Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجمع بسیجیان همدان در پی احصاء مسائل و نیازهای استان این بار موضوع لزوم احداث و گسترش نیروگاه‌های تجدیدپذیر را در دستور کار قرار داده و به ظرفیت‌های استان در این حوزه تأکید کرده است.

 بیان مساله:

همچنان بخش عمده‌ای از تولید انرژی از طریق نیروگاه‌های فسیلی و آبی انجام می‌شود که بر اساس مطالعات محققان و کارشناسان، این مساله در طول ۳۰ سال اخیر آسیب‌های فراوانی را در کشور ایجاد کرده که از جمله آن می‌توان به آلودگی شدید هوا، کاهش آب‌های زیرزمینی و چالش در بخش کشاورزی و روستایی و در نتیجه تولید فروچاله‌های بزرگ، فرسودگی شبکه و هزینه بالای بازسازی و ترمیم شبکه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ظرفیت‌ها؛

استان همدان با قرار گرفتن در ارتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا و داشتن ۲۹۰ روز آفتابی در سال از استان‌های مستعد در زمینه احداث و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به شمار می‌رود.

همدان با داشتن ۶ نیروگاه خورشیدی بین ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق در رتبه نخست کشور قرار دارد و از نظر توپوگرافی منحصر به فرد، شدت تابش، زاویه تابش و ساعات تابش جزو بهترین استان‌ها برای استفاده از این انرژی پایدار محسوب می‌شود.

 بر اساس یافته‌های کارشناسان حوزه انرژی، قهاوند، شیرین‌سو، فامنین، ویان، کبودراهنگ و تویسرکان بهترین مکان برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی به شمار می‌روند.

اکنون ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نصب شده در استان همدان ۴۸.۶ مگاوات است.

 پیشنهاد برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر؛

 تصویب الزامی شدن احداث نیروگاه‌های خورشیدی در موضوعات و اماکن زیر با تعیین اولویت:

شهرداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، مساجد، بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و مزارع و باغات بالای ۱۰ هکتار

 تامین پنل‌های خورشیدی و تجهیزات مورد نیاز: شرکت‌های داخلی و پارک علم و فناوری در سطح استان

تامین اعتبار مورد نیاز؛

بودجه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی و ....

 تسهیلات وام توسط بانک‌های عامل

مرجع تصویب کننده طرح: کمیسیون ماده ۵ استانداری همدان

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروگاه های خورشیدی توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنل خورشیدی چسبان ، تولید انرژی رایگان برای همه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند تولید هواپیمای ترابری غول پیکر «ایلیوشین ایل-۷۶» (فیلم) فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم) فرآیند جالب و دیدنی سوسیس گوشت در کارخانه مشهور کره‌ای (فیلم)

دیگر خبرها

  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • پنل خورشیدی چسبان ، تولید انرژی رایگان برای همه (فیلم)
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها
  • ساخت سامانه خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان