Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@03:11:18 GMT

آغاز رقابت‌های قرآنی مدارس سمپاد فارس

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۲۶۵۴

آغاز رقابت‌های قرآنی مدارس سمپاد فارس

دکتر یونس غلامی گفت: دانش آموزان از ۲۵ آموزشگاه متوسطه دوم و ۱۲ آموزشگاه متوسطه اول در بهار ۱۴۰۱ در مرحله آموزشگاه به رقابت پرداختند.

او با اشاره به اینکه ۱۲۰ دانش آموز منتخبین مرحله استانی این دوره هستند، گفت: از این تعداد ۸۰ دانش‌آموز دختر و ۴۰ دانش‌آموز پسر هستند که در دو دوره اول و دوم و در هر دو جنس دانش اموزان در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی با بیان اینکه این دانش آموزان در رشته‌های قرائت، حفظ و حفظ ویژه به رقابت خواهند پرداخت، افزود: مرحله مفاهیم را هم داریم که متفاوت است و دانش آموزان باید آثار خود را در قالب انیمیشن و مقاله نویسی به صورت مجازی ارسال کنند.

رئیس اداره مدارس استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش فارس ضمن یادآوری اینکه برگزیدگان مرحله استانی در مرحله بعد، به شکل مجازی در رقابت‌های قطبی به میزبانی خوزستان و به شکل مجازی شرکت می‌کنند، گفت: شهریور یا اوایل مهر امسال مرحله کشوری برگزار خواهد شد.

او با اشار ه به اینکه ۶۵۰۰ دانش آموز در مدارس استعداد‌های درخشان استان فارس مشغول به تحصیل هستند، گفت: این دانش آموزان در ۱۵ منطقه شامل ۴ ناحیه شهرستان شیراز و ۱۱ منطقه شهرستانی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره مدارس استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان از شهرستان‌های لار، داراب، نی ریز، آباده، مرودشت، عشایری، کازرون جهرم و اغلب شهر‌هایی که مدارس استعداد‌های درخشان دارند در این دوره از مسابقات حضور دارند.

این دوره کنگره قرآنی سمپاد به میزبانی ناحیه ۲ شیراز در مدارس دستغیب ۱ دوره اول و فرزانگان ۱ دوره دوم در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس رقابت های قرآنی مدارس استعداد های درخشان دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، از فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد.
دانش آموزان می‌توانند برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) سفارش خود را ثبت کنند.
دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیر آغاز می‌شود و تا ۹ شهریورادامه دارد.
دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم هم از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.
قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.
کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • رقابت دانش آموزان خرامه‌ای در مسابقات قرآنی
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • جشنواره قصص قرآنی مشهد آغاز به کار کرد
  • آغاز هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • شکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزان با پیوند مدارس و شرکت‌های دانش‌بنیان
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس