Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@11:22:16 GMT

شرایط دریافت پلاک ویژه خودروی معلولان

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۱۸۸۸

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران ضمن تشریح شرایط دریافت پلاک ویژه خودروی معلولیت، درخصوص افراد دارای معلولیتی که فاقد توانایی رانندگی یا خودرو هستند نیز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، یوسف رضایی درخصوص شرایط دریافت پلاک ویژه خودروی افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: براساس آخرین دستورالعمل ارسال شده، صدور مجوز پلاک ویژه خودرو برای افراد دارای معلولیت منوط بر این است که افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید در اندام تحتانی و دارای خودرو و گواهینامه باشند تا بتوانند از این امتیاز جهت انجام فعالیت‌های شغلی و اجتماعی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد متقاضیان دریافت پلاک ویژه زیاد است، اما این افراد از نظر دستورالعملی و ضوابط قانونی بهزیستی و پلیس راهور شرایط دریافت پلاک ویژه را ندارند، گفت: بر همین اساس بهزیستی برای این افراد خدمت دیگری در قالب بسته تردد در نظر گرفته است؛ بهزیستی با شهرداری توافق کرده تا افرادی که فاقد شرایط دریافت پلاک ویژه خودروی معلولان هستند، از مجوز ورود به طرح ترافیک استفاده کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران درخصوص افراد دارای معلولیتی که فاقد توانایی رانندگی یا خودرو هستند، گفت: تعدادی از افراد دارای معلولیت که فاقد گواهینامه هستند می‌توانند از طریق یکی از ۶ نفر بستگان درجه یک (پدر، مادر، خواهر، بردار، همسر و فرزند) به شرط زندگی با فرد معلول از مجوز ورود به طرح ترافیک بهره مند شوند. این افراد می‌توانند با ورود به سایت «تهران من» و ثبت پلاک خودرو و انجام مراحل قانونی و نیز ارائه اسناد و مدارک معتبر به مددکار مربوطه، از این خدمت در طول سال استفاده کنند.

رضایی افزود: برای بهره‌مندی از مجوز ورود به طرح ترافیک، لیستی از اسامی این افراد از سوی بهزیستی به شهرداری ارائه می‌شود.

وی گفت: همچنین تعدادی از افراد دارای معلولیت هستند که والدین یا سرپرست این افراد فاقد خودرو هستند که برای این افراد نیز کمک هزینه ایاب و ذهاب از سوی سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: کمک هزینه ایاب و ذهاب که هر سه ماه یکبار به افراد دارای معلولیت با شرایط ذکر شده پرداخت می‌شود معادل ۹۶۰ هزار تومان برای ساکنین سه شهرستان تهران، ری و شمیرانات و ۷۲۰ هزار تومان برای سایر شهرستانهای استان (به ازای یک سال پرداخت می‌شود) است. لازم به ذکر است که به دلیل وجود محدودیت‌هایی در ارائه کمک هزینه ایاب و ذهاب، اولویت سازمان برای ارائه این خدمت، با مددجویانِ نیازمند به خدمات درمانی است.

به گفته رضایی، طی سال گذشته ۲۴۱ فقره پلاک خودرو معلولان و ۸۶۲ مورد مجوز ورود به طرح ترافیک صادر شده است و به بیش از ۵۵۰۰ نفر کمک هزینه ایاب و ذهاب ارائه شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور دریافت پلاک خودرو حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور شرایط دریافت پلاک ویژه خودروی مجوز ورود به طرح ترافیک کمک هزینه ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان

سلمان محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشستی که به منظور برنامه‌ریزی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش آموزان استان برگزار شد، با بیان اینکه تلاش در جهت جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش‌آموزان از اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان است، گفت : اجازه نمی‌دهیم هیچ دانش‌آموزی در استان به دلیل فقر مالی از درس و تحصیل بازبماند.

محمدی با بیان اینکه نهاد‌های حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و ... نیز در راستای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش‌آموزان پای کار بوده و برنامه‌های تشویقی در نظر گرفته‌اند، افزود: انتظار داریم نهاد‌های حمایتی و خیریه کمک‌های خود را با هماهنگی مجموعه آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار دهند تا کمک‌ها به صورت عادلانه‌تری به دست نیازمندان برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به آمار افراد بازمانده از تحصیل در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار‌ها در سال تحصیلی جاری در مجموع ۱۵۰۰ نفر در استان کرمانشاه بازمانده از تحصیل شده بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۹۷ نفر آنها جذب مدارس شده‌اند.

محمدی ادامه داد: با توجه به آمار جذب ۱۹۷ نفری افراد بازمانده از تحصیل، هم اکنون در استان کرمانشاه ۱۳۰۰ نفر بازمانده از تحصیل داریم که البته این آمار به دلایلی مثل مهاجرت خانواده تعدادی از این دانش‌آموزان به خارج از استان و یا حتی خارج از کشور، مرگ احتمالی آنها و... خیلی دقیق نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۳۸۹ نفر از افراد بازمانده از تحصیل دارای معلولیت هستند، گفت: رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت ثبت‌نام دانش‌آموزان معلول در مدارس است، چون معتقدیم دانش‌آموزان معلول هم با تحصیل کردن می‌توانند آینده بهتری داشته باشند و نباید بخاطر معلولیت از تحصیل باز بمانند.

محمدی توضیح داد: هم‌اکنون مدارس استثنایی با طیف وسیعی از خدمات آموزشی برای تحصیل دانش‌آموزان دارای معلولیت، از دانش‌آموزان دارای معلولیت اوتیسم گرفته تا معلولیت‌های جسمی مثل بینایی، شنوایی و دیگر معلولیت‌ها در استان فعال هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح «شهید محمودوند» برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش آموزان اظهار کرد: در این طرح کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی و کد ملی و آدرس آنها جهت پیگیری در اختیار دفتر معاونت آموزش ابتدایی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به ازای هر پنج نفر دانش‌آموزی که در استان بازمانده از تحصیل شده باشند، یک نفر راهبر شامل مدیر یا معاون مدرسه پیگیر بازگردادن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدارس هستند، تاکید کرد: راهبران آموزشی خانه به خانه به درب منزل دانش آموزان بازمانده از تحصیل مراجعه کرده و پیگیر ثبت‌نام افراد بازمانده از تحصیل در مدارس می‌شوند.

محمدی ادامه داد: راهبران آموزشی بعد از شناسایی افراد بازمانده از تحصیل در جهت جذب و ثبت‌نام آنها در مدارس اقدام کرده و در ادامه پیگیر حضور آنها سرکلاس درس خواهند شد.

محمدی از مردم استان خواست تا اگر در بین اقوام، اطرافیان و یا همسایه‌های خود فردی را می‌شناسد که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده، نام و آدرس او را برای پیگیری در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صفر تا صد این خودروی چینی-انگلیسی کمتر از ۲ ثانیه طول می‌کشد/خودرویی شبیه به قطره اشک/عکس
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال
  • حتی یک خودروی برقی هم موفق به دریافت پلاک تاکسی نشده است