Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، اوکراین پنجمین ماه جنگ را می‌گذراند و نه تنها نشانه‌ای از پایان آن به چشم نمی‌آید، بلکه هر روز تبعات تازه‌ای از آن در حوزه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی ظهور می‌کند. در تازه‌ترین تحولات نیز دیشب شهر لوهانسک در منطقه دونباس در شرق اوکراین سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه «ولودیمیر زانسکی» که قرار است به رغم امید برگزارکنندگان کنفرانس به حضور فیزیکی اش همچون همیشه به شکل ویدئو کنفرانس در این نشست حضور یابد، مساله بازسازی مناطق آزادشده را «وظیفه‌ای به واقع سنگین» ارزیابی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حالی از آزادسازی ۲هزار منطقه و روستا در شرق و جنوب اوکراین خبر می‌دهد که آینده این جنگ با وجود همه کمک‌های نظامی و مالی متحدان اوکراین، مشخص نیست.

دیروز (یکشنبه)، «دنیس اشمیگال» نخست وزیر اوکراین با همراهی «روسلان استفانتچوک» رئیس پارلمان این کشور با هواپیمای نیروی هوایی سوئیس وارد این کشور شدند و مورد استقبال «ایگنازیو کاسیس» رئیس کنفدراسیون سوئیس قرار گرفتند.

در مجموع، تعداد هیئت اوکراینی حدود صد نفر هستند و قرار است تا با رهبران سیاسی، نهادهای بین المللی و نمایندگان بخش خصوصی دیدار کند.

«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، «پتر فیالا» نخست وزیر چک که کشورش به تازگی ریاست اتحادیه اروپا را به مدت شش ماه به عهده گرفته است، و همتای او «ماتئوس موراویسکی» از لهستان، کشوری که بیشترین پناهجویان اوکراینی را در خود جای داده است، در کنفرانس لوگانوی سوئیس حضور خواهند داشت.

بر پایه این گزارش، طرح کلی این نشست مشابه «طرح مارشال» برگرفته از برنامه اقتصادی آمریکاست که امکان برخاستن اروپای غربی را از ویرانه های جنگ جهانی دوم فراهم کرده بود.

پیشتر کاسیس رئیس جمهوری سوئیس در حاشیه اجلاس دائوس اعلام کرده بود که قرار بوده در روزهای ۴ و ۵ ژوئیه (۱۳ و ۱۴ تیر) کنفرانسی با موضوع «اصلاحات در اوکراین» در شهر «لوگانو» برگزار شود که امروز اهداف و عنوان آن با توجه به وضعیت کنونی این کشور تغییر یافته و به این ترتیب کنفرانس اصلاح نهادی اوکراین به روند بازسازی این کشور تغییر موضوع داد.

برچسب‌ها اوکراین اتحادیه اروپا سوئیس تحولات اوکراین لهستان جنگ جهانی دوم كميسيون اروپا بحران اوکراین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین اتحادیه اروپا سوئیس اوکراین اتحادیه اروپا سوئیس تحولات اوکراین لهستان جنگ جهانی دوم كميسيون اروپا بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ بازگشت زورگیران به صدر

متهمانی که چندی پیش با استفاده از سلاح سرد اقدام به زورگیری از راننده یک‌دستگاه خودروی سواری در ترافیک بزرگراه صدر کرده بودند، پس از دستگیری صبح امروز دوشنبه (۲۷ فروردین) برای بازسازی صحنه جرم به محل بازگشتند. در مراسم بازسازی صحنه جرم، سردار محمدیان، رئیس پلیس تهران، سردار ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی حضور داشتند.

دریافت 72 MB

خبرنگار: مهدی بابایی / تصویربردار: یزدان قربانی / تدوینگر: محمدرضا زمانیان

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • نارضایتی زلنسنکی از کمک غرب به اسرائیل
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین
  • ویدیو/ بازگشت زورگیران به صدر
  • عصبانیت شدید زلنسکی از حمله ایران به اسرائیل
  • نشست فوق‌العاده وزاری خارجه کشور‌های اروپایی سه‌شنبه برگزار می‌شود
  • نخستین کنفرانس ملی مهارت اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود
  • ◄ وعده آغاز نهضت بازسازی لکوموتیو های متوقف طولانی مدت در سال 1403
  • تمام راکتور‌های نیروگاه «زاپوریژیا» اوکراین در حالت «خاموشی سرد» قرار گرفت