Web Analytics Made Easy - Statcounter

همسر شهید مدافع حرم، شهید خیزاب گفت: آشنایی با زندگی و سبک تربیتی مادران شهدای دفاع‌مقدس می‌تواند در شهیدپروری مادران شیعه تاثیرگذار باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، شهیدان این دیار در کنار مادرانی قدکشیدند که وظیفه تربیت این گوهران را برعهده داشتند. اگر شهدا متفاوت شدند این مادران آنها را اینگونه در مسیر خدا و پیامبر(ص) بزرگ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادرانی که تک‌تک قدم‌های خود را برای خدا برداشتند تا فرزندی در این راه تربیت کنند.آنها ایثارگر واقعی هستند و ایثار را به جگرگوشه‌های خود به ارث دادند.

همسر شهید مسلم خیزاب از شهدای مدافع حرم اصفهان، بنا بر وصیت شهید منزل خود را برای این گوهران زنده مهیا کرده تا ارتباطی نزدیک داشته باشند وقدمی باشد برای آشنایی بیشتر و راهی باشد تا بشناسند یکدیگر را و بشناسانند رفتار و منش این ایثارگران واقعی را.

 همسر شهید مسلم خیزاب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراصفهان، در ارتباط با لزوم وجود مادران و همسران شهدای دفاع‌مقدس بعنوان الگو در جامعه اظهار داشت: من امروز به عنوان یک همسر شهید می‌توانم رسالتی را به عهده بگیرم که در آینده درقبال سرخی خون همسرم روسفید باشم و در این راه نیاز به یک چراغ راه دارم چراکه در زمان دفاع‌مقدس سنی نداشتم و جنگ را درک نکرده‌ام، از نظر بنده امثال مادر شهید قوچانی یک الگوی خیلی قوی و بارز برای این نسل هستند که متاسفانه به خوبی درزمینه پرداختن به شخصیت ایشان فعالیت نشده ‌است.

وی ادامه داد: مادر شهید قوچانی یک رزمنده بوده و وقتی از خاطرات ازدواجشان صحبت می‌کنند دنیایی از طنز و خنده درکنار شناخت، بیان می‌شود که حاصل تجربه بسیار زیاد است و فکر می‌کنم اگر در مورد شهید حاج علی قوچانی که جانشین شهید خرازی بوده‌اند صحبت شود، بیش از پیش به عظمت شهید خرازی هم پی می‌بریم.

خانم رنجبر درارتباط با حسن خلق مادر شهید قوچانی با کودکان و نوجوانان بیان کرد: پسر من نیز ارتباط خیلی خوبی با این مادر شهید دارد و ایشان می‌توانند حتی الگوی ویژه‌ای برای فرزندان ما باشد و این عظمت خون شهید قوچانی است که توانسته‌ این ارتباط را قوی‌تر کند و شهید خیزاب هم می‌گفتند وقتی به چهره این مادر شهید نگاه می‌کنم اصلا خستگی نمی‌بینم، گویا همیشه پرتوان و پرانرژی هستند.

وی افزود: مادر شهید قوچانی اتاق شهید را مملو از عکس‌های شهدا کرده و در آن مراسمات عقد برگزار می‌کنند و شهید خیزاب به من وصیت کرده بودند که اگر اتفاقی برای من افتاد و شهید شدم، دوست دارم منزل را شبیه به منزل ایشان درست کنید. من فکر می‌کنم ایشان الگوی خیلی خوب برای این نسل هستند و من تجربیاتی که از ایشان می‌شنوم را مثل یک گنجینه می‌دانم و واقعا این مادر شهید دربین تمامی مادران شهید گل سرسبد هستند.

همسر شهید رضایی نژاد: "هناس" هربار من را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تداعی‌کننده گذشته استهمسر شهید اصغر وصالی و اولین عکاس زن جنگ تحمیلی درگذشتخاطرات همسر شهید فخری‌زاده در راه نمایشگاه کتاب

همسر شهید خیزاب با اشاره به اینکه در مباحث خبری کمتر به شهدای دفاع‌مقدس و خانواده آنان پرداخته می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه درباره خیلی از شهدای دفاع‌مقدس صحبت نمی‌شود و یا خیلی کمرنگ است درصورتی که من فکر می‌کنم ساعاتی که در کنار مادران شهدای دفاع‌مقدس هستم، جزو ساعات عمرم حساب نمی‌شود و باید این احساس خوب منتشر شده و همه آن را درک کنند.

وی ادامه داد: دغدغه مادر شهید قوچانی بیش از هر چیز، جانبازان و مسائل آن‌هاست و درکنار آن بسیار بخشنده هستند و اگر بتوانیم به شخصیت حاج خانم بپردازیم، به اصل تربیت شهید قوچانی می‌رسیم. برای مثال در یکی از خاطرات می‌گفتند وقتی با علی آقا برای خرید نان به نانوایی رفتیم، علی آقا حواسشان نبود و یکی از سنگ‌های نانوایی را برداشتند و وقتی به خانه رسیدیم به ایشان گفتم ما فقط نان را از نانوایی خریده‌ایم و باید سنگ را بازگردانیم. پسر من پس از شنیدن این خاطره، یک بار که نان سنگک خریدیم و سنگ کوچکی در نان بود، آن سنگ را کنار گذاشت تا به نانوایی پس بدهد . با این اتفاق به اینکه می‌گویند زنده بودن شهدا به گونه‌ای خود را نشان می‌دهد، پی بردم.

خانم رنجبر خاطرنشان کرد: درکنار این موارد، ساده زیستی شهید قوچانی در تمامی بیانات مادرشان و همچنین خانه و زندگی ایشان مشهود است و من معتقدم زن شیعه، شهید پرور است یعنی مادران شیعه باید شهید تربیت کنند و آشنا شدن با سبک زندگی امثال مادر شهید قوچانی و چگونگی تربیت فرزندشان می‌تواند در این راستا به مادران کمک کند.

انتهای پیام/163

   

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید شهید شهدای دفاع مقدس شهید خیزاب همسر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید نادر اصغریان در سراب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مادر بزرگوار شهید والامقام نادر اصغریان در سن ۹۸ سالگی به دلیل کهولت سن، دارفانی را وداع گفت و پیکر این مرحومه امروز با حضور پرشور مردم شهید پرور شهرستان سراب تشییع و در جوار گلزارشهدای سراب به خاک سپرده شد.

تخریبچی، شهید نادر اصغریان درسال ۱۳۴۵ در شهر سراب در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود.

وی در تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه شهادت نائل امد.

دیگر خبرها

  • روایت تصویری بنای مسجد مقدس جمکران به امر امام مهدی(عج)
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید نادر اصغریان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید نادر اصغریان در سراب
  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش
  • فعالیت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز
  • داستان جمکران| روایت تصویری بنای مسجد مقدس جمکران
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • سریال کره‌ای «ملکه اینهیون»؛ وقتی «مادرِ تسو» دونگ‌یی بود!
  • بدرقه مادر برای وصال دو فرزند شهیدش