Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:58:16 GMT

جایگاه شوراها و شهرداری‌ها باید تغییر کند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۲۰۱۹

جایگاه شوراها و شهرداری‌ها باید تغییر کند

شهردار تهران گفت: باید آن چیزی که در قانون اساسی برای شهرداری‌ها، شوراها و دهیاری‌ها بیان شده، مدنظر قرار گیرد سپس به مدیریتی کمک کنیم که به انسجام ظرفیت‌ها به متظور رشد خدمات‌دهی به مردم کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا علیرضا زاکانی که صبح امروز(۱۳ تیر) در همایش روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها حضور یافته بود، ضمن تبریک سالروز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که دوای دردهای کشور عمل به قانون اساسی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل  کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصل هفتم قانون اساسی به شوراها اختصاص دارد و اصل ۱۰۰ قانون اساسی اصل جامعی است که تکالیف متعددی را برای شوراها و منتخبان این شوراها در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، آموزشی و رفاهی بیان کند و تسریع در این امور را از شوراها خواسته و به مدد همراهی و همیاری مردم رقم زدن این تسریع  را طلب کرده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه زمان تشکیل شوراها با یک تأخیر در نیمه دوم دهه ۷۰ شکل گرفته است، گفت: زمانی این شوراها پا به عرصه وجودی گذاشته‌اند که بسیاری از چارچوب‌های امور کشور شکل گرفته بود.

زاکانی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که می‌تواند در دوره مدیریتی جدید رقم خورد، تغییر جایگاه شوراها و شهرداری‌ها و قرارگیری در مختصاتی است که در قانون اساسی مشخص شده است، افزود: امروز عمده فعالیت شهرها توسط شهرداری‌ها درحال انجام است. این در شرایطی است که درحال حاضر نگاه به شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد خدماتی است درحالی‌که قانون اساسی خواستار یک نهاد خدمتگزار اجتماعی است تا بتواند در ابعاد مختلف امور شهر مشارکت داشته باشد و گره از زندگی شهروندان باز کند.

وی با تأکید براینکه امروزه در شوراهای منتخب مردم و شهرداری‌ها ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد، اظهارکرد: اگر به این امکانات و ظرفیت توجه شود، سطح خدمات مردمی افزایش خواهد یافت. آن چیزی که تا امروز مغفول مانده توجه به مختصات قانون اساسی که شوراها فراهم کرده است.

به گزارش سایت شهر، زاکانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: یکی از نکاتی که گذشته در مجلس بیان کردم این بود که بخشی از وظایفی که در مجلس دنبال می‌شود وظیفه شوراهاست. باید آن چیزی که در قانون اساسی برای شهرداری‌ها، شوراها و دهیاری‌ها بیان شده، مدنظر قرار گیرد سپس به مدیریتی کمک کنیم که به انسجام ظرفیت‌ها به منظور رشد خدمات دهی به مردم کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهردار تهران شوراهای شهر و روستاها دهیاری ها قانون اساسی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده