Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@12:30:12 GMT

رشد ترازنامه بانک‌ها بین ۱.۵ تا ۲.۵ درصد محدود شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۱۸۱۸

رشد ترازنامه بانک‌ها بین ۱.۵ تا ۲.۵ درصد محدود شد

طبق تصمیم بانک مرکزی، تعیین سقف رشد ترازنامه برای بانک‌ها متناسب با شاخص‌های سلامت هر بانک در دامنه ۱.۵ تا ۲.۵ درصد قرار گرفت و بانکی هم که این حدود را رعایت نکند مشمول پرداخت سپرده قانونی بالاتر می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی قمری‌وفا، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی نوشت: طبق تصمیم بانک مرکزی، تعیین سقف رشد ترازنامه برای بانک‌ها متناسب با شاخص‌های سلامت هر بانک در دامنه ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ تا ۲.۵ درصد قرار گرفت و بانکی هم که این حدود را رعایت نکند مشمول پرداخت سپرده قانونی بالاتر می‌شود.

سیاستی که از سال پیش آغاز و تاثیر قابل توجهی در کنترل رشد نقدینگی از طریق ترازنامه بانک‌ها دارد.

بر اساس آمارهای بانک مرکزی در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ نرخ رشد نقدینگی به سطح ۳۸.۲ درصد رسیده که با تعدیل بابت افزایش پوشش آماری عملا به ۳۵.۶ درصد تقلیل یافته، بنابراین در ۷ماه اخیر رشد نقدینگی به میزان ۴.۹ واحد درصد کاهش یافته است.

رشد پایه پولی نیز همسو با کاهش نرخ رشد نقدینگی، افت کرده و در فروردین‌ماه سال جاری به رقم ۳۱.۵ درصد رسیده که این رقم نیز در ۸ ماه اخیر حدود ۱۰ واحد درصد کمتر شده است.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رشد نقدینگی بانک مرکزی بانک ها ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • مدیران نگران چه هستند؟
  • نقدینگی تا کجا رشد خواهد کرد؟
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار