Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با رییس‌جمهور تصویب شد که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور سال۱۴۰۲ که تاثیر سوابق تحصیلی بود، اعمال نشود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، علی خضریان سخنگوی از اعمال نشدن سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور ۱۴۰۲ خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تعیین سرنوشت یک جوان در یک نیم روز حتما تعیین شدن سرنوشت یک عمر است و حتما اضطراب ها و استرس ها را به همراه دارد و کسانی را که نمی توانند آن حجم تحصیل خود را برای این دوره بالا ببرند به سمت تقلب ها و اتفاقات خلاف قانون و خلاق اخلاق جلو می‌برد.

خضریان  در گفت و گوی تلویزیونی تاکید کرد: این واقعیت را باید بپذیریم که یک دوره سوابق تحصیلی افراد در کنار کنکور مبنایی بر ارزشیابی افراد برای ورود به دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های برتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ روز پنجشنبه با آقای رییس جمهور جلسه داشت و این موضوع را با آقای رییس جمهور مطرح کردیم که لازم است به آن تاملی صورت گیرد. ایشان با توجه به این که دغدغه جوانان را شنیدند مورد استقبالشان قرار گرفت و در همان جلسه تصمیم گرفته شد که این ابلاغ پس از ۱۵ تیر صورت گیرد تا در کنکور ۱۴۰۲ موثر نباشد، چون کمتر از یک سال فاصله می‌شود. قرار شد ایشان دست نگه دارند و بعد از ۱۵ تیر ابلاغ شود تا برای کنکور ۱۴۰۲ سوابق تحصیلی اعمال نشود تا افرادی که مدنظرشان بوده که ما اطلاع نداشتیم یا نظام قدیمی‌ها که می‌خواستند الان تصمیم بگیرند، برای آخرین شانسشان در کنکور شرکت کنند. لذا ۱۴۰۲ شامل این مصوبه شورای انقلاب فرهنگی نخواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست، شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۹۸ به شکلی جدی‌تر آسیب‌شناسی موضوع کنکور را در دستور کار قرار داد و این روند به تصویب مصوبه‌ این شورا در جلسه ۸۴۳ منجر شد که شاید مهم‌ترین بند آن تاثیر قطعی و ۴۰ درصدی معدل سه پایه متوسطه دوم در آزمون سراسری باشد. این مصوبه بار دیگر در جلسات شورا مطرح و اصلاح شد و در نهایت در جلسه ۸۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی (۱۷ خرداد ۱۴۰۱) به تصویب رسید. 

عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور نیز ۳۰ خرداد ماه گفته بود: مصوبه جدید کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر تا نیمه تیر ماه ابلاغ شود، کنکور ۱۴۰۲ را مطابق آن برگزار می‌کنیم، اما اگر مصوبه تا آن روز به سازمان سنجش ابلاغ نشود، کنکور سال آینده را نیز مانند سال ۱۴۰۱ برگزار خواهیم کرد.

به گفته وزیر علوم، در کنکور ۱۴۰۱ سوابق تحصیلی یعنی معدل آزمون نهایی سراسری که در ۱۰ رشته برای دانش آموزان سال دوازدهم برگزار می شود، تنها تاثیر مثبت در نتیجه کنکور داوطلبان دارد و لحاظ کردن تاثیر قطعی امسال اجرا نمی شود. تاثیر مثبت به  این معنی است که اگر داوطلبی رتبه پایینی در کنکور کسب کرد اما معدل سال دوازدهم دبیرستان او بالا مثلا ۲۰ باشد رتبه نهایی او در کنکور نیز بالا می رود. میزان این افزایش بسته به نسبت معدل این داوطلب با سایر رقبا دارد اما به هر حال تاثر افزایشی دارد. همچنین تاثیر مثبت اینگونه است که اگر همین داوطلب در کنکور رتبه بالایی کسب کرد، ولی معدل تحصیلی پایین تری داشت این معدل در کاهش رتبه کنکور او اثری ندارد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ، سازمان سنجش آموزش کشور ، سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی سازمان سنجش آموزش کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی سوابق تحصیلی کمیسیون اصل کنکور ۱۴۰۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند

عیسی زارع‌پور عصر پنجشنبه در حاشیه سفر به شاهرود در قالب دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اپراتورها در دی ماه پارسال تعرفه خود را افزایش دادند که از آنان تعهد گرفتیم این افزایش قیمت را صرف افزایش سرعت اینترنت کنند.

وی بیان کرد: دغدغه اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش سرعت، پایداری و کیفیت اینترنت است.

زارع‌پور ادامه داد: یکی از طرح‌های زیرساختی مرتبط با افزایش سرعت اینترنت، اجرای طرح فیبر نوری است که تاکنون یک سوم مساحت کشور را پوشش داده و تا پایان سال یک سوم دیگر از کشور تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از نتایج اصلی اجرای طرح فیبر نوری، افزایش چند برابری سرعت اینترنت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، امروز -پنجشنبه- وارد سمنان شد.

حضور در نشست شورای اداری، نشست با نخبگان، بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مصوب و تکمیل‌شده سفر اول دولت سیزدهم به استان، از برنامه‌های رییس جمهور در شهر سمنان بود.

دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • رییس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • آنچه در دور اول سفر رییس جمهور به سمنان گذشت
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز