Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه و اتحادیه اروپا وارد مسابقه‌ای شده‌اند، و روسیه قصد دارد در زمستان امسال یک بحران اقتصادی در اروپا ایجاد کند و در نتیجه حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین و به نوبه خود را تضعیف کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، بحران اوکراین، تبدیل به یک معضل جهانی شده است.اروپا، روسیه را برای توقف جنگ به 10000 مورد تحریم کرده است و همچنین، روسیه برای پاسخ به این تحریم ها، صادرات گاز و نفت خود را از اتحادیه اروپا منع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیمز فرگوسن، نویسنده‌ای آمریکایی وضعیت صادرات انرژی به اروپا را مورد تحلیل قرار داده است بحران‌های بزرگ نفتی دهه هفتاد به سیاستمداران غربی درس واقع‌بینانه‌ای در مورد جایگاه قدرت‌های بزرگ در حوزه انرژی در سطح جهانی داد و خاطرنشان کرد که پس از سال‌ها؛ تاریخ دوباره تکرار می‌شود.

نویسنده خاطرنشان کرد روسیه با محدود کردن عرضه گاز به اروپا در برابر تحریم‌های غرب مقاومت می‌کند و احتمال قطع کامل گاز روسیه ممکن است؛ این موضوع باعث شده تا وحشت اروپا را فراگیرد. آلمان و سایر اقتصادهای بزرگ در حال بررسی سهمیه بندی انرژی در زمستان امسال هستند.

فشار اتحادیه اروپا و روسیه

نویسنده تاکید می‌کند که روسیه و اتحادیه اروپا وارد مسابقه‌ای شده‌اند، و واضح است که روسیه قصد دارد در زمستان امسال یک بحران اقتصادی در اروپا را مهندسی کند و در نتیجه حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین و به نوبه خود را تضعیف کند.

دولت مجارستان که به نگرش تسامح خود در قبال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه معروف است، با اشاره به تهدید فاجعه اقتصادی، در حال تلاش برای آتش بس سریع در اوکراین است.

به گفته جیمز فرگوسن، اروپایی‌ها تنها چند ماه قبل از زمستان فرصت دارند تا برای فشار بعدی روسیه آماده شوند، اما حتی اگر استراتژی‌های فشار مسکو در کوتاه مدت موفق شود، پوتین یکی از ستون‌های اصلی قدرت روسیه را در بلندمدت از بین می‌برد.

با این حال؛ به گفته نویسنده، هنوز یک سوال بزرگ در مورد اینکه اروپا چقدر سریع و بدون مشکل می‌تواند جایگزین‌هایی برای تأمین انرژی روسیه ارائه کند وجود دارد. برخی از چهره‌های ارشد صنعت انرژی به‌ویژه بدبین بوده‌اند و این وضعیت در پنج سال آینده احتمالاً اروپا را در وضعیت ناخوشایندی قرار خواهد داد، زیرا نیاز به منابع انرژی روسیه کاهش می‌یابد، زیرا مصرف‌کنندگان با افزایش مداوم قیمت‌ها و صنعت مواجه هستند. با عرضه مبارزه می‌کند. امن نیست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا جنگ روسیه زمستان گاز اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد

دولت فرانسه با متهم کردن روسیه به انتشار اخبار جعلی و نادرست، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های بیشتری علیه مسکو اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسه از اتحادیه اروپا درخواست کرد تحریم‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن اطلاعات نادرست روسیه و مداخله در انتخابات در سراسر جهان اعمال کند.

بلومبرگ روز چهارشنبه با استناد به یک پیش نویس پیشنهادی، گزارش داد که فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته تحریم های جدیدی علیه روسیه به دلیل ادعاهای دخالت در انتخابات اعمال کند.

در پیش نویس نقل شده توسط بلومبرگ آمده است که این محدودیت‌ها افراد و نهادهای مرتبط با روسیه را که گفته می شود در اقداماتی برای تضعیف دموکراسی، ثبات و حاکمیت قانون از طریق انواع ابزارهای ترکیبی دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد.

در گزارش ارائه شده توسط فرانسه ادعا شده است که روسیه با انتشار اخبار جعلی با هدف افزایش اختلاف بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعالیت‌های بی‌ثبات کننده انجام می‌دهد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه افزود: مقامات اتحادیه اروپا نگران افزایش حجم اطلاعات جعلی در رسانه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات ماه ژوئن هستند.

رسانه های خبری گفتند که پیشنهاد فرانسه از حمایت کشورهای استونی، لتونی، لیتوانی، هلند و لهستان برخوردار است.

ماه گذشته، مقامات جمهوری چک تعدادی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا را متهم کردند که از یک رسانه‌ طرفدار روسیه برای انتشار دیدگاه این کشور در مورد وضعیت بین‌المللی، رشوه دریافت کرده‌اند.

روسیه بارها اتهامات غرب در مورد دخالت روسیه در امور داخلی سایر کشورها را رد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه