Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، «حراج تهران»، در عرصه اقتصاد هنر ایران، از سوی بخش خصوصی ۱۶ دوره است که در طول ۱۰ سال گذشته برگزار شده است و در هر دوره این رویداد، آثار هنرمندان تازه‌ای از طیف‌های مختلف وارد حراج شده  است.

یکی از اتفاقات ویژه این حراج، پرداختن به هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنری که بعد از انقلاب اسلامی تولد یافت و در سال‌های جنگ تحمیلی هنرمندان بیشتری را گرد خود جمع کرد و در روزگار صلح نیز به پاسداشت روزهای دفاع مقدس، همچنان شهادت، مقاومت، از جان گذشتگی و ایثار و موضوعات مذهبی، مضامین بسیاری از آثارشان بود.

در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به فروش آثار هنرمندان انقلاب و دفاع مقدس در شانزدهمین دوره حراج تهران و هچنین در بخش آخر گزارش مروی داریم به سابقه حضور این هنرمندان در اولین دوره حراج تا پایان دوره پانزدهم.

اثر حسن روح‌الامین چهره سال هنر انقلاب ، به قیمت ۳۶۰ میلیون به فروش رسید

حسن روح‌الامین با یک اثر از مجموعه عصیان، در شانزدهمین دوره حراج تهران حضور داشت. این اثر در اندازه ۱۲۱*۲۰۱ سانتیمتر و با تکنیک رنگ‌روغن و اکریلیک روی بوم و با قیمت ۳۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.

نقاشی‌های حسن روح‌الامین سرشار از مضامین دینی و مذهبی هستند که با تأثیر از فضای نقاشی باروک و کلاسیسم خلق شده‌اند. ترکیب‌بندی، نورپردازی، پیکره‌سازی و رنگ‌آمیزی این آثار همگی ویژگی‌های هنر باروک را به یاد می‌آورند. نحوه برخورد وی با نقاشی آیینی حاکی از نگرش او به هنر دینی و شاخه‌ای است که در دوران معاصر کمتر بدان پرداخته شده است. طراحی قوی و قدرتمند و ترکیب‌بندی‌های سنجیده، آثارش را از آثاری با مضامین مشابه متمایز می‌کند. آثار او از زبان تکنیکی غنی و ویژگی‌های بصری خاصی برخوردارند.

اثر حسن روح الامین

روح‌الامین پیش تر تابلویی را با مضمون شهادت سردار قاسم سلیمانی خلق کرده بود که به صورت گسترده در مراسم تشییع سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش، در قالب پوستر تکثیر و توزیع شد. روح‌الامین تابلوهای متعددی درباره تاریخ اسلام، روز عاشورا و تاریخ انقلاب اسلامی خلق کرده است. وی از جمله نقاشان پرکار هنر انقلاب به شمار می‌رود که با استفاده از سبک «گوتیک» آثار متفاوتی را با مضمون اسلام و انقلاب خلق کرده است. برخی از رسانه‌ها موفقیت روح‌الامین را که در زمره هنرمندان انقلاب اسلامی شمرده می‌شود نشانه‌ای از پتانسیل خوب هنر انقلاب برای حضور در عرصه تجاری هنر دانسته‌اند.

پیش‌تر اما در چهاردهمین حراج تهران تابلوی نقاشی حسن روح الامین با عنوان «عادیات» با قیمت ۳۸۰ میلیون تومان چکش خورد. همچنین دردوازدهمین دوره حراج تهران تابلوی «مرگ رخش» از حسن روح الامین هفت برابر قیمت پایه به فروش رسید. این اثر از مجموعه «عصیان» این هنرمند با قیمت پایه ۴۰ میلیون تومان پیشنهاد و در نهایت روی رقم ۲۸۰ میلیون تومان چکش خورد که این اتفاق بی‌سابقه در تاریخ حراج تهران، نویدبخش رشد بی نظیر بازار هنر مذهبی و انقلابی ایران از طریق این رویداد بود.

«اعزام نیرو به جبهه‌ها، میدان حر» به قیمت ۱۴۰ میلیون تومان به فروش رسید

امیرعلی جوادیان عکاس برجسته جنگ، با یک اثر در شانزدهمین حراج تهران حضور داشت. این اثر با عنوان «اعزام نیرو به جبهه‌ها، میدان حر» با اندازه ۱۰۰*۱۸۰ که چاپ فاین آرت روی بوم است به قیمت ۱۴۰ میلیون تومان چکش خورد. تاریخ خلق این اثر مربوط به سال ۱۳۶۵ است.

عکس امیرعلی جوادیان

جوادیان، کار عکاسی را درسال ۱۳۵۸ در حوزه هنری آغاز کرد و در سال ۱۳۶۰ به عنوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به جبهه‌های جنگ رفت و از همان زمان جنگ، موضوع اصلی عکس‌هایش شد. جوادیان تا سال ۱۳۶۵ به طور مستمر در جبهه ها وعملیات جنگی چون فتح خرمشهر، فتح رمضان و... حضور داشت.

پادگان عشرت آباد در روز پیروزی انقلاب در حراج تهران به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رسید

محمود کلاری با یک اثر در شانزدهمین دوره حراج تهران حضور داشت. این اثر با عنوان پادگان عشرت آباد و در اندازه ۱۳۰*۳۰۰ سانتیمتر و چاپ اثر روی بوم است که به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان چکش خورد. تاریخ خلق اثر مربوط به سال ۱۳۵۷ است.

محمود کلاری یکی از برجسته‌ترین فیلمبرداران سینمای ایران است. او کار خود را با عکاسی و همکاری با آژانس‌ها و مجلات مشهور آغاز کرد و همچون بسیاری از عکاسان دیگر در روزهای انقلاب به ثبت این رویداد بزرگ و استثنایی پرداخت. اثر حاضر، درست در روز پیروزی انقلاب، ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گرفته شده؛ زمانی که به گفته خودش، نزدیکی غروب به میدان عشرت‌آباد و پادگان آن رسیده، دود غلیظی فضای پادگان را پرکرده و وی چند فریم از آخرین حلقه فیلم سیاه و سفید درون دوربینش را به ثبت این فضای غریب اختصاص داده است تا لحظه‌ای مهم از تاریخ ایران ثبت و ماندگار شود. عکس پیش‌رو ترکیب سه فریم از آخرین عکس‌های دوربین محمود کلاری در آن روز تاریخی است که با فرآیندی دیجیتال درهم‌آمیخته‌اند.

اثر محمود کلاری

اثر کاظم چلیپا نقاش برجسته انقلاب به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان به فروش رسید

کاظم چلیپا با یک اثر در شانزدهمین دوره حراج تهران حضور داشت. این اثر بدون عنوان و در ابعاد ۱۷۰*۱۹۰ سانتیمتر به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

کاظم چلیپا برنده جایزه دست خط زرین امام در سالگرد جنگ ایران و عراق و برنده قلم موی زرین جایزه ویژه و دیپلم افتخار شده‌است. این نقاش مشهور انقلاب در دوره های پیشین حراج تهران حضور داشته است.

اثر سعید صادقی با آزادی فتح خرمهشر به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رسید

سعید صادقی بار دیگر با اثری درخشان با عنوان آزادی شهر که مربوط به ساعاتی پس از فتح خرمهشر در سال ۱۳۶۱ است در شانزدهمین دوره حراج تهران حضور داشت. این اثر در اندازه ۱۲۰*۲۰۰ و به قیمت ۱۵۰ میلیون چکش خورد.

از میان عکاسان ایرانی، نام سعید صادقی، هم از جهت حضور پیوسته و مستمر از آغاز تا پایان دوران دفاع مقدس در صحنه‌های نبرد و هم از حیث کیفیت عکس‌های گرفته شده که با جسارت و خلاقیت عکاس ثبت شده‌اند، در تاریخ هنر عکاسی معاصر از اهمیت فراوانی برخوردار است. با تأملی بر مجموعه عکس‌های جنگ صادقی می‌توان باور داشت که عکاس زمانی به بهترین عملکرد خود رسیده که کیفیت منحصربه‌فرد این رسانه را به انجام رسانده و آن بازنمایی دنیای واقعی در مناطق جنگی و تجربه عینی و ملموس آن است. عکس حاضر ساعاتی بعد از آزادی خرمشهر در یکی از صحنه‌هایی که تا ساعاتی  پیش از آن محل نبردی خونین بوده گرفته شده است و به خوبی نشان می‌دهد آن پیروزی بزرگ و آزادسازی حماسی شهر نتیجه رشادت‌ها و شهامت‌های رزمندگانی گمنام بوده است؛ کسانی که با ایثار و از جان‌گذشتگی این آزادی شکوهمند را رقم زدند.

اثر سعید صادقی

اثر ناصر پلنگی نقاش مشهور انقلاب به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید

ناصر پلنگی نقاش مشهور انقلاب با اثری تحت عنوان نقوش فراموش شده شماره ۵ در شانزدهمین دوره حراج تهران حضور داشت. این اثر در اندازه ۱۲۰*۱۷۷ سانتیمتر در تاریخ ۱۳۹۳ خلق شده است. این اثر به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

ناصر پلنگی نقاش مشهور انقلاب ، دیوار نگاره مسجد جامع خرمشهر در زمان جنگ ایران و عراق از معروفترین آثار ناصر پلنگی به شمار می‌رود. این دیوارنگاره‌ها پس از پایان جنگ و بازگشت پلنگی به ایران، توسط خود او بازسازی و مرمت شد. نمایشگاه زنان در جنگ ایران و عراق شامل عکس و طراحی در نگارخانه فویر دانشکده هنر استرالیا در سال ۱۳۸۶ و مکاشفات، عکس، رسانه و نقاشی در موزه تاریخ سنگاپور در سال ۱۳۸۶ از جمله فعالیت‌های اوست.

اثر همه برای صلح، صلحی برای همه به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان به فروش رسید

مرتضی گودرزی دیباج هنرمند برجسته انقلاب، با یک اثر در شانزدهمین دوره حراج تهران حضور داشت. این اثر با عنوان «همه برای صلح، صلحی برای همه» در ابعاد ۱۵۰*۱۵۰ و به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

مرتضی گودرزی دیباج طی سال‌ها فعالیت‌ علمی ـ هنری در جایگاه‌های مختلفی همچون هیئت علمی دانشگاه سوره، مدیر پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، عضو کمیسیون هنر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری، داوری رقابت‌ها و رویدادهای هنری و ... حضوری فعال داشته است. مرتضی گودرزی از جمله پژوهشگرانِ عرصه فرهنگ و هنر اسلامی و مؤلف بیش از ۱۰ جلد کتاب است؛ از جمله کتاب تاریخ تطبیقی هنر.

مصطفی گودرزی دیباج هنرمند برجسته انقلاب، با یک اثر در شانزدهمین دوره حراج تهران حضور داشت. این اثر «بدون عنوان» در ابعاد ۱۵۰*۱۵۰ و به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر مرتضی اسدی هنرمند انقلاب به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان به فروش رسید

اثر مرتضی اسدی هنرمند مطرح انقلاب با عنوان پرواز در قفس برای صلح در شانزدهمین حراج تهران به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان به فروش رسید.

نگاهی به دوره یک تا پازنزدهم حراج تهران و حضور هنرمندان انقلاب و آثار دفاع مقدس

درخشش خالق عصر عاشورا و طراح ضریح امام حسین (ع) در چهار دوره حراج تهران

اولین حضور استاد محمود فرشچیان در پنجمین دوره حراج (خرداد ۱۳۹۵) بود. اثری به ان عنوان تعالی که توانست با فروش یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان رکورد مهمی را در آن سال ثبت کند. دومین حضورش در تیرماه ۱۳۹۶ بود که با فروش ۷۰۰ میلیونی اثرش همراه بود. استاد محمود فرشچیان طراح پنجمین ضریح حرم امام رضا (ع) و خالق تابلو ضامن آهو در نهمین دوره حراج تهران با اثری تحت عنوان پیدایش توانست با ثبت فروش ۹۰۰ میلیون تومان رکورد قابل توجهی را ثبت کند. محمود فرشچیان خالق تابلو معروف «عصر عاشورا» و طراح ضریح امام حسین (ع) یک اثر نگارگری با موضوع عروج حضرت عیسی (ع) در دوره یازدهم ارائه شد که با استقبال خریداران روبرو شد و توانست رکورد ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی این هنرمند را در دوره نهم بشکند و با قیمت نهایی ۲ میلیارد تومان در شمار آثار گران قیمت این حراج بنشیند.

حضور درخشان نقاش پیشکسوت انقلاب و دفاع مقدس در پنج دوره حراج تهران

حبیب‌الله صادقی نقاش برجسته انقلاب که این روزها در فرهنگستان هنر، ورکشاپ نقاشی خود با موضوع رشادت سردار سلیمانی را اجرا می‌کند با ۵ حضور در ادوار مختلف حراج تهران و درخشش در این پنج دوره توانست رکورد قابل توجهی را برای خود ثبت کند. این نقاش برجسته در اولین دوره حراج تهران (خرداد ۱۳۹۱) و سپس در دوره‌هایی چون: (خرداد ۱۳۹۲) - (دی‌ماه ۱۳۹۶) - (دی‌ماه ۱۳۹۷) و دی‌ماه ۱۳۹۸ حضور پررنگ و قابل توجهی را برای هنر انقلاب پدید آورد.

حضور کاظم چلیپا نقاش انقلاب و برنده جایزه جایزه دست خط زرین امام (ره)

کاظم چلیپا از اولین هنرمندانی است که نامش به عنوان نقاش انقلاب در حافظه تاریخ هنر این انقلاب اسلامی ایران ثبت شده است. این نقاش برجسته در چهار دوره حضورش در حراج تهران توانست فروش قابل توجهی را در کارنامه هنری‌اش ثبت کند. او در دوره‌هایی چون: خرداد ۱۳۹۲/ دی‌ماه ۱۳۹۵/ دی‌ماه ۱۳۹۷/ دی‌ماه ۱۳۹۸ و مرداد ۱۴۰۰ در حراج تهران حضور چشمگیری داشت.

حضور موفق حسن روح‌الامین طراح پوستر سردار سلیمانی و نقاش برجسته انقلاب در دوره حراج تهران

اولین حضور این هنرمند برجسته انقلاب در دی‌ماه ۱۳۹۷ بود که با فروش ۶۷ میلیونی اثرش همراه بود. در دوازدهمین دوره از حراج تهران به عرصه آثار هنرمندان معاصر اختصاص داشت. حسن روح‌الامین نقاش جوان و انقلابی کشورمان که به خاطر خلق تابلوهای نقاشی با مضامین مذهبی و انقلابی به شهرت رسیده است، در شب حراج تهران با یک اثر در این حراج حضور داشت و توانست با رقم چشمگیر ۲۸۰ میلیون تومان که نشانه‌ای از رشد هفت برابری قیمت اولیه بود به فروش برسد. وی همچنین در چهاردهمین دوره حراج تهران با اثر عادیات به قیمت ۳۸۰میلیون تومان رکورد قابل توجهی را به ارمغان آورد.

حضور پرفُروغ عکس‌های دفاع مقدس در پنج دوره حراج تهران/ از کربلای پنج تا فتح خرمشهر

اولین حضور عکس سعید صادقی از هشت سال جنگ تحمیلی در دی‌ماه ۱۳۹۵ با اثری تحت عنوان داستان ۶۳ آغاز شد. این اثر توانست با فروش ۳۴ میلیون تومان در آن سال توجه اهالی هنر را جلب کند. در دومین حضورش از عملیات کربلای پنج با نزدیک به سه برابر رشد نسبت به قیمت پایه، حائز بالاترین جهش در هشتمین حراج تهران (دی‌ماه ۱۳۹۶) شد و با قیمت ۵۵ میلیون تومان هیجان خاصی به این رویداد هنری بخشید. اما در سومین حضور این اتفاق مهم شکلی دگر گرفت در دهمین دوره حراج تهران که میزبان عکس سعید صادقی با عنوان «فتح خرمشهر» بود با قیمت ۷۵ میلیون تومان به فروش رسید. اثری درخشان و بسیار پرشکوه از موفقیت رزمندگان انقلاب اسلامی. در چهارمین حضورش در دی‌ماه ۱۳۹۸ با اثری از خرمشهر بار دیگر توجهات را جلب کرد این اثر با قیمت ۷۰ میلیون تومان چکس خورد. اما در چهارمین دوره حضور در دی‌ماه ۱۳۹۹ با عملیات والفجر رکورد قابل توجهی را ثبت کرد این اثر با فروش ۱۰۰ میلیون تومان خوش درخشید. همچنین در چهاردهمین دوره اثر سعید صادقی با عنوان والفجر مقدماتی به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان به فروش رسید.

حضور استاد مرتضی گودرزی دیباج رئیس سابق هنرهای تجسمی حوزه‌هنری در چهار دوره حراج تهران

مرتضی گودرزی که سال‌ها ریاست بخش هنرهای تجسمی حوزه هنری را بر عهده داشته است، از هنرمندانی است که همگام با سایر هنرمندان انقلاب در حوزه هنری دست به خلق آثاری با مضامین انقلابی و دفاع مقدس زده است. او دوره‌هایی چون: خرداد ۱۳۹۴/ دی‌ماه ۱۳۹۵/ دی‌ماه ۱۳۹۷ و دی‌ماه ۱۳۹۸ و مرداد ۱۴۰۰ در حراج تهران حضور داشت و در تمامی ادوار خوش درخشید.

حضور پررنگ استاد جلیل رسولی خالق خوشنویسی «دیوان حضرت امام خمینی (ره)» در چهار دوره حراج تهران

استاد جلیل رسولی در دوره‌هایی چون: خرداد ۱۳۹۳/ خرداد ۱۳۹۴/ خرداد ۱۳۹۵ و همچنین تیرماه ۱۳۹۷ توانست حضور موفق و قابل توجهی داشته باشد.

یاران فکه در دوازدهمین دوره حراج تهران

«یاران فکه» عنوان تابلو عکسی از جاسم غضبان پور از عکاسان شناخته شده دوران دفاع مقدس بود که برای نخستین بار اثری از این عکاس در دوازدهمین دوره این رویداد با رقم ۳۸ میلیون تومان چکش خورد. وی همچنین در چهاردهمین دوره با یک اثر حضور داشت که به قیمت ۷۵ میلیون تومان به فروش رسید.

حضور جمشید بایرامی با تصویری از نیایش مسلمانان جهان در حریم کعبه در حراج تهران

اولین حضور جمشید بایرامی در حراج تهران مربوط به خرداد ۱۳۹۲ است که با فروش ۱۸ میلونی اثرش همراه بود. اما در دوین حضورش با تصویری از نیایش مسلمانان جهان در حریم کعبه در دهمین دوره از حراج تهران حضور پیدا کرد. بایرامی که تجربه سال‌ها عکاسی را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد، تصویری از عبادت مسلمانان جهان را که سال ۸۰ در مکه مکرمه ثبت کرد، با عنوان «نیایش» در دهمین دوره حراج تهران عرضه کرد که با فروش ۳۸ میلیونی همراه بود. وی همچنین در مردادماه ۱۴۰۰ در چهاردهمین دوره نیز با یک اثر حضور داشت.

سوم خرداد ۱۳۶۱ (خرمشهر) در حراج تهران

 محمد فرنود که تجربه عکاسی در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس را داشت در دی‌ماه ۱۳۹۷ توانست با فروش ۷۰ میلونی اثرش رکورد فابل توجهی را در حوزه عکس جنگ ثبت کند.

اولین حضور علیرضا اسکندری هنرمند انقلاب

در نهمین دوره حراج تهران به یمن آیه مبارک «و ان یکاد» با تابلوی نقاشی‌خطی با همین مضمون اثر علیرضا اسکندری آغاز شد. اسکندری از هنرمندان دوران انقلاب و جنگ تحمیلی است که آثار بسیاری را در قالب‌های مختلف هنری با مضامین انقلابی و مذهبی خلق کرده است.

عنوان هنرمند برگزیده سال حضرت علی (ع) در سال ۱۳۷۹، ریاست موزه شهید آوینی وابسته به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ریاست شورای مرکزی هنرهای تجسمی بسیج در کارنامه او دیده می‌شود. نخستین تجربه حضور علیرضا اسکندری در حراج تهران با تابلو نقاشی‌ای که به آیه شریفه «وان یکاد» مزین بود که با فروش ۳۰ میلیون تومانی اثرش همراه بود.

برچسب‌ها حراج تهران انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس هنرهای تجسمی هنرمندان حسن روح الامین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حراج تهران انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس حراج تهران انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس هنرهای تجسمی هنرمندان حسن روح الامین میلیون تومان به فروش رسید قیمت ۱۲۰ میلیون تومان میلیون تومان چکش خورد رکورد قابل توجهی قیمت ۱۵۰ میلیون چهاردهمین دوره ۱۰۰ میلیون تومان هنرمندان انقلاب حسن روح الامین برجسته انقلاب انقلاب اسلامی حراج تهران حراج تهران سعید صادقی دوره هایی چون حراج تهران هنرهای تجسمی مرتضی گودرزی گودرزی دیباج چهار دوره دفاع مقدس محمود کلاری نقاش برجسته دی ماه ۱۳۹۷ دفاع مقدس دی ماه ۱۳۹۸ ناصر پلنگی کاظم چلیپا اولین حضور هنر انقلاب حوزه هنری دی ماه خلق کرده جبهه ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان از آغاز به کار هیئت‌های علمی برای معرفی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خبر داد. - اخبار استانها -

محمد شهباز گهرویی در گفت و گو با تسنیم بیان کرد: فرآیند انتخاب چهره سال 1402 هنر انقلاب خوزستان بر اساس شاخص‌هایی چون خلق اثر با انتشار وسیع یا اکران موفق در سال گذشته، تأثیرگذاری اجتماعی، تلاش ویژه درباره آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، تجربه مؤثر در جریان‌سازی فرهنگی هنری همسو با انقلاب اسلامی و واکنش هنرمندانه، تأثیرگذار و سریع به اتفاقات و رویدادهای روز کشور به انجام می‌شود.

وی افزود: انتخاب اولیه و معرفی کاندیداها در رشته‌های داستان، شعر، نمایش، موسیقی، عکس، طنز، ادبیات پایداری، خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، تصویرسازی، فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و پژوهش انجام خواهد شد.

به گفته وی، چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی با یک نظرخواهی سراسری از هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز و پس از برگزاری این نظرسنجی نام تعدادی از هنرمندان به‌عنوان نامزد‌های اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به کمیته انتخاب نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب خوزستان ارائه می شود.

به گزارش تسنیم، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب خوزستان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه ساعت 19 در تالار مهتاب اهواز برگزار می‌شود. 

دهمین سال است که حوزه هنری انقلاب اسلامی معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است.

سال گذشته «فاطمه طیوب» به‌عنوان چهره هنر انقلاب خوزستان معرفی شد. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر