Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@23:11:42 GMT

اعزام زائران ایرانی حج به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۲۸۷۶

اعزام زائران ایرانی حج به پایان رسید

به گزارش قدس آنلاین، سردار مهدی معصوم بیگی در حاشیه اعزام زائران به سرزمین وحی با بیان اینکه فریضه حج موهبت بزرگ خداوند بر مؤمنان و فرصت بی‌نظیر فردی، اجتماعی و بین المللی برای آنان است برای زائران خانه خدا و حجاج بیت الله الحرام آرزوی سفری همراه با امنیت، سلامت و برخورداری از برکات معنوی کرد.

معصوم بیگی افزود: عملیات اعزام زائران به سفر معنوی زیارت خانه خدا، ۲۲ خرداد ماه از ۱۸ فرودگاه بین‌المللی آغاز و تا ۱۳ تیرماه ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۳۹ هزار و ۶۳۵ زائر در امنیت کامل به سرزمین وحی اعزام شدند، گفت: مدت‌ها قبل از آغاز عملیات بزرگ اعزام زائران به حج تمتع، پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری فراجا با پیش بینی و اجرای طرح‌های مشترکِ انتظام بخشی، ضمن تکریم زائران گرامی و تأمین نظم و امنیت مطلوب با دقت و تیزبینی کارکنان در بازرسی بار همراه و غیرهمراه، از خروج اقلام ممنوعه از کشور جلوگیری و بحمدالله عملیات رفت حجاج از ۱۸ ایستگاه پروازی بدون هیچ گونه موردی به پایان رسید.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پلیس فرودگاه در عملیات بازگشت زائران که از ۲۳ تیرماه آغاز و تا ۷ مرداد ادامه خواهد داشت و همچنان ایفاگر نقش ارزنده در تأمین امنیت عمومی است، خاطرنشان کرد: افتخار خدمت به زائران خانه خدا در عملیات حج تمتع فرصت با ارزشی است که امیدواریم قدردان این توفیق و نعمت الهی باشیم و این مأموریت را به نحو شایسته و در جهت کسب رضایت خداوند متعال به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اعزام زائران حج عربستان سعودی اعزام زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟


به گزارش تابناک، سردار رضا بنی اسدی فر با اشاره به اعزام نخستین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

وی گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از پنج هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

 
به گزارش ایرنا، پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • اعزام زائران در امنیت کامل/ ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • همراه‌ داشتن کدام داروها در عمره و حج ممنوع است؟
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان