Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان در آستانه مسابقه انتخابی وزن ۹۲ کیلوگرم گفت که خیلی دوست دارد که با کامران قاسم‌پور قهرمان جهان کشتی بگیرد. - اخبار ورزشی -

امیرحسین فیروزپور که روز 19 تیر ماه باید در مسابقه انتخابی وزن 92 کیلوگرم بزرگسالان شرکت کند، در این مورد به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: آمادگی‌ام خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید ابتدا با مهدی حاجیلوئیان کشتی بگیرم و برنده این مبارزه هم به مصاف کامران قاسم‌پور خواهد رفت.

وی درباره رقابت با نفر اول جام تختی و همچنین قهرمان بزرگسالان جهان در سال 2021 گفت: حاجیلوئیان که همسن خودم هست. او در جام تختی اول شد و خیلی هم خوب کشتی می‌گیرد. هر کدام از ما که ببریم باید با کامران قاسم‌پوری کشتی بگیریم که قهرمان جهان است. من انگیزه زیادی برای این کشتی داشته و دوست دارم که حتماً با کامران قاسم‌پور کشتی بگیرم.

چرخه نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی اعلام شد/ 19 تیر زمان برگزاری مسابقات

 

فیروزپور در پاسخ به این سؤال که چقدر برای خودش این شانس را قائل است که بتواند صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی بلگراد شود، تصریح کرد: من که برای برد به مسابقه انتخابی می‌روم، اگر شد که چه بهتر، اگر هم نشد همچنان شانس حضور در مسابقات جوانان و امیدهای جهان را دارم و البته هنوز در این رابطه هیچ صحبتی نشده و من هم تمرکزم کاملاً روی رده سنی بزرگسالان است.

این کشتی‌گیر 19 ساله که در فینال جام تورلیخانوف برخلاف کشتی‌های خوبی که در دور مقدماتی گرفته بود، شکست 10 بر صفر را مقابل کشتی‌گیر اسلواکی تجربه کرد، در مورد این شکست گفت: حریف برای 97 کیلوگرم وزن کم کرده بود و در واقع چیزی حدود 100 کیلوگرم بود، یعنی من هم وزنم از او سبک‌تر بود و هم اینکه در فیتیله گیر افتادم. او فیتیله را جمع کرد و کم‌تجربگی من باعث شد که چند بار فن بخورم و کشتی خیلی زود تمام شود. کم‌تجربگی من در رده سنی بزرگسالان هم در آن نقش داشت. این دومین مسابقه‌ای بود که بعد از قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان تجربه می‌کردم.

فیروزپور ادامه داد: این شکست هم برای من تجربه شد و هم انگیزه‌ای که ناکامی‌ام را جبران کنم. فکر می‌کنم این باخت برایم خوب شد.

خدایی: مربیان پای اتفاقات عجیب بایستند/ درستکار خوب عمل کرد

 

در حالی که محمدصادق فیروزپور برادر بزرگ‌تر امیرحسین هم در جام تختی نفر اول وزن 74 کیلوگرم بود، این کشتی‌گیر حمایت‌های پدر و مادرش را در موفقیت خود و برادرش مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: از اول پدر و مادرم به ما روحیه داده و ایجاد انگیزه می‌کردند. پدرم هم قبلاً کشتی می‌گرفت، اما حالا سال‌هاست مشغول دامداری است.

این کشتی‌گیر جویباری که در محله‌ای نزدیک به محل زندگی حسن یزدانی زندگی می‌کند با اشاره به راهنمایی‌های قهرمان جهان و المپیک گفت: ما نزدیک حسن آقا (یزدانی) هستیم. خیلی اوقات پیش او تمرین کرده و از وی یاد گرفته‌ام. او الگوی من است و همیشه از راهنمایی‌هایش استفاده می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی آزاد ایران تیم ملی کشتی آزاد کشتی آزاد ایران تیم ملی کشتی آزاد کامران قاسم قهرمان جهان کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

در حالی که گفته شده بود حسن یزدانی از اول اردیبهشت تمرین کشتی را آغاز خواهد کرد، بازگشت او به تشک نیز مثل حضورش در اردوی تیم ملی به تعویق افتاد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اگر کامران قاسم‌پور همچنان قصد داشته باشد کارش در چرخه انتخابی تیم ملی را در وزن 86 کیلوگرم دنبال کند، به نظر می‌رسد او همراه با حسن یزدانی که بعد از جراحی کتف هنوز روی تشک برنگشته و احتمالا هادی وفایی‌پور به تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان اعزام خواهند شد.

این پیکارها 17 تا 20 خرداد در بوداپست برگزار می‌شود و دومین و آخرین مسابقه رنکینگ‌دارِ سال المپیک است که با دو کیلوگرم ارفاق وزنی برگزار می‌شود.

گره انتخاب ملی‌پوش 86 کیلوگرم احتمالا در همین مسابقه باز خواهد شد، پیش از این رحمان عموزاد در 65 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم به عنوان ملی‌پوش المپیکی انتخاب شده‌اند و تکلیف ملی‌پوش 57 کیلوگرم منوط به کسب سهمیه المپیک آخر است که دهه سوم اردیبهشت ماه در استانبول به انجام خواهد رسید و اگر علیرضا سرلک در ترکیه سهمیه المپیک را بگیرد، طبق روالی که درمورد سایر نفرات اعزامی به گزینشی‌ها وجود داشت، خودش به المپیک خواهد رفت و اگر هم سهمیه نگیرد که دیگر پرونده این وزن برای المپیک بسته خواهد شد.

چرا یزدانی به اردوی تیم ملی نیامد؟/ در انتظار دیدار با دبیر

بنابراین حالا همه چیز منوط به بازگشت حسن یزدانی روی تشک است و اینطور که پیداست باوجودی که عنوان شده بود از اول اردیبهشت تمرین کشتی را آغاز خواهد کرد، این اتفاق حالا به پانزدهم اردیبهشت منوط شده است و با این حساب او تنها یک ماه فرصت برای انجام تمرین کشتی پیش از اعزام به بوداپست خواهد داشت.

چیزی که تا امروز قطعی به نظر می‌رسد، باتوجه به جراحی کتف یزدانی و وضعیت نامشخص او در بازگشت به تشک، این کشتی‌گیر بدون شرکت در مسابقه، راهی المپیک نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخابی جام‌جهانی ووشو-چین / ایران مقتدرانه قهرمان شد
  • کشتی فرنگی جام تختی، فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد
  • کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی
  • باخت بد استقلال در یک دیدار دوستانه برابر تیمی از اسلامشهر!
  • میرزا زاده: انتخاب مردم قابل احترام است
  • ۲ نشان برنز، سهم کاراته کا‌های جوان استان همدان
  • باخت تیلور بار روانی را از تیم ملی کشتی کم کرد
  • محبی: حضور شیروان‌ و‌ ارشک در جام تختی به چه درد می‌خورد?