Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@09:50:49 GMT

کاهش قيمت در پي ترس از رکود جهاني

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۲۰۰۱

خبرگزاری آریا- قیمت نفت در اوایل معاملات امروز، دوشنبه به دلیل افزایش نگرانی‌ها از رکود جهانی کاهش یافت؛ این در حالی است که عرضه نفت متاثر از بحبوحه کاهش تولید اوپک، ناآرامی‌ها در لیبی و تحریم‌ها علیه روسیه قرار گرفته است.
 به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سی ان بی سی، بهای معاملات آتی نفت برنت در جلسه معاملاتی گذشته با 35 سنت معادل 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصد کاهش به 111 دلار و 28 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز پس از افزایش 2.5 درصدی، در نهایت با 32 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 108 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید.
این در حالی است که ترس از رکود در دو هفته گذشته بر بازار فشار آورده و نگرانی های عرضه همچنان ادامه دارد و از کاهش شدید قیمت جلوگیری می کند.
نظرسنجی رویترز نشان داد تولید 10 عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه ژوئن 100 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 28.52 میلیون بشکه در روز رسید که فاصله زیادی با افزایش 275 هزار بشکه ای آنها در روز دارد.
کاهش تولید در نیجریه و لیبی، افزایش‌ تولید توسط عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان بزرگ را در پی داشته و لیبی به دلیل تشدید ناآرامی‌های سیاسی با اختلال بیشتری در عرضه مواجه شده است.
تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی گفتند: «این امر احتمال دستیابی گروه (اوپک) به سهمیه‌های تولید تازه افزایش یافته‌اش را غیرمحتمل‌تر می‌کند.»
شرکت ملی نفت هفته گذشته اعلام کرد صادرات لیبی بین 365 هزار بشکه در روز تا 409 هزار بشکه در روز کاهش یافته است که در مقایسه با سطح عادی، حدود 865 هزار بشکه کاهش در روز را نشان می دهد.
در یک شوک بیشتر به عرضه، اعتصاب برنامه ریزی شده کارگران نفت و گاز نروژ در این هفته می تواند کاهش تولید نفت و میعانات گازی این کشور را تا 130 هزار بشکه در روز در پی داشته باشد.
9 منبع پالایشگاهی مورد بررسی رویترز پیش‌بینی کردند که قیمت رسمی فروش رسمی نفت خام سبک عرب عربستان می‌تواند حدود 2.40 دلار در هر بشکه نسبت به ماه قبل افزایش یابد.
قیمت نفت و طلا در معاملات امروز
قیمت نفت برنت در معاملات امروز، دوشنبه، در ساعت 9:08 به وقت تهران، با کاهش 0.21 درصدی در هر بشکه، 111 دلار و 40 سنت معامله شد.
قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش 0.22 درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه 108 دلار و 19 سنت معامله شد.
طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش 0.6 درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و 812 دلار و 50 سنت معامله شد.
نقره نیز با افزایش 0.63 درصدی، 19 هزار و 79 دلار معامله شد.
مس با کاهش 0.22 مواجه شد و 3 هزار و 596 دلار قیمت خورد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهای جهانی نفت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس که قیمت لحظه‌ای نفت را در بازار‌های جهانی منتشر می‌کند، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت، WTI) برای تحویل در ماه مه روز سه شنبه ساعت ۰۵:۱۰ به وقت نیویورک (۱۳:۴۰ به وقت تهران)، با شش صدم درصد افزایش نسبت به روز قبل، ۸۱ دلار و ۹۳ سنت معامله شد.
بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن نیز با یک دهم درصد افزایش، به ۸۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد