Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بهرام مسلمی مهنی در دیدار با فرماندار عنبرآباد با بیان اینکه  نگاه فرهنگی به حوزه فرهنگ مایه دلگرمی است، اظهار داشت: امیدوارم با نگرش جهادی و انقلابی که همان نگاه دولت مردمی بوده بتوانیم فعالیت ویژه ای در حوزه فرهنگ این شهرستان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهرام مسلمی مهنی ضمن تشکر از امام جمعه عنبرآباد برای تشکیل شورای فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: ضروری است شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان فعال تر شود و فعالیت آن در شهر و روستا گسترش پیدا کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه امروز سواد رسانه ای یک امر ضروری است و مدیران سواد رسانه ای را در حوزه کاری کمتر لحاظ کرده که یک خلا مهم در بین مدیران است.
مسلمی مهنی دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ را بیشتر از سایر حوزه ها دانست و افزود: هنر می تواند جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و متاسفانه در هفت شهرستان جنوبی کرمان نسبت به هنر کم توجهی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: فرماندار عنبرآباد تجربه خوبی در حوزه عمرانی و فرهنگی دارد و انتظار می رود توجه جدی تری به این حوزه شود.
وی با بیان اینکه باید نگاه انقلابی در حوزه فرهنگی داشته باشیم تا راهکار های فرهنگی موثر در این حوزه عملی شود، گفت: برای توسعه فرهنگی باید همگرایی و هم افزایی بین دستگاه ها در حوزه فرهنگ ایجاد شود تا رویداد فرهنگی بزرگی در این حوزه رخ دهد.
فرماندار شهرستان عنبرآباد نیز در این نشست با اشاره به اینکه باید در حوزه فرهنگ کار زیادی انجام شود، گفت: امیدواریم با حضور مسلمی در سمت مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و فعال شدن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنبرآباد شاهد اتفاقات فرهنگی خوبی در این شهرستان باشیم.
یزدان افشاری با بیان اینکه نگاه سیاست زدگی و آلودگی به سیاست رنجی است که این شهرستان از آن متاثر است، گفت: تلاش ما بر این است تا نگاه سیاست زدگی از این شهرستان برداشته شود در همین راستا از ظرفیت ها و نیروهای انسانی از تمامی طیف های سیاسی استفاده می کنیم.
افشاری ظرفیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را ظرفیت بسیار بالایی دانست و افزود: نگاه ما به فرهنگ یک نگاه زیر بنایی است که باید تقویت شود. 

فرماندار شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه فرهنگ یک شبه و با یک دستگاه اجرایی ایجاد نمی شود، تصریح کرد:  نگاه های مدیریتی در این شهرستان نگاه حکمرانی مردمی است و باید از ظرفیت های مردمی در همه حوزه ها بخصوص  فرهنگ استفاده شود.
وی تصریح کرد: در گذشته مردم را اصل قرار ندادیم اما امروز دیدگاه ما استفاده از ظرفیت مردم است و در کنار هم برای فرهنگ این شهرستان تلاش می کنیم.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه عنبرآباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه عنبرآباد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه عنبرآباد فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد

جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی شامگاه چهارشنبه (۸فروردین‌ماه) در سی و یکمین نمایگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این مراسم رضا مرادصحرایی - وزیر آموزش و پرورش- با اعلام این خبر که افطاری قرآنی در ۲۸ رمضان برگزار می‌شود، اظهار کرد: دانش‌آموزان نخبه سراسر کشور مهمان وزارتخانه‌متبوع هستند.

وی ادامه داد: اینکه چقدر ترجمه قرآن مهم است و فرهنگ ما به آن نیاز دارد، بحث روشنی است. بنابراین، هر کاری برای ترجمه شود خوب است، ولی ایجاد ساختار جدید بعد از ۴۶ سال از انقلاب اسلامی با وجود تمام ظرفیت‌هایی که داریم، باید با احتیاط انجام شود. چون گاهی چالش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص بودجه برای پرسنل‌اش است.

امید را باید در بین مردم زنده کرد

در ادامه این جلسه مصطفی زمانیان رییس مرکز برسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری اگر خودم استراتژیک رفتار نکنم نمیتوانم دیگران را هم به آن دعوت کنم.به لطف صاحب نظران و معتمدین انقلاب در یک پروژه آنچه مورد توجه و اهمیت قرار دارد امید و اعتماد است. مهمترین مسأله‌ای که ریشه مقولات است ضعف ما در مسأله امید آفرینی و اعتقاد است.

وی ادامه داد: مسایل امنیتی کشور زمانی در کشور حل می‌شود که امید در کشور فراوان باشد.امید و اعتماد را در گام نخست باید در مردم ایجاد کنیم و این کلیدی ترین مسأله‌ای است که در بیانات رهبری هم گنجانده شده است. ما در این زمینه دچار غفلت شدیم.

زمانیان ادامه داد: وقتی از مشارکت مردمی صحبت میکنیم باید پیش شرط های آن حل شده باشد و الزامات تحقق آن میسر باشد. ما باید با نگاه واقع بینانه ای برنامه جریانات توسعه فرهنگی قرآنی چند درصد  از جامعه را پوشش دهد. ما باید ببینیم بند قلب و دل شصت درصدی که در انتخابات مشارکت نکردند را چطور میتوانیم مجدد گره بزنیم که به انقلاب برگردند؟ با تدبیر قرآنی می‌توان چنین کاری کرد. 

رییس مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری اضافه کرد: به محض اینکه جریان قرآن را عمومی می‌کنیم تنها افراد حرفه‌ای برای آن استقبال نمی‌کنند اگر جریان قرآنی را با نوآوری گره بزنیم شاهد حضور همگی آحاد جامعه خواهیم بود. به عنوان مثال به همت حجت الاسلام قمی استارتاپ‌های اربعین را دور هم جمع کردیم. 

وی با تاکید بر اینکه حتی محفل قرآنی امام حسنی‌ها یک جورایی جشن خودمان محسوب می‌شد افزود: به این موضوع باید دقت کرد و باید سفره خوش سیمای فعالیتهای قرآنی را متنوع کنیم تا همه مخاطبان در آن شرکت کنند. 

رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری ادامه داد: اقتضایات توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند به بازآفرینی اکوسیستم جدید دارد. جریان توسعه قرآنی زمانی میتواند کارآمدی داشته باشد که نسبت خودش را با مسایل اولویت دار کشور مشخص کند. زمانی کارآمدی اثبات می‌شود که به زمان مسایل اعتماد و هویت داشته باشد.

وی ابراز کرد: این جریان عظیم و پربرکت توسعه قرآنی تا چه زمانی توانسته حل مسأله کند؟ اگر این عدد در توسعه فعالیت‌های قرآنی را نگاه کنیم اکوسیستم محدود نمی‌تواند حل مسأله فعالیتهای قرآنی را داشته باشد.

وی در پایان سخن گفت: قرآن مسیر توسعه و امید بخشی را می‌تواند داشته باشد اما اینکه چرا ما مسایل را نمی‌توانیم گره بزنیم باید بررسی شود. امیدوارم ظرفیت‌های قرآنی را بتوانیم طرح و در سطح کشور بررسی کنیم.

بیشتر انس مردم‌ با قرآن از طریق ترجمه است

شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این جلسه  با بیان اینکه ما برای موضوع ترجمه قرآن نیازمند سازمان‌دهی هستیم، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارهایی که پیرامون ترجمه انجام می‌شود، به معاونت قرآنی وزارتخانه ارجاع داده می‌شود. کارشناس مربوطه هم بعد از بررسی یا مجوز را صادر می‌کند، یا صادر نمی‌کند. البته نه فقط ترجمه قرآن بلکه ترجمه نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاتیح و متون مقدس دینی نیازمند تمهید گسترده‌ای هستیم.

وی ادامه داد: الان حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم در کشورمان راه انس‌شان با قرآن از طریق ترجمه است. برخی از دوستان پیشنهاد کردند که در معاونت قرآن و عترت اداره کلی تاسیس شود. اما ما الان به دنبال کاهش ساختارها هستیم. پیش‌بینی ما تاسیس سازمان دولتی نیست، بلکه بنایمان تاسیس نهادی مثل ستاد عالی کانون‌های مساجد و بنیادهای ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. آن‌ها نه از وزارتخانه حقوق می‌گیرند، نه نیروی انسانی‌شان استخدام وزارتخانه است.

در حوزه ترجمه اتفاقات زیادی را مدنظر قرار داده‌ایم

در بخش دیگری از این‌ جلسه علی سرابی دبیر انجمن خادمان قرآن کریم با بیان اینکه برای موضوع ترجمه قرآن چند لایه درنظر گرفتیم، گفت: یک لایه مربوط به سیاست‌گذاری است. لایه دیگر درباره نظارت است، که طبق قانون جزو وظایف وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: موضوع دیگر پیرامون پژوهش‌های بنیادی و زیرساختی مرتبط با ترجمه است، که الان به دنبال آن هستیم با این مطالعات به ترجمه‌های قرآن سمت و سو دهیم.

سرابی افزود: سیاست‌گذاری و نظارت موضوع حاکمیتی است، که وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. البته وزارت فرهنگ نظارت را به سازمان دارالقرآن کریم واگذار کرده است. در عرصه سیاست‌گذاری هم با تدبیر مقام معظم رهبری مرکز طبع و نشر قرآن کار سیاست‌گذاری را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است
  • بدون توجه به فرهنگ امکان پیشرفت وجود ندارد/ رونمایی از سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • پایه‌گذاری جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی