی به گروه اخوان المسلمین اعلام کرد: اولین گفتگوی ملی در دوره من برای همه به استثنای یک گروه است، من سوم ژوئیه ۲۰۱۳ نیز از آنها برای برگزاری یک انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردم که بدون پاسخ ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیسی اظهار کرد: گفتگوی ملی را برای تمامی اندیشمندان، سندیکاها، چهره‌های فرهنگی و گروه‌های سیاسی به استثنای تنها یک گروه کلید زدیم.

رئیس جمهور مصر در ادامه گفت: ممکن است مردم سوال کنند چرا یک استثنا قائل شدیم و چرا همه مردم در این گفتگو حضور ندارند؟ باید در پاسخ بگوییم، زیرا ما سوم ژوئیه ۲۰۱۳ آخرین کاری که انجام دادم، این بود که به این گروه طرحی را برای عبور از بحران از طریق برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و ایجاد فرصتی برای مردم جهت اظهارنظر پیشنهاد دادم.

سیسی افزود: من به آنها گفتم شما می‌گویید حامیانی دارید و این (تظاهرات علیه مرسی) یک توطئه بوده، پس اجازه دهید این توطئه را برملا کرده و انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را برگزار کنیم، اگر مردم شما را انتخاب کردند، شما به دولت بازمی‌گردید و اگر نه، بخشی از روند سیاسی باقی نمانید.

رئیس جمهور مصر با اشاره به اینکه اخوان المسلمین این پیشنهاد را قبول نکرد، گفت: با توجه به این مخالفت و کشتارهای پس از آن، نقطه اشتراکی برای گفتگو میان ما وجود  ندارد.

همچنین خبرگزاری رسمی مصر به نقل از سیسی اعلام کرد، هدف از آغاز گفتگوی ملی گردآوری تمامی اندیشمندان، چهره‌های فرهنگی، سندیکاها و گروه‌های سیاسی به استثنای تنها یک گروه است.

معمولا گروه اخوان المسلمین دست داشتن خود در خشونت‌ها و قتل ها را تکذیب می‌کند اما بیشتر رهبران و اعضای آن به اتهاماتی در پرونده‌های تروریستی و تحریک به خشونت در حال محاکمه هستند و نمایندگانی نیز در خارج از مصر دارند.

خبرگزاری رسمی مصر یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین جلسه گفتگوی ملی مصر ظهر روز سه‌شنبه در سطح دبیرخانه برگزار می‌شود، سیسی حدود سه ماه قبل برای انجام اولین گفتگو از زمان به قدرت رسیدنش در سال ۲۰۱۴ فراخوان داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عبدالفتاح سیسی مصر اخوان المسلمین رئیس جمهور مصر گفتگوی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور

مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی، از ساعت ۹ صبح چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) با حضور آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رئیس جمهور و فرماندهان نیروهای مسلح در تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی
  • عکس/ رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور
  • توجه به پیوست فرهنگی در اجرای طرح های عمرانی
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • گفتگوی رئیسی با امیر قطر: اقدام علیه ایران پاسخ سهمگین دارد
  • بایدن: با رهبران گروه 7 درباره حمله ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • موضع جدید بایدن پس از جلسه با رهبران گروه هفت درباره ایران
  • بایدن: با رهبران گروه هفت درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم