Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@14:47:18 GMT

سرمایه گذاری، معطل تامین مواد اولیه

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۳۳۸۹

سرمایه گذاری، معطل تامین مواد اولیه

محمدجعفر صالحی گفت: متاسفانه شرکت ذوب آهن در تامین مواد اولیه همچنان مشکلات عدیده‌ای  دارد و هنوز اتفاق خاصی که بتوان حداقل روزنه‌ای از امید در حوزه تأمین پایدار مواد اولیه در آن دیده شود، رخ نداده است.

به گفته او سهمیه ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تنی سنگ آهن دانه‌بندی ذوب آهن علی‌رغم پیگیری‌های روزانه ما هنوز محقق نشده و علی‌رغم مصوبه هیئت دولت، این سهمیه گرفتار تیر غیب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن انتقاد از معطل ماندن سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در صنعت فولاد به دلیل عدم تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن، می‌گوید: هم اکنون مشکل اصلی ذوب آهن اصفهان عدم تامین کافی مواد اولیه به ویژه سنگ آهن بوده که البته در این مورد اقدامات خوبی با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است.

او با اظهار تاسف از ورود معادن به فولادسازی عنوان می‌کند: در زنجیره صنایع معدنی هر بخش باید در حیطه خود توسعه پیدا کند و این مسئله، تولیدکنندگان بزرگ فولاد کشور را با مشکل مواجه کرده است. این در حالی است که در ذوب آهن اصفهان کوره شماره یک آماده تولید است ودر صورت تامین مواد اولیه به چرخه تولید وارد می‌شود.

همانطور که مهدی طغیانی می‌گوید، نیروی انسانی ذوب آهن یک سرمایه مهم برای صنعت فولاد کشور است و نباید مورد بی‌مهری و ناملایمات قرار بگیرد. ضروری است که سازمان‌های مربوطه، دولت و مجلس برای تامین مواد اولیه و حل مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت فولاد و ذوب آهن ورود کرده و هرچه سریعتر نسبت به کم شدن و حل مشکلات این بخش از صنایع اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذوب اهن اصفهان مواد اولیه سنگ آهن تامین مواد اولیه ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالا‌های اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.

او با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.

ایرانی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحد‌های صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.

او با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه